„S-a primit avizul de principiu şi oportunitate privind demararea investiţiei în judeţul Timiş. Este singurul centru intermodal care se va face la nivel de ţară, care şi din punct de vedere al studiului de oportunitate şi analizei cost-beneficiu se pretează a fi în judeţul Timiş. Astfel, prin Programul Operaţional post transport va fi finanţat un singur centru la nivel naţional – cel din judeţul Timiş”, spune Călin Dobra, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
Valoarea devizului general este de aproximativ 18 milioane de euro, din care finanţarea pe fonduri europene este de aproximativ 16 milioane de euro, iar diferenţa de 2 milioane de euro cofinanţare şi restul de cheltuieli neeligibile sunt susţinute de către CNCFR, prin calitatea de lider de proiect pe care o are în acest program operaţional.
„Din punct de vedere al consiliului judeţean, în urma încheierii contractului de asociere în participaţiune, în calitate de partener în acest proiect avem obligaţia de a rezolva situaţia terenului şi accesul din punct de vedere rutier. Din punct de vedere al accesului feroviar obligaţia revine liderului de proiect – CNCFR. Trebuie să cumpărăm aproximativ 30 de hectare la Remetea Mare. Proiectul obligatoriu trebuie să înceapă în acest an”, spune Dobra.
Termenul de finalizare este sfârşitul anului 2015. La întâlnirea de la Ministerul Transporturilor cu conducerea CNCFR a participat delegaţia consiliului judeţean condusă de preşedintele Titu Bojin, vicepreşedintele Călin Dobra, directorul de la investiţii din consiliul judeţean Dorel Borlea şi directorul de la ADETIM, Sergiu Bălaşa, în prezenţa secretarului general din cadrul Ministerului Transporturilor şi în prezenţa directorului general de la CNCFR.
Ce este acest centru intermodal? O platformă unde are loc schimbul de mărfuri de pe mai multe căi de transport. Se va face o platformă betonată, se vor pune containere, se vor asigura logistica, infrastructura, utilităţile.
„În viziunea noastră, din punct de vedere al dezvoltării, este accesul de legătură către aeroport”, spune Dobra.
Reţeaua transeuropeană de transport pune accent pe transportul intermodal, care este văzut ca o soluţie de mobilitate sustenabilă, prietenoasă cu mediul. Politicile europene de transport promovează comodalitatea – combinarea mai multor moduri de transport într-un sigur lanţ logistic.
Articole pe aceeași temă:
Constructia centrului intermodal de la Remetea – gata de start. Zilele viitoare se cumpara terenul
Citiți principiile noastre de moderare aici!