Un drum de șase kilometri care face legătura dintre Giroc și pădurea din zonă a devenit subiect de dispută. Realizat pe bani europeni, acest drum a fost construit pentru a asigura legătura dintre comuna periurbană a Timișoarei și pădurea din apropiere. Pe cea mai mare lungime, drumul are prevăzute piste de biciclete, chiar dacă în zona pădurii aceasta lipsește, după ce primăria din Giroc nu a primit aprobare de la Romsilva să o realizeze.
Deputatul USR de Timiș, Cătălin Drulă, spune că această investiție va fi distrusă de viitoarea centură de sud, că drumul comunal făcut pe bani europeni va fi afectat pe o lungime de un kilometru și că va trece peste centură printr-un pasaj, iar acel kilometru va rămâne fără pistă de biciclete. De cealaltă parte, primarul de Giroc, Ionel Toma, spune că centura va trece peste drumul comunal pin intermediul acelui pasaj, că drumul comunal nu va fi afectat decât pentru câteva luni, urmând să fie refăcut, dar și că un asemenea pasaj nu ar fi de dorit și că un sens giratoriu ar fi soluția bună, ceea ce ar asigura și un acces ușor pentru cetățenii comunei pe centură.
Conform lui Cătălin Drulă, Centura Sud Timișoara a fost scoasă la licitație de CNAIR după planuri din 2011, iar proiectul actual prevede relocarea drumului dintre Giroc și Pădurea Giroc pe un pasaj peste viitoarea Centură.
„Din păcate, respectivul pasaj nu are prevăzute pistele de biciclete realizate în 2015 din fonduri europene. Erorile în faza de planificare sunt o mare problemă a proiectelor de infrastructură din România”, spune Drulă.
„Drumul DC318 recent modernizat și prevăzut cu pistă de biciclete separată va fi relocat pe aproape 1 km și va supratraversa printr-un nou pasaj viitoarea Centură, precum și canalul de irigații adiacent. Din păcate, pe zona relocată (inclusiv pe noul pod peste Centură), drumul nu este prevăzut cu pistă de biciclete. Lucru rar, unul din ofertanții de la licitația lansată de CNAIR a sesizat această discontinuitate și a cerut o clarificare dacă să prevadă sau nu piste de bicicletă și pe sectorul de drum relocat. Răspunsul CNAIR: NU. Rezultatul ar fi o întrerupere a pistei existente pe 1 km (inclusiv peste noul pod) ceea ce ar expune bicicliștii pericolului de accidente în acea zonă, mai ales la sfârșit de săptămână când drumul este aglomerat și de mașini și de bicicliști”, spune Drulă.
De cealaltă parte, primarul Girocului, Ionel Toma, spune că acel drum comunal a fost realizat doar după ce au fost obținute toate aprobările necesare, inclusiv de la Drumuri. Mai mult, Toma spune că aprobările pentru trecerea centurii prin zonă vor necesita și proiectarea unei urcări pentru localitatea pe care o conduce. El susține că centura va trece peste drumul județean, nu invers, dar că soluția unui sens giratoriu la intersecția cu DC392 ar fi de preferat, pentru a asigura accesul girocenilor pe centura sud.
„Pentru noi, când am construit acest drum comunal, prioritară a fost obținerea tuturor aprobărilor, noi avem toate aprobările luate, de la toate autoritățile. Nu se va strica drumul, centura va fi urcată peste drumul județean cu un pasaj. Drumul comunal nu va fi afectat decât pentru câteva luni, două – trei luni, cât vor dura lucrările, iar imediat va fi refăcută lucrarea. Nu se pune problema să se strice pista, drumul este un proiect pe bani europeni, pe Măsura 3.2.2, e o investiție de 2,5 milioane de euro și are cinci ani garanție. Sunt șase kilometri de drum, în mare parte acesta are piste de biciclete, dar lucrarea de pe centură nu va afecta decât temporar lucrarea, pentru câteva luni”, a declarat pentru tion.ro Ionel Toma.
Primarul Girocului spune că de preferat ar fi un sens giratoriu la intersecția centurii sud cu DC 392, aceasta ar oferi și posibilitatea unei intrări pe centură pentru locuitorii comunei timișene.
Citiți principiile noastre de moderare aici!