Proiectele din afara Capitalei atrag branduri premium, susținute de evoluția standardelor în retailul modern și de veniturile mai ridicate, se arată într-un material despre piața brandurilor exclusiviste din România, publicat de Retail.ro. Pe harta retailerilor se află şi Timişoara, proiectul Iulius Town al companiei Iulius reuşind să bifeze, anul acesta, mai multe inaugurări din categoria mărcilor high-end.
Cu peste 450 de magazine, multe din categoria mass market, Iulius Town a marcat în 2024 mai multe inaugurări de locaţii cu branduri exclusiviste, printre care: BOSS, multi-brandul Chic Chic Urban Fashion (cu mărci precum: JOOP, Zac Posen, John Galliano, STRELLSON, Maison Close, ISNURH, Patrizia Pepe, Herve Leger, IOS by Maica, Serge Pariente, HUDSON, Fabio Rusconi, My Best Bag Firenze, La Haine).
Un alt magazin boutique multibrand aflat Iulius Town este Icon, unde clienţii găsesc brandurile Elisabeta Franchi şi Pinko.
În acest an, s-au deschis și două department stores, cu prețuri avantajoase pentru întreaga familie, Primark și Lefties (parte din grupul Inditex), cele mai mari tranzacții de închirieri din retailul autohton, din 2024.
Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS, pentru Retail.ro: „Ne bucură faptul că am reușit să convingem, prin proiectele noastre din marile oraşe din afara Capitalei, să ni se alăture o serie de branduri cu adresabilitate premium. Motivele sunt diverse, printre care: nivelul ridicat al veniturilor, cunoașterea standardelor de viaţă și a brandurilor valorizate în Occident, interesul pentru ultimele tendinţe în aproape orice domeniu din retail, dar şi faptul că, după peste 20 de ani de retail modern, formatele au evoluat din ce în ce mai mult şi există dezvoltări comerciale care pot acomoda cerinţele specifice ale acestor branduri internaţionale. Interesate de expansiunea în România sunt atât branduri internaţionale cu tradiţie de zeci de ani, precum și unele în plină ascensiune.”
Procesul de selecție pentru brandurile premium implică o aliniere a intereselor dintre dezvoltator și retailer, pentru a oferi o experiență de shopping variată și de calitate. Decizia brandurilor de a intra într-o piață specifică depinde de factori precum indicatorii economici, veniturile clienților, tipul de consumatori și prezența altor branduri premium. Centrele mixed-use, cu trafic intens și multiple servicii, sunt preferate pentru crearea unei experiențe atractive. Exemple sunt ansamblurile Palas Iași și Iulius Town Timișoara, lideri pe piața națională.
„Avem în continuare discuţii şi negocieri aflate în diverse stadii de evoluţie cu branduri internaţionale premium inclusiv pentru dezvoltările comerciale pe care le avem în operare. De asemenea, urmează să inaugurăm în proiectele noastre şi magazine monobrand Furla”, a mai declarat Oana Diaconescu.
Mai multe puteți citi în articolul de pe Retail.ro.
( 2778)
Citiți principiile noastre de moderare aici!