Operaţiunea de desemnare a firmei care se va ocupa de proiectarea şi construcţia Centurii Sud de ocolire a Timişoarei se dovedeşte a fi una a… eratelor. Procedura de licitaţie a fost marcată de cinci asemenea „erate”, în fapt doar o altă denumire pentru tot felul de precizări introduse în cadrul dosarului de licitaţie, care pare fi doar un simplu document extrem de prost întocmit. Alături de erate mai sunt alte opt clarificări, plus alte anexe la clarificări sau decizii luate de Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor. Toate aceste probleme au împins data la care va avea loc deschiderea ofertelor extrem de departe faţă de dorinţa iniţială, de la luna iunie s-a ajuns la luna septembrie, dar nimeni nu e sigur că aşa va şi fi. Conform documentaţiei prezentate în dreptul acestei licitaţii, disponibilă pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, toate aceste precizări ar fi, de fapt, solicitări ale firmelor participante, ceea ce demonstrează că cineva a luat o grămadă de bani degeaba, realizând un dosar de licitaţie pe bani frumoşi, dar extrem de prost făcut. Probabil din birou…
Cert este că, cel puţin la ora actuală, data la care va avea loc deschiderea ofertelor va fi 1 septembrie. Pentru cei aproape 26 de kilometri de centură care vor lega Calea Lugojului şi Calea Şagului au fost alocaţi 522 de milioane de lei.
Orice amânare a termenului de deschidere a ofertelor duce şi la o amânare a termenului de demarare a construcţiei. Şeful Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara preciza pentru Tion.ro care este durata în care ar putea demara efectiv lucrările.
„Teoretic, ne trebuie opt – nouă luni de zile pentru definitivarea proiectului și pentru obținerea tuturor avizelor, acordurilor și expropierilor, după care se poate ataca lucrarea. Deci, în iulie se face deschiderea ofertelor, să punem trei luni în care pot apărea contestații, are loc procedura de semnare a contractului. După aceste trei luni de zile punem cele opt luni cât se face proiectul după care putem să îl demarăm”, ne spunea în urmă cu o lună Horațiu Simion, șeful Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara”.
Termenele rămân aceleaşi, diferenţa este că a apărut o amânare de aproape două luni de la momentul acelei declaraţii. Probabil pentru a nu mai emite din nou tot felul de erate, cei de la Companie nu au mai alocat termene de amânare de zile, ci unul extrem de generos.
„În vederea asigurării unei perioade suficiente pentru pregătirea unor oferte corecte şi complete, Autoritatea Contractantă prelungeşte termenul limită pentru primirea ofertelor ca urmare a solicitărilor de clarificări adresate de operatorii economici pentru care nu a fost publicat încă un răspuns”, se spune în ultima adăugire adăugată dosarului iniţial de licitaţie.
[related-post post_id=”1868605″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!