În echipa de conducere a Casei de Pensii Timiș, a fost ocupată poziția de director executiv adjunct – stabiliri și plăți prestații. Ionuț Mureșan, ocupantul acesteia a fost prezent – ca și în alte rânduri – la conferința de presă organizată de instituție
„În sfârșit avem un director executiv adjunct: domnul Mureșan Ionuț. Începând cu data de 22 (octombrie – n.r.) suntem și noi într-o normalitate. Avem un director executiv adjunct stabiliri și plăți prestații. Din acest moment, pot să zic că o parte din probleme mi-au fost preluate și va fi mult mai bine atât pentru pensionari, cât și pentru mine”, a declarat directorul executiv Cristian Mircea.
„Cazurile noi” mai au de așteptat după programul informatic
Cu această ocazie, reprezentanții instituției au ținut să își ceară scuze și față de persoanele care încă așteaptă să vadă dacă pot ieși la pensie pe prevederile noii Legi a Pensiilor.
„Ne cerem scuze față de pensionarii sau potențialii pensionari care și-au depus cererile începând cu 1 septembrie, pentru că nici în momentul de față nu avem program funcțional. Suntem în fază de testare pe noua Lege 360/2023, «noua Lege a Pensiilor». Ne dorim și sperăm ca săptămâna viitoare să putem să începem să funcționăm la parametri cu privire la cazurile noi”, a mai declarat directorul executiv.
În această categorie intră persoanele care au depus cereri în speranța că se pot pensiona în baza noilor prevederi, deși nu puteau în baza celor vechi. Aici intră și cei care au treceri din pensie anticipată parțială în trecere de limită de vârstă pe noua lege. De exemplu, femeile care au născut și crescut un copil până la 16 ani pot beneficia de reducerea vârstei standard, dacă au stagiul complet de cotizare.
În orice caz, chiar dacă procesul mai durează, solicitanții cu cereri aprobate vor primi pensii începând de la data la care au depus cererea de pensionare. Ar fi 1.500 de persoane cu cereri depuse după 1 septembrie și până în prezent.
Ținta pentru „intrarea în normalitate”, adică de când să înceapă să fie plătite aceste pensii, ar fi, potrivit conducerii, „sfârșitul lunii decembrie”. Atenție, programul așteptat să ruleze este diferit de cel pentru revizuiri, deja funcțional.
„Aș vrea să vin eu cu o completare pe lângă domnul director executiv, faptul că avem pensionari care și-au cumpărat vechime în baza unui contract de asigurări sociale, în baza ordonanței de urgență 163/2020, care a fost abrogată pe noua lege la 1 septembrie și care nu și-au plătit dările. Au posibilitatea să-și plătească aceste dări până în data de 20 decembrie. De ce spun acest lucru?
În mass-media s-a vehiculat 21 decembrie, însă 21 decembrie este sâmbătă. (…) Să țină cont faptul că fiind abrogată ordonanța respectivă, vor trebui să vină să încheie un nou contract de asigurare socială pentru conform noii Legi 360”, a spus și noul director executiv adjunct Ionuț Mureșan.
Trimite articolul
XDoar ca scuzele nu tin de foame. Nu se blocheaza oare si programul informatic de calcul al salariilor al acestor incompetenti, asa pana la sfarsitul lui decembrie?
-
Ar trebui să se blocheze și salariile lor în special ale conducerii, ale celor angajați de 3 ani pentru evaluare/digitizare dosare, care nu au făcut nimic, doar au luat salarii.
sotia a depus actele in iulie si inca asteapta talonul (si banii) ;si voi vorbiti de septembrie?!
Eu am depus contestație la decizia primita și au trecut doua luni și nu e soluționată încă. Am fost la casa de pensii, am sunat din nou azi și mo
s-a spus ca mai durează. Sa aștept ca vine decizia acasă !!
Eu nu am primit nici acum decizia de recalculare!Parca erau gata din 16 august,la televizor…