„Sistemul sanitar este unul extrem de politizat, noi suntem într-un război şi trebuie să ne adaptăm. Ne vom transforma într-o clinică, într-un centru chirugical de specialitate. Scopul nostru este să furnizăm clienţilor noştri un mediu de calitate. Noi ne luptăm cu sectorul de stat, nu cred că avem un concurent privat de acest nivel. Vom fi un centru specializat în ginecologie şi obstretică. Încercăm să ne îndepărtăm de competiţie, această competiţie înseamnă să scazi tarifele să te lupţi pe o piaţă destul de mică, din acest motiv vrem să devenim un centru de chirurgie specializată, un serviciu premium. Nu vom renunţa la obstretică, vom continua, dar nu va fi principala noastră focalizare”, spune Ioannides.
Unitatea medicală s-a confruntat cu plecări şi reduceri de personal. Doi dintre medicii de specialitate care au părăsit unitatea au lăsat un „gol” de 40 de procente în ceea ce priveşte numărul pacienţilor. Noul manager nu se ascunde în spatele vorbelor, confirmă că situaţia actuală nu este una extraordinară şi că unii specialişti au plecat, spune el, nu neapărat din cauza salariilor neplătite la timp.
„Da, aşa este, o parte din personal a plecat. În octombrie când am venit pe această funcţie, doi dintre medicii noştri plecaseră, iar odată cu ei au plecat şi echipele cu care au lucrat, aşa e în domeniul medical, se lucrează în echipe cu relaţii strânse. Dacă mă întrebaţi pe mine, cred că era prea mult personal, dar există o limită sub care nu poţi coborî, trebuie să ai oameni să asiguri turele, să ai personal la unitatea de terapie intensivă, nu poţi face prea mult în ceea ce priveşte specialiştii. Din octombrie am redus mult din personalul auxiliar. Scopul nostru va rămâne sănătatea pacienţilor. Dacă oamenii au plecat nu cred că au făcut-o din cauza plăţilor salariale. Recunosc, personalul nostru a fost pus într-o situaţie extrem de delicată”, continuă Ioannides. „Oamenii care au rămas sunt eroi, vom realiza un sistem de bonusare a personalului pentru loialitate, activitatea spitalului depinde de ei”, a spus Ioanidis despre modul de răsplătire a celor care au rămas.
Dependenţa de câţiva oameni – management de proastă calitate
„Dacă vorbim de numărul de pacienţi care au renunţat la serviciile noastre, prin plecarea celor doi medici, vorbim de o reducere de 40%, nu doresc să ascund nimic. După ceea ce s-a întâmplat în octombrie 2013, în noiembrie activitatea spitalului s-a prăbuşit. Aceasta s-a întâmplat din cauza imaginii şifonate, din cauza problemelor financiare, din cauză că personalul nu era plătit. Eu am preluat spitalul cu întârzieri imense la salarii, acestea nu erau plătite timp de două luni, era dezordine aici. Eu am încercat să menţin afacerea pe linia de plutire, am reuşit deja să refinanţez creditele existente la bancă. Mulţumită oamenilor de calitate pe care îi avem aici am reuşit să trecem peste acest moment, personalul a fost foarte răbdător în aşteptarea salariilor. Nu ştiu multe cazuri în care au fost la fel de răbdători, acest spital a reuşit să treacă peste momentul neplăcut cu ajutorul celor angajaţi aici, nu din alte motive. În acest moment plăţile salariale sunt rezolvate”, vorbeşte managerul Spitalului Athena despre situaţia salarială actuală.
„Noi trebuie să restructurăm activitatea, trebuie să se înţeleagă că nu putem să plătim totul deodată. Am achitat o mare parte a taxelor şi impozitelor. Am găsit sume neplătite din 2010, a fost groaznic, managementul afacerii era de proastă calitate! Noi încercăm să aducem stabilitate, să calmăm lucrurile. Niciodată nu trebuie să nu îţi plăteşti taxele, legea trebuie respectată”, continuă Ioannides.
„A fost o situaţie neplăcută, au fost scăderi şi de 40 – 50 procente. Exact legat de cei doi medici care au plecat la concurenţă. E un exemplu de management prost. E drept, ar trebui să ai asemenea oameni, dar trebuie să aduci specialişti noi, problema este că devii dependent, iar această infuzie de personal reduce dependenţa”, ne-a declarat managerul spitalului.
„În acest domeniu trebuie să dai dovadă de etică, vorbim de pacienţi. Mergi până la un punct cu concurenţa şi zici: Gata, stop! Nu poţi să te angajezi într-o competiţie cu orice scop, nu e un club de distracţie, aici merge acum, după care închizi afacerea şi deschizi alta”, vorbeşte Ioannides despre situaţia actuală de pe piaţa serviciilor medicale.
Managerul, ghid personal în spital
Ioannides este conştient că imaginea actuală a celei mai mari unităţi medicale private din această zonă este extrem de şubrezită. Iar pentru a rezolva această problemă este dispus să fie chiar ghid pentru clienţi, pentru a le prezenta situaţia actuală a spitalului şi serviciile oferite. „Suntem conştienţi de imagine. Vom avea o campanie în care să prezentăm oamenilor ce se întâmplă aici, dacă va trebui vom merge din uşă în uşă să prezentăm care este calitatea serviciilor. Voi fi ghid personal pentru clienţi, le voi prezenta activitatea şi spitalul. Nu vom rămâne cantonaţi într-o listă de tarife, vom fi flexibili. În acest moment gândim o campanie de susţinere socială. Vom face anumite reduceri, sunt oameni care nu îşi permit neapărat să apeleze la o asemenea unitate medicală”, ne-a mai declarat Ioannides. „Noi avem servicii de cea mai înaltă calitate. Nu cred că ne putem compara cu alţii”, mai spune acesta.
Contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate continuă. Spitalul rămâne în continuare în relaţie cu Casa, aceasta în primul rând pentru binele pacienţilor, spune Ioanidis: „Contractul cu ei are şi avantaje şi dezavantaje. Trebuie să te supui anumitor reglementări stricte, dar pentru anumiţi pacienţi este o opţiune bună, pentru că ei nu şi-ar fi permis preţul întreg al serviciului medical prestat. Casa de Sănătate este un bun platnic, ei îşi achită datoriile la timp. Activitatea cu casa reprezintă în jur de 20 – 25% din totalul activităţii noastre”, a încheiat cel care a preluat conducerea afacerii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!