„Actualmente există un contract cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate de 12.800.000 lei, iar fondul de salarii prevăzut pentru acest an este de 14.800.000 lei, ca atare există un minus de 2.000.000 lei numai la salarii. Faptul că s-au redus salariile cu 25% şi a rămas suma necesară pentru salarii de 12.000.000 nu ajută cu nimic, deoarece Trezoreria va lua aceşti bani imediat. Deci practic prin reducerea aceasta de 25% spitalul nu a câştigat nimic, deoarece contractul cu Casa de Sănătate abia asigură salariile. De aici şi până la obligaţia pe care o avem de a reduce cheltuielile de personal la 70% este altceva mult mai dificil de realizat. Nu este posibil ca la 50 de medici să existe încă 360 de angajaţi: asistenţi, infirmieri, administrativ sau TESA. De fapt aceşti medici asigură finanţarea pentru spital şi lor trebuie să le dăm importanţa cuvenită. În acelaşi timp însă trebuie să menţinem secţiile care sunt eficiente prin activitatea ce o desfăşoară şi nu să înfiinţăm altele noi aşa cum propun unii”, spune Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj.
El a mai declarat că se va încerca şi privatizarea unor secţii, astfel încât activitatea din spital să fie eficientizată, iar la următoarea rectificare de buget se va propune suplimentarea sumei de 500.000 lei, deja aprobată pentru spital, având în vedere faptul că numai în ultimele trei luni spitalul a mai avut pierderi de 800.000 lei, pe lângă cele de 2.600.000 lei existente înainte să fie preluat de către Primăria Lugoj.
Până una-alta, în funcţia de director al instituţiei medicale a fost numit Florin Voichescu, iar funcţia de director medical va fi ocupată de Sofia Jurca.
Citiți principiile noastre de moderare aici!