Au trecut aproape două săptămâni de când Centrul de Proiecte al Primăriei Timișoara înființat de fostul primar Robu în vara anului trecut a fost transformat prin vot în consiliul local. Are un regulament care spune că structura se va ocupa de absolut tot ce înseamnă finanțări nerambursabile, preluând activitatea Casei de Cultură. În cultură, educație, tineret, sport, mediu, implicare civică și socială. Planul celor din primărie este ca acest centru să poată acorda și burse pe viitor, dar și rezidențe culturale.
Centrul de proiecte din administrația Fritz va avea șapte angajați: doi cu funcții de conducere și cinci de execuție. Nu va mai exista un director adjunct, așa cum voia fostul primar, dar vor fi un director, un contabil-șef, un consilier juridic, un inspector de specialitate, un economist și doi experți. Salariile brute, de bază, vor fi cuprinse între 5.606 și 12.829 de lei. Directorul va avea un salariu de bază de 12.829 lei la nivel de performanță I, în timp ce un expert va câștiga cel puțin 6.000 de lei sau cel mult 7.469 lei.
Directorul ar fi putut fi numit de primar până la organizarea concursului, dar edilul-șef spune că s-a decis ca angajările să se facă direct prin concurs.
„Ne-am hotărât să facem direct un concurs. Inițial, ideea era să avem un director interimar care să demareze concursurile. Ne-am hotărât să sărim peste această etapă și să demarăm concursuri, inclusiv pentru director, din start. Concursurile pentru mai multe posturi la centrul de proiecte culturale pleacă în aceste zile. Știu că documentele sunt gata. Pentru că vorbim doar de personal contractual, nu de funcționari publici, și termenele vor fi mai strânse. Deci calendarul e mai rapid. Deci vom avea încă în aprilie, sperăm că putem să funcționalizăm centrul”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Centrul de Proiecte al Primăriei Timișoara trebuie să organizeze, în perioada următoare, dezbaterea publică pe tema regulamentului de finanțare nerambursabilă pentru proiecte culturale. Regulamentul există de o lună și jumătate, iar varianta finală a fost făcută publică în urmă cu câteva zile. Conform PMT, dezbaterea „urmează a fi organizată de echipa” Centrului de Proiecte, care se va ocupa și de implementare.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!