Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara susțin că se lucrează de zor în mai multe zone. Săptămâna aceasta s-au făcut, printre altele, demolări de construcții, relocări de rețele de apă și de telecomunicații, devieri de canale ANIF, betonări pentru podețe, hidroizolații, umpluturi de pământ, cofrări pentru drenaje, forare piloți la intersecția cu drumul național spre Șag, stabilizare cu dorosol.
„Zilele acestea se va finaliza cercetarea arheologică la situl 7, iar apoi vor urma cercetări similare la situl 2, ultimul dintre cele opt de pe traseul Variantei Ocolire Timișoara Sud”, transmit reprezentanții DRDP.
Sunt deja patru luni și ceva de șantier, pentru că lucrările au început în 25 martie 2020. De la începerea lucrărilor și până acum a fost decopertat stratul vegetal în 12 puncte de pe întregul traseu de aproape 25,7 km al centurii, au fost executate platformele pentru foraje în nouă puncte, alte patru puncte au fost pregătite pentru foraje la viitoarele poduri din zonele Chișoda, Giroc și Moșnița Nouă. S-au mai executat foraje pentru pasajele de la conexiunea cu DN59 Timișoara – Șag – Moravița și DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă.
Centura de Sud leagă ieșirea din Timișoara spre Utvin, Sânmihai cu Calea Lugojului, prin Chișoda, Giroc, Moșnița, Ghiroda. Va avea câte o bandă pe sens, o lungime de aproape 26 de kilometri și ar trebui să fie gata în 24 de luni. De șantier se ocupă Tirrena Scavi, iar valoarea contractului este de 324 de milioane de euro.
Timișoara are deja o parte din șoseaua de ocolire, între Calea Aradului și Calea Lugojului. După ce va fi gata și Centura de sud va mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz.
Citiți principiile noastre de moderare aici!