Unde poți afla mai multe?
Pentru că este important ca șoferii să descopere cum pot proteja motorul mașinii pe termen lung, caravana OMV MaxxMotion 100plus și-a început călătoria prin țară, iar săptămâna care urmează va ajunge și în Timișoara. Astfel, în zilele de 15 și 16 octombrie, șoferii vor putea vedea şi interacţiona cu părțile afectate ale motoarelor, vor putea urmări prezentarea experimentului și vor putea trăi o experienţă virtual reality. De asemenea, vor avea ocazia să își testeze cunoștințele proaspăt căpătate cu ajutorul unei aplicații dedicate, pentru șansa de a câștiga premii instant.
Mai mult, Caravana OMV MaxxMotion 100plus este însoțită de piloți ai Napoca Rally Academy. Astfel, arădenii vor avea ocazia să afle mai multe informații despre protejarea motorului mașinii proprii de la pilotul Vlad Cosma. Întregul proiect s-a bucurat de sprijinul Scania România.
Cum a fost realizat studiul prezentat în cadrul Caravanei OMV MaxxMotion 100plus?
„În cadrul cercetării, am testat performanțele carburanților în condiții tehnice controlate, măsurând depunerile din motor pe trei cicluri diferite. Primul ciclu fost alimentat cu benzină neaditivată, cel de-al doilea a fost alimentat alternativ cu benzină neaditivată și, ocazional, cu benzină de performanță OMV MaxxMotion 100plus, iar cel de al treilea a fost alimentat exclusiv cu benzina de performanță OMV MaxxMotion 100plus. Motoarele respective au fost supuse unui efort echivalent cu parcurgerea a 3.000 de kilometri, cu condiții variate de trafic, atât urban cât și în afara orașului, conforme cu distanța medie parcursă de un șofer român în anotimpul estival. Rezultatele finale au arătat că motorul alimentat doar cu benzina de performanță OMV MaxxMotion 100plus a redus cu 93% depunerile de pe supapele de admisie, comparativ cu benzina obișnuită”, a declarat Bogdan Varga, Profesor PhD. Habil. Eng., Facultatea de Mecanică a Universității Tehnice Cluj Napoca.
Testele au fost realizate în Laboratorul de Testare, Cercetare și Certificare a Motoarelor cu Ardere Internă, pe un motor de 1,6, iar pentru realizarea acestora profesorii Universității Tehnice din Cluj Napoca au utilizat echipamente tehnice care permit atât măsurarea consumului și controlul temperaturii combustibilului cu care este alimentat motorul, cât și simularea computerizată a unui vehicul care se deplasează pe un anumit tip de drum. După finalizarea fiecărei etape de testare, au fost montate supape și pistoane noi, iar uleiul, filtrul de ulei și garniturile au fost schimbate. În final, evaluarea cantităților de depuneri de pe supape a fost realizată prin cântărirea pieselor înainte și după parcurgerea celor 3.000 de kilometri aferenți fiecărui ciclu de testare, în condiții de trafic urban, rural și extra-urban.
Potrivit profesorilor clujeni, „depunerile de calamină de pe supapele de admisie se dezvoltă în cazul unor arderi incomplete, care sunt provocate de carburantul neaditivat. În plus, din cauza acestora, raportul de admisie dintre aer și carburant în motor se poate deteriora, ceea ce poate conduce la scăderea performanțelor mașinii. Tocmai de aceea, carburantul OMV MaxxMotion 100plus are o eficiență crescută și asigură funcționarea optimă a motorului, demonstrând astfel o contribuție importantă la prelungirea duratei de viață a motorului.”
Mai multe detalii despre cercetarea profesorilor clujeni, dar și despre Caravana OMV și parcursul acesteia puteți afla pe pagina de Facebook OMV România.
(119991)
Citiți principiile noastre de moderare aici!