Directorul Direcţiei Apelor Banat, Titu Bojin, şi viceprimarul Timişoarei Sorin Grindeanu s-au plimbat marţi cu o barcă pe canalul Bega, pentru a demonstra că acesta a devenit navigabil după doi ani de lucrări de decolmatare şi consolidare a malurilor.
Bojin a afirmat că deşi muncitorii mai lucrează la finisarea ultimelor detalii, canalul este navigabil pe porţiunea Solventul – Uzina de Apă. De asemenea, ultimele retuşuri vor fi finalizate până de Paşti.Şeful Direcţiei Apelor Banat a mai afirmat că, pentru ca Bega să devină complet navigabilă mai trebuie reabilitat nodul hidrotehnic de la Sânmihai.
Pe de altă parte, Primăria Timişoara lucrează la un proiect care vizează reabilitarea infrastructurii publice a malurilor canalului Bega, valoarea totală a acestuia fiind de 51,6 milioane de lei, pentru care se aşteaptă finanţare în mare parte din fonduri europene.
Proiectul va dura trei ani, municipalitatea intenţionând tototdată să achiziţioneze şi patru vaporaşe ecologice, în valoare totală de aproximativ 1 milion de euro, care să fie folosite de către RATT pentru transport public pe Bega. Odată cu achiziţionarea acestor vaporaşe se vor realiza şi nouă staţii pentru acestea, amplasate în zona fiecărui pod important din oraş, între Solventul şi Uzina de Apă.
La fiecare dintre cele nouă staţii primăria va realiza tot atâtea puncte de închirieri de biciclete. Autorităţile locale au avansat chiar şi un număr de 140 de biciclete.
În proiect mai sunt cuprinse şase fântâni pe malurile canalului Bega, 40 de gradene, terase şi punţi de acces, 422 de bănci, 70 de şezlonguri etc.
Directorul Direcţiei de Dezvoltare a Primăriei Timişoara, Aurelia Junie, a afirmat că municipalitatea lucrează în acest moment la realizarea unui regulament de navigare pe canalul Bega, existând puţine şanse ca cei care deţin bărci de agrement să-l poate folosi.
B.A.M.
Planuri cu finantare europeana pentru Canalul Bega si Parcul Rozelor
Citiți principiile noastre de moderare aici!