Putem vorbi despre renașterea transportului în comun din Timișoara? Putem vorbi doar după… o îngropare făcută cu girul autorităților locale. În ultimii ani a scăzut extrem de mult calitatea transportului public din capitala Banatului, iar promisiunea administrației publice locale este înnoită an de an. Mai mult, primarul Nicolae Robu se lăuda recent că a reușit să scoată mai multe vehicule pe traseele STPT.
„Am promis suplimentarea numărului de mijloace de transport în comun aflate pe trasee, am respectat promisiunea și acesta este doar începutul! Deocamdată, creșterea este cu 38,7%! Din 14 ianuarie 2019 avem pe traseele STPT cu 24 mijloace de transport în comun în plus! 12 din cele 24 au fost introduse în perioada august – decembrie 2018, iar celelalte 12 au intrat începând cu 14 ianuarie”, se lăuda Robu pe Facebook, în luna ianuarie.
Adevărul este însă undeva la mijloc! Nicolae Robu se poate lăuda cu suplimentarea mijloacelor de transport în comun, dar nu trebuie să uite că și sub administrația lui s-a stricat calitatea transportului public din Timișoara.
Potrivit informațiilor oferite de STPT la solicitarea tion.ro, în ianuarie 2012, adică înainte ca Robu să ajungă primar, fosta RATT scotea pe traseu, în total, 128 mijloace de transport în comun. Pe toate liniile, adică atât pe tramvaie, cât și pe troleibuze și pe autobuze.
În ianuarie 2019, după mai bine de șase ani de administrație Robu, STPT avea pe traseu 134 mijloace de transport în comun, pe toate liniile, am aflat tot de la oficialii societății.
Dacă Robu se laudă că a scos pe traseu cu 24 de vehicule mai mult, înseamnă că STPT avea pe străzi, în vara lui 2018, adică înainte de suplimentare, 110 mijloace de transport în comun.
Ca să fim mai expliciți, cu 18 mai puține decât în 2012, când erau 128 de vehicule pe trasee, ceea ce ne spune clar că de-a lungul anilor au fost retrase din circulație mai multe tramvaie, autobuze și troleibuze. Aceasta în condițiile în care Primăria Timișoara, după mai bine de șase ani de administrație Robu, a reabilitat 30 din tramvaiele vechi și a cumpărat minibuze noi pentru STPT. Prima Armonie a venit în 2015 la Timișoara.
Numai că noile tramvaie Armonia, reabilitate cu jumătate de milion de euro bucata, circulă cu greu pe liniile STPT, pentru că despre modernizarea infrastructurii de tramvaie nu prea putem vorbi.
Zilele trecute vă relatam problema unui tramvai Armonia de pe linia 7, care avea un șurub desfăcut din cauza liniei cale nemodernizată și scotea un sunet de nedescris.
„Este vorba despre apărătoarea de lângă boghiu care freacă pe buza bandajului (roții). Mai exact, e vorba despre șuruburile care se desfac din cauza trepidațiilor de pe porțiunile de linie cale nemodernizată”, ne spunea Cosmin Bradu, purtător de cuvânt STPT. Oficialii societății dădeau asigurări că situația întâlnită pe linia 7 nu prezintă pericol pentru călători, după ce șuruburile desfăcute au fost strânse la loc. Armoniile circulă în continuare pe linia nemodernizată.
Ultimul mare proiect de modernizare a infrastructurii de transport public a fost implementat în urmă cu 15 ani, iar ultima linie reabilitată este cea de pe str. Ștefan cel Mare, când primăria a modernizat tronsonul Șt. O. Iosif – 1 Decembrie.
În 2004 s-au investit 21 de milioane de dolari de la Banca Europeană de Investiții și 29 de milioane de dolari din surse proprii, pentru reabilitarea a 40,12 km de linie cale simplă tramvai, a 38,9 km rețea de contact, a 48 km cabluri de alimentare electrică, a 23,5 km cabluri alimentare substații electrice și pentru modernizarea a 9 substații de redresare.
Primăria Timișoara ar trebui să depună în această perioadă mai multe proiecte pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Timișoara. Municipalitatea vrea să schimbe liniile de tramvai de pe Bd. Cetății cu fonduri europene, dar și pe cele de pe Calea Bogdăneștilor și Stan Vidrighin.
Oficialii STPT ne spuneau recent că au rămas cam 36 de km de linie cale simplă nemodernizați. Potrivit primarului, Stan Vidrighin nu se face pe fonduri europene, pentru că majoritatea banilor alocați Timișoarei pe POR vor fi folosiți pentru achiziția de tramvaie noi. Nicolae Robu spune că se vor face intervenții și la cablurile de contact pentru troleibuze, dar doar acolo unde se impun intervenții.
Până una alta, Primăria Timișoara cumpără… trotinete.
„Suntem la începutul procesului de îmbunătățire a transportului în comun. Pe parcursul anului 2019 vor fi îmbunătățiri și mai substanțiale. Vor veni în curând și trotinetele și după ce vom adopta bugetul vom putea să dăm drumul unor proiecte de achiziție și de segway, vom fi primul oraș din România care în transportul public vom avea segway. Vor veni în curând 10 trotinete, vor fi gestionate ca și bicicletele”, mai scria Robu pe Facebook.
Vă reamintim, Primăria Timișoara a lansat recent a doua licitație pentru achiziția de tramvaie noi, după ce prima a eșuat din cauza condițiilor prea mari din caietul de sarcini.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2191126″]
[related-post post_id=”2191732″]
[related-post post_id=”2192864″]
[related-post post_id=”2177659″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!