O analiză efectuată de Ziarul Financiar, pe baza datelor oferite de CNADNR, arată că în cele două regiuni au ajuns în ultimii trei ani aproximativ 1 miliard de euro, în timp ce în Moldova au ajuns cei mai puţini bani, adică în jur de 100 de milioane de euro.
Desigur, aceşti bani nu prea sunt cei din bugetul Companiei de Drumuri, mai precis sunt fonduri europene pe care UE i-a dat ”ghidat” pentru coridorul 4 paneuropean. Deci nici pe departe favoritisme! Probabil că, dacă europenii decideau că autostrada trebuia să meargă … pe la Suceava, Moldova era campioană la primit bani.
Deocamdată, în nord nu sunt autostrăzi, dar s-a investit în modernizări de drumuri naţionale: DN 29 Suceava-Botoşani sau DN 24 Galaţi-Vaslui-Crasna, mai spun cei de la Ziarul Financiar.
În ceea ce priveşte Oltenia, Muntenia şi Dobrogea, aici au ajuns în jur de 328 milioane de euro, iar cele mai importante investiţii au fost cele pentru A2, Bucureşti – Constanţa şi A3 Bucureşti – Ploieşti.
UMB-ul lui Dorin Umbrărescu a primit cei mai mulţi bani de la CNADNR, 70 de milioane de euro, pe undeva explicabil, având în vedere numărul mare de proiecte la care lucrează: DN 2D, DN 1H, DN 18, DN 24. Vă reamintim că UMB a construit şi primul tronson al autostrăzii Timişoara – Lugoj, iar în prezent construieşte unul dintre loturile autostrăzii Lugoj – Deva. Cel puţin din ce am văzut până acum, această companie şi-a făcut treaba, vorbim de zona de vest a României, şi nu şi-a cumpărat avioane pe bani europeni. Strabag e pe 2, cu 38 de milioane, iar Astaldi este pe 3, cu 23,6 milioane.
Citiți principiile noastre de moderare aici!