Chiar înainte de finalul anului România se va putea lăuda că are 22 de kilometri de autostradă în plus. Consorţiul care se ocupă de lucrări va finaliza tronsonul la finalul lunii decembrie, chiar dacă termenul de predare era 21 ianuarie. Numai bine, utilajele vor putea fi mutate pe cel de-al doilea lot, acolo unde lucrează acelaşi constructor.
Problema este că cei 22 de kilometri nu vor ajuta prea mult la deplasarea spre vest. În primul rând nu este finalizat lotul 2 din acest traseu. Acolo situaţia este mai complicată, trebuie remediate lucrările lăsate în urmă de fostul constructor, care a pierdut lucrarea, probleme mai mari fiind la cinci kilometri, primii după Pecica.
Legătură între lotul 1 şi vamă există, în proiect este prevăzut şi un drum de legatură, este vorba de câţiva kilometri de șosea. La celălalt capăt trebuie realizată legătura cu nodul rutier de la Pecica, astfel, cei 22 de kilometri de autostradă vor putea devemi utilizabili în circulaţie.
Situaţia este la fel şi pe partea maghiară, acolo ultima porţiune de autostradă spre graniţă, cea de la Mako, nu este finalizată. În momentul în care cele două autostrăzi vor fi conectate, probabil va fi instalat și un punct provizoriu de trecere a frontierei. Dar, aceasta va avea loc cel mai probabil anul viitor.
Lotul 1 din autostrada Nădlac – Arad are 22 de kilometri, plus drumul de legătură spre vamă, costurile estimate iniţial fiind de 248 milioane de lei. Lotul 2 are 16 kilometri şi ar fi trebuit să coste 89 milioane de lei. Această autostradă a avut cele mai mari probleme dintre toate construite până acum.
Iniţial, lotul 1 a fost acordat unei asocieri conduse de Romstrade, dar contractul a fost reziliat pentru fraude. Lotul 2 a fost construit în cea mai mare parte de austriecii de la Alpine, dar compania a dat faliment şi contractul reatribuit. Ulterior, ambele loturi au fost preluate spre finalizare, de consorţiul Astaldi S.P.S – Max Boegl Romania SRL. Iniţial, se pare că această porţiune de autostradă va fi deschisă numai traficului uşor. Drumul de legătură cu graniţa este la o singură bandă, iar din cauza autotrenurilor se creează frecvent cozi, blocând total acest drum.
Citiți principiile noastre de moderare aici!