Primarul Nicolae Robu este de părere că, după campania de asfaltări de drumuri și trotuare pe care a pornit-o, „marile artere arată acum într-adevăr așa cum trebuie să arate într-un oraș cu pretenții cum este Timișoara”, chiar dacă mai este încă mult de lucru…
„ Am făcut progrese uriașe și oricine poate vedea aceste progrese. Orașul nostru are peste 1.000 de străzi: Noi am reușit să punem la punct 300, încă mai e mult de lucru. Nu ne-ar putea depăși decât Bucureștiul…”, crede Robu. Vorbim în principal despre lucrări de întreţinere şi reparaţii care se fac pe bandă rulantă şi pentru care se pregăteşte acum o nouă rectificare de buget, astfel încât să se mute bani de la secţiunea de dezvoltare la cea de funcţionare.
La capitolul investiţii de viitor, primarul a prezentat zilele trecute o lungă listă de idei de proiecte pentru care, a spus el, se va încerca atragerea de fonduri europene pe următorul exerciţiu financiar, pentru perioada 2014-2020.
„Noi suntem pregătiţi cu studii de fezabilitate şi proiecte tehnice fie deja finalizate, fie aflate în lucru, pentru o mulţime de obiective pentru care vom încerca să atragem fonduri europene pe exerciţiul programatic 2014-2020, dar pentru o parte dintre aceste obiective suntem dispuşi să asigurăm și finanțare din venituri proprii pentru ca ele să poată intra mai rapid în lucru”, a explicat Robu.
Edilul a dat şi mai multe exemple. Printre acestea, lărgirea pasajelor CF Jiul şi Popa Şapcă, realizarea unui nou pasaj în zona Solventul, construirea unor noi poduri peste Bega, în zonele Bobâlna, Jiul şi Solventul, transformarea pasajului din Piaţa Victoriei într-un pasaj rutier şi reorganizarea circulaţiei de jur împrejurul centrului, pe Inelul 1. Acest ultim proiect ar urma să cuprindă şi o mega-parcare subterană. O lucrare… simplă, în opinia lui Robu.
„Acest obiectiv cuprinde inclusiv realizarea unei parcări subterane cu circa 700 de locuri de la Modex și până înspre Banca Națională. Se va intra pe sub spațiile verzi, nu va fi greu de făcut această parcare subterană pentru că nu se afectează clădiri, nu sunt lucruri sensibile și evident nu se afectează spațiul verde, se lucrează la o adâncime dincolo de rădăcinile arborilor care sunt în zonă”, a afirmat edilul.
Pe listă se mai află reabilitări de poduri şi extinderi de străzi. „Avem lansat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru Podul Eroilor, pentru Podul Ștefan cel Mare, o expertiză pentru pasarelă Parcul Copiilor, apoi SF și amenajare pentru strada Edgar Quinet, la fel pentru strada Mircea Neamțu, SF și modernizare plus extindere pe bulevardul Sudului – ce-am făcut până acum este o reparație pe partea existentă, mergem înainte cu proiectul care prevede extinderea acestuia spre străzile Mureș și Musicescu. Apoi avem un drum de legătură între Calea Buziașului și strada Siemens cu sens giratoriu în acea zonă și cu realizarea unei parcări publice. Și, un proiect despre care am vorbit recent este cel de extindere la patru benzi a străzii Podeanu. Am aprobat, la ultima ședința de consiliu local, acest proiect. Un alt proiect este lărgirea la patru benzi a străzii Mareșal Constantin Prezan, de la Calea Martirilor până la AEM”, a adăugat Robu. Pentru drumul de legătură de la Buziaşului la strada Simenens s-a ajuns la stadiul de licitare a execuţiei, din spusele sale.
Un alt proiect vizează lărgirea la patru benzi a străzii Calea Martirilor până la ieşirea din oraş spre Giroc. Reprezentanţii municipalităţii afirmau, atunci când au fost aprobate SF-urile, şi pentru Martirilor şi pentru Podeanu, că lucrările se vor face cu bani de la bugetul local.
Pe listă sunt de asemenea şi lucrări care vizează Inelul IV de circulaţie. „Alt proiect important despre care n-am vorbit, pentru că nu suntem în stadiul să facem implementare, se referă la amenajarea Inelului IV, sectorul strada Macin – strada Constructorilor și racordul la strada Demetriade. Strada Demetriade a devenit foarte funcțională, foarte folosită după ce am amenajat-o și sigur că noi ținem foarte mult la proiectul Inelului IV și ne pregătim să putem într-un cât mai scurt timp să trecem la amenajarea lui în practică (…) Mai avem un SF și PT pentru modernizarea străzii Grigore Alexandrescu, tronsonul de la Calea Torontalului până la Calea Aradului. Apoi avem reamenajarea girației Calea Sever Bocu, intersecția cu strada Ion Ionescu de la Brad și respectiv cu Calea Constructorilor”, a mai explicat primarul.
O altă lucrare vizează amenajarea unei noi legături cu localitatea Moşniţa. „În lucru avem Drumul Boilor, cum este el cunoscut, pe care vrem să îl finalizam cât mai repede pentru a ne permite o racordare cu un drum pe care îl amenajează comuna Moşnita Nouă, dinspre Moşnita Veche până la canalul care este acolo în zonă. Pe teritoriul comunei sunt 3,4 kilometri și la noi 1,2 kilometri. La primăvară vrem să-i dăm drumul”, a anunţat Robu.
Primarul Timişoarei spune că toate aceste proiecte au fost lansate şi sunt pregătite pentru a fi puse în practică în anii următori.
Un capitol special a fost dedicat transportului public. Autorităţile mai au în plan reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin, de la intersecția cu strada 1 Decembrie până la sensul giratoriu de la AEM, pe Calea Buziaşului, pe Bulevardul Cetății şi pe Calea Bogdăneştilor, pe strada Avram Imbroane, pe străzile Ana Ipătescu, Victor Hugo, Aluniș și Drubeta, pe strada Ardealului, străzile Ioan Slavici și Polonă.
Articole pe aceeași temă:
Vise mari pe bani europeni: 50 de tramvaie noi si mutarea liniilor pe Calea Bogdanestilor
Autoritatile… n-au uitat de largirea pasajelor CF: Popa Sapca ar fi primul, daca vor fi bani!
Citiți principiile noastre de moderare aici!