Avem câştigător la contractul de construire a Centurii Sud! Licitaţia pentru stabilirea acesteia se pare că s-a încheiat, chiar dacă termenul limită stabilit pentru licitaţie era 28 februarie.
Surse din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au confirmat că a fost desemnat constructorul variantei de ocolire Sud a Timişoarei. Numele nu a fost anunţat, cel mai probabil acesta va fi făcut public în aceste zile, printr-un anunţ oficial. După ce numele va fi anunţat, va urma o perioadă de 30 de zile în care se vor putea depune contestaţii cu privire la rezultatul licitaţiei.
Vă reamintim că, licitaţia pentru desemnarea constructorului a fost lansată anul trecut în primăvară şi de atunci a fost permanent amânată din diferite motive, în ciuda promisiunilor permanente ale oficialilor din domeniul Transporturilor.
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a reacţionat pe tema centurii, la aflarea ştirii.
„Noi continuăm cu demersurile pentru centură și o vom face până când vom avea centura funcțională. Am făcut mereu lobby pentru asta, am încercat să conving autoritățile centrale să o facă pe patru benzi, nu am avut succes, nu e chiar o nenorocire, dar e chiar păcat că nu s-a mers pe o variantă de patru benzi. Termenul de finalizare a licitației este 28 februarie.
Mai sunt câteva zile până la expirarea termenului. Am informații că de data aceasta chiar se finalizează licitația și, prin urmare, în perioada imediat următoare se va finaliza contractul. Nu știu cine e câștigătorul, va anunța CNAIR. Estimez că până în 2019 nu se va lucra pe teren. Dacă va exista o preocupare serioasă la CNAIR și dacă licitația va fi câștigată de o firmă serioasă, s-ar putea să avem centura completă, ca 2020 să nu ne prindă cu tirurile prin oraș”, a declarat, vineri, primarul Nicolae Robu.
În total, pentru acest proiect au fost depuse 12 oferte: Alsim Alarko Sanay Tesisleri Ve Ticaret AS; Asocierea Comsa, SAU – Aldesa Construcciones SA; Danya Cebus Rom SRL; Asocierea Elf Road SRL – RPA SRL – Aleandri SPA; Asocierea ICM SPA – SC Tancrad SRL – Impresa di Construzioni ING E. Mantovani SpA; Asocierea Max Boegl Romania SRL – Max Boegl Stiftung & co KG – Tehnocer SRL; Porr Construct SRL; Asocierea PST Group JSC – SC PST Construction Works SRL – SC Alpenside SRL; Asocierea Sinohydro Corporation Limited – SC Nord Vest Infrastructură și Servicii SRL; Societa Italiana per Condotte D’Acua SPA; Tirrena Scavi SPA Italia; Asocierea Trameco SA – Vahostav SK – SC Construcții Erbașu SA – SC Grafic Tends SRL.
Varianta sud va avea 25,4 kilometri, proiectul are prevăzută ridicarea a trei poduri și nouă pasaje, estimările iniţiale fiind pentru un cost total de 359,062 milioane de lei. Lucrarea are o durată de execuţie de 36 de luni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!