Timișorenii își pot obține actele de identitate mai ușor, programându-se online. AICI se pot stabili ora și data programării, prin accesarea butonului „PROGRAMARE ONLINE”.
Ulterior, trebuie introdus un număr de telefon mobil, pe care, în cel mult 30 de secunde, se primește un SMS (de la numărul 1728) conținând un cod de acces. După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele celui care vrea să obțină un nou act de identitate, apoi se accesează butonul „Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii.
Tot online pot fi plătite și taxele pentru obținerea acestor documente, ceea ce reduce timpul petrecut la ghișeu. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.
Când trebuie solicitat un nou act de identitate
Există câteva situații în care cetățenii au obligația de a solicita eliberarea unui act de identitate:
- În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
- În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;
- În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situațiile enumerate mai jos:
- dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
- în cazul schimbării domiciliului;
- în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);
- în cazul atribuirii unui nou CNP;
- în cazul deteriorării actului de identitate;
- în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
- când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
- în cazul schimbării sexului;
- în cazul anulării;
Dacă persoana se află în străinătate, aceasta poate obține un nou act de identitate fără a mai veni în țară, prin împuternicit, în baza unei procuri speciale. Procura trebuie autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din țara în care se află.
Termen de valabilitate
- 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;
- 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 de ani;
- 10 ani după împlinirea vârstei de 25 de ani.
Până când se vor emite cărți de identitate electronice în toate județele țării, cărțile de identitate în format vechi emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.
Taxe
Contravaloarea cărții de identitate (C.I.) este 7 lei. Contravaloarea cărții de identitate provizorii (C.I.P.) este de 1 leu. Taxa pentru eliberarea actului în regim de urgență (cel mult 5 zile lucrătoare) este de 147 de lei.
Taxele pot fi achitate și online pe site-ul Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara, fără a fi necesară autentificarea în sistem. Dovada achitării taxei se poate face și cu extras de cont în format electronic/confirmare finalizare tranzacție – trimise pe adresa de e-mail compartiment.preluari@primariatm.ro
Trimite articolul
XSerios, din 8 ghisee functioneaza doar 4, dar programare online poti face la toate 8, eu am fost in octombrie si am stat o ora cu tot cu programare pentru ca erau primiti si persoanele care aveau programare online la ghiseele inchise, nu am inteles acest aspect chiar daca l-am intrebat pe agariciul de comunitar de la biroul de relatii
-
Inca un simptom al starii de sanatate si al respectului nul fata de cetatean al acestui stat.
-
Sigur, statul e de vină că “Dani” îl face “agarici de comunitar” pe omul care doar păzește instituția, de parcă el ar fi responsabil de programări și de decuparea și inscripționarea plasticului, și își bate joc
-
da, pentru ca daca lucrezi pentru stat, reprezinti statul. “nu-ti convine? pleaca.” e idiotenia spusa mereu de stat, asa ca se aplica aici si pentru tine, angajatule la stat.
-
pastilele tibi!
-
Total de acord!
Bugetarii sustin infectia imputita ce a ajuns statul.
-
-
-
Deci trebuie buletin nou in 15 zile daca se modifuca data sau locul nasterii ?!!! Cum se poate asa ceva?!
-
Se poate asa ceva daca ti-a fost gresit certificatul de nastere, care apoi a fost corectat si e logic ca in buletin sa ai trecut locul nasterii cel din primul certificat, cel gresit. Dupa corectarea certificatului de nastere urmeaza si corectarea buletinului. Capisi?
Pe ce dată pot veni pentru realizarea Cărții de Identitate deoarece am pierdut buletinul?
După ce am făcut programarea, se primește mail de confirmare?
Ca nu găsesc mail-ul cu confirmarea programării zilei, orei.