În cadrul Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș functionează Centrul Zonal de Informare și Vânzare Standarde care pune la dispoziția celor interesați baza de date furnizată de Asociația de Standardizare din România (ASRO) precum și posibilitatea de achiziționare a standardelor în format tipărit.
Managementul calității este un fenomen recent, dar important pentru o organizație. Implementarea acestuia asigură o bună calitate a produselor și serviciilor oferite de o organizație. Planificarea–efectuarea-verificarea-acționarea – ciclul care permite unei organizații să se asigure că procesele sunt gestionate eficient și că oportunitățile de îmbunătățire sunt determinate corect. Managementul calității se concentrează nu numai pe calitatea produsului sau serviciului ci și pe mijloacele necesare pentru a o obține.
Familia de standarde ISO 9000 se referă la numeroase aspecte ale managementului calității și conține unele dintre cele mai utilizate standarde ale Organizației Internaționale de Standardizare (ISO). Aceste standarde oferă orientarea și instrumentele necesare companiilor și organizațiilor care vor să se asigure că produsele și serviciile lor îndeplinesc întotdeauna cerințele clienților.
Din familia de standarde privind managementul calității fac parte următoarele: SR EN ISO 9001:2015 – Sisteme de management al calității. Cerințe; SR EN ISO 9004:2010 – Conducerea unei organizații către un succes durabil. O abordare bazată pe managementul calității; SR EN ISO 9000:2015 – Sisteme de management al calității. Principii fundamentale și vocabular; SR ISO 10015:2000 – Managementul calității. Linii directoare pentru instruire; SR ISO/TR 10013:2003 – Linii directoare pentru documentația sistemului de management al calității; SR EN ISO 10012:2004 – Sisteme de management al măsurării. Cerințe pentru procese și echipamente de măsurare; SR ISO 10002:2015 – Managementul calității. Satisfacția clientului. Linii directoare pentru tratarea reclamațiilor în cadrul organizațiilor; SR ISO/TR 10017:2005 – Îndrumări referitoare la utilizarea tehnicilor statistice pentru ISO 9001:2000; SR ISO 10006:2005 – Sisteme de management al calității. Linii directoare pentru managementul calității în proiecte.
SR ISO 10019:2006 – Linii directoare pentru selectarea consultanților în sisteme de management al calității și pentru utilizarea serviciilor acestora; SR ISO 10005:2007 – Sisteme de management al calității. Linii directoare pentru planurile calității; SR ISO 10014:2007 – Managementul calității. Linii directoare pentru realizarea beneficiilor economice și financiare; SR ISO 10001:2008 – Managementul calității. Satisfacția clientului. Linii directoare pentru coduri de conduită în organizații; SR ISO 10003:2008 – Managementul calității. Satisfacția clientului. Linii directoare pentru soluționarea litigiilor în afara organizațiilor; SR EN ISO 19011:2011 – Ghid pentru auditarea sistemelor de management; SR ISO 10004:2013 – Managementul calității. Satisfacția clientului. Linii directoare pentru monitorizare și măsurare.
Organizația Internațională de Standardizare (ISO) a elaborat mai multe standarde de susținere care se utilizează împreună cu SR EN ISO 9001.
Scopul acestor standarde este acela de a duce mai departe, într-un mediu de afaceri, cele mai bune practici pentru furnizarea de servicii și produse de calitate. Centrul Zonal de Informare și Vânzare Standarde funcționează la sediul central al CCIAT din P-ța Victoriei nr.3, et. 1, cam. 4-5. Informații se pot obține la tel. 0372185284, 0256-490771; Fax: 0256-706210; e-mail: standarde@cciat.ro, persoană de contact: Cosmina Mirea, consultant
Citiți principiile noastre de moderare aici!