Proiectele fostei administrații ajung în sfârșit la faza de execuție. Viceprimarul Ruben Lațcău anunță deschiderea marilor șantiere noi din Timișoara. Primul este Calea Bogdăneștilor, care va începe în 15 martie. Proiectul este finanțat prin POR și presupune revenirea pe șine a tramvaiului 5.
Calea Bogdăneștilor
Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020. Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România a semnat cu primăria un contract de 116 milioane de lei și trebuie să termine lucrarea în 31 de luni. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară 4.
Pasajul Solventul
Următorul șantier mare va fi cel de la Pasajul Solventul, despre care se discută încă de pe vremea Administrației Ciuhandu. Lațcău vorbește în acest caz despre o „deblocare”, deși se lucrează încă de anul trecut la proiectare.
„Am reușit să deblocăm relația pe Pasajul Solventul cu antreprenorii, cu cele trei companii care lucrează pe acest contract, este în acest moment în proiectare. Undeva în această vară, probabil la sfârșit de mai, început de iunie, vor începe efectiv lucrările la subpasajul Solventul”, a anunțat, miercuri, viceprimarul Ruben Lațcău.
Contractul pentru Pasajul Solventul a fost semnat tot în septembrie 2020. Asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași) primește 111,6 milioane de lei și trebuie să amenajeze pasajul în 26 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.
Tramvai spre Solventul
Tot în zonă mai este prevăzut un șantier mare, pentru viitoarea linie de tramvai care va lega Solventul de Gara de Nord. Contractul a fost semnat în octombrie, are o valoare de 44,2 milioane de lei și o durată de 22 de luni, din care patru pentru proiectul tehnic. Vor lucra acolo Sylc Con Trans și Longhersin, cu Optotel Com, Instal Group, Lile Service General Construction SRL, Madi FHVAC, Matrix Computers, Electric Rail Project și Cons Electrificarea Instal SRL.
Cât despre podul peste Bega din zonă, viceprimarul Lațcău spune că în curând urmează să fie lansată licitația pentru studiul de fezabilitate.
„Am început încă de anul trecut munca pe tema de proiectare și pe caietul de sarcini pe podul de la Solventul, unde vrem să aplicăm pe POAT (Programul Operațional Asistență Tehnică – n.r.) ca să obținem finanțare pentru proiectul tehnic. În săptămânile următoare vom da drumul licitației pentru SF pentru pod și pentru drumul peste platforma Solventul. Anul acesta vom ajunge în punctul în care vom avea documentația pentru pod finalizată și anul viitor, cel mai probabil, vor începe lucrările de execuție”, a completat edilul.
Cetății și Stan Vidrighin
Alte șantiere așteptate de timișoreni sunt Bd. Cetății și Calea Stan Vidrighin, care vor începe, conform lui Lațcău, în toamnă.
„În acest an vom începe și Cetății, cel mai probabil undeva în toamnă, și Stan Vidrighin, amândouă vor fi pe finanțare de pe POR. Sunt doar o parte dintre proiectele care încep în acest an”, completează acesta.
Municipalitatea a semnat în septembrie 2020 contractul pentru reabilitarea Bulevardului Cetății, în valoare de 83,7 milioane de lei. Acolo trebuie să lucreze asocierea Porr Construct – Porr Bau GmbH (terț) – Baicons Impex SRL – Imsat – Sanel – Swarco Traffic România – Manro SRL – SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), timp de 36 de luni, din care șase pentru proiectare. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat încă din 21 septembrie.
Cât despre Calea Stan Vidrighin, aceasta va fi reabilitată de Porr Construct, care este la al patrulea mare contract cu primăria. Va lucra cu Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin. Calea Stan Vidrighin va fi modernizată pe o lungime de 1,8 km. Lucrarea nu poate depăși suma de 87,1 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 18 milioane de euro, iar șantierul ar trebui să dureze 36 de luni, din care șase pentru actualizarea proiectului.
Ruben Lațcău spune că în curând va fi prezentată „o listă exhaustivă cu toate proiectele ce le are municipalitatea, cu stadiul fiecăruia și cu ceea ce începem din acest an și vom continua din proiectele vechi sau începem proiecte noi”.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPe Calea Bogdăneștilor, spre capăt, muncitorii au început deja să scoată șinele de tramvai, traversele, parte din stâlpi…
Care este deosebirea intre “dezvoltarea in forta” marca orbu si promisiunile fara acoperire cu santiere ce nu au finantare ? Despre blocarea orasului in caz de incepere a acestor lucrari vad ca postacii cam tac.
-
Tocati banii stapanilor de pomana. Alegeri vor fi dupa 4 ani si iarasi veti pierde.
Calea Stan Vidrighin reparati-o dupa ce se va fi finalizata centura de sud, altfel in cateva luni va fi praf!…cap aveti, minte ce va mai trebuie
Foarte necesar tramvai la Solventul, este un pazic acolo si nu are bicicleta saracu🤪
-
corect
-
Eu zic sa-ti cumperi teren in zona aia. Dupa ce se modernizeaza zona o sa se dezvolte mult. Loc este.
-
Lasa ca iti trece …terenurile sunt date de dinainte de a veni neputiciosul de do nimic
-
-
Se va dezvolta un complex imobiliar acolo
Toti politicienii vin cu mesaje vom face asa si pe dincolo.
Cand vor veni unii sa ne spuna ce au facut ?
De promisiuni si povesti ne-am saturat
Fritz Deblocatorul! Recent a deblocat drumul spre Marte!
Daca NU face..de ce nu face..?
Daca face …de ce face?
carcotasi multi pe site-ul asta….
-
Chestia-i ca nu face nimic, doar spune ca va face si ca a deblocat totul, inclusiv autostrada …
Dati drumul la un pod peste Bega la capatul Bd-lui Dambovita ca mor asficsiati de la gaze de esapament cei ce alearga sau biciclesc pe malurile canalului.