Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat, joi, la Timișoara că UMB Spedition este firma declarată câștigătoare pentru a proiecta și realiza cei nouă kilometri lipsă din autostrada Lugoj-Deva, mai exact tronsonul de la Margina la Holdea, unde zilnic se înregistrează cozi kilometrice.
„S-au încheiat toate procedurile pentru tronsonul de la Margina la Holdea – este un constructor român desemnat în urma licitației. Ne dă siguranța că va termina acest contract în condițiile pe care și le asumă de la început.
Nu vreau să fac clasamente, dar UMB cred că e cel mai mare constructor pe infrastructură. După desemnarea constructorului de către CNAIR, sunt zece zile în care se pot depune contestații la Consiliul Național pentru Combaterea Contestațiilor (CNSC). Dacă se contestă licitația, soluția trebuie dată în 30 de zile. Nu vreau să anticipez, dar în ultima vreme nu prea au mai fost contestații pe proiectele de infrastructură”, a afirmat, joi, ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a mai declarat că va semna contractul de proiectare și execuție la Timișoara.
„Autostrada se întrerupe 14 kilometri, acest lucru trebuie să se termine. Doar proiectarea va dura un an. A fost condiție la licitație, durata de execuție, fiindcă deși unii spuneau că nu se mai poate face că se pierd banii din PNRR, uite că se face”, a mai spus Grindeanu.
Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, între localitățile Margina și Holdea, include două tuneluri pentru urși. Ministrul Sorin Grindeanu a fost din nou ironic pe tema acestei cerințe. Anterior, social-democratul declarase că își dă demisia dacă a văzut cineva urși în Banat.
Oficialul de la Transporturi a spus că se pierde prea mult timp pentru avize de mediu pentru lilieci și impactul vieții gândacului de Colorado.
„Dar ăsta e proiectul, așa e finanțat de Comisia Europeană, așa îl facem”, a conchis Grindeanu.
DRDP Timișoara a transmis, joi, că ofertantul desemnat câștigător este Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
Valoarea contractului este de aproape 1,9 miliarde de lei fără TVA.
Finanțarea este asigurată prin PNRR.
„Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani”, au precizat reprezentanții DRDP Timișoara.
Conform condițiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
Pe aceeași temă:
Se reia licitația pentru lotul 2 din Autostrada Lugoj-Deva. Singura ofertă, neconformă
Trimite articolul
XIn sfarsit Dorinel Umbrărescu !!!!!!!
Om cu un mare caracter care cu sigurata se tine de promisiune ,nu papalaci astia de hoti !
Nu chiar asa…”Asocierea de constructori din România și din Bosnia-Herțegovina SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. – SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT”
-
Cei din Bosnia sunt doar cu numele, Umbrarescu a facut asociere ca altfel nu putea castiga contractul ca doar cei din Bosnia au experienta pe partea de tuneluri
lasa bre sorine ursii, pot trece si caprioare sau bursuci pe acolo, tu fa autostrada aia ca vin bani moka de la ue nu mai perde timpu!
DOAMNE AJUTA, MACAR IN ULTIMUL CEAS SA AVEM NOROC CU UN CONSTRUCTOR SERIOS, SUNT CONVINS CA SE VA MERGE MAI REPEDE PE ACEST TRONSON DECAT ESTE TERMENUL MAXIM DE EXECUTIE
FORTA UMB
Haleluia
Tinand cont de cine a castigat licitatia si de ritmul in care au mers lucrurile pina acum eu ma astept sa fie gata cei 9,2 km de autostrada undeva prin 2047. Si asta ca scenariu optimist.
Acelasi constructor a facut acum vreo 10-12 ani portiunea de la Alesd spre Zalau si la ora actuala este in stare perfecta,abia anul asta am vazut niste portiuni mici refacute si in acea zona sunt si protectii de caderi stanci la fel balustrade metalice toate foarte bine executate
Nu mai scrieti prostii legat de autostrada asta..
Tunele sunt pentru masini, nu pentru ursi.
Scopul lor e sa tina animalele din zona (toate animalele) departe de masini si sa se evite astfel accidentele.