„În ultima parte a lunii martie și începutul lunii aprilie, pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud s-a lucrat la terasamente în zonele Freidorf, Giroc, Ghiroda. Până la sărbătorile de Paște, Antreprenorul planifică să reînceapă lucrările de așternere a primului strat de asfalt pe un alt sector din zona comunei Ghiroda, în apropiere de viitoarea conexiune cu centura de ocolire Timișoara Nord. Continuă relocarea de rețele de telecomunicații, rețele de apă, gaz și medie tensiune, respectiv lucrările la structurile pasajelor”, transmit cei de la DRDP Timișoara.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”.
Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP anunță că termenul final este acum ultima lună a anului 2022. Pe teren, stadiul lucrărilor nu a ajuns încă la 50%.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Probleme urgente ar fi în zona de intersecție a viitoarei centuri cu drumul Moșnița Nouă, care provoacă blocaje. Și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor.
Trimite articolul
XVai și amar… Nici in zece ani nu reușesc…. România…
-
Pai cu ce a ales Robu ca constructori, precis.
Oare pe ce criteriu i-a angajat Robulica? O fi avut si aici criterii ca la Tramvaie, sa aibe Firma nu stiu ce telefon mobil cu 60 km raza de comunicatie? Sa nu zic acuma lucruri rele despre Robu, dar alegerea constructorului a fost excluviv vointa si dorinta lu Primarul.-
Z-E-C-E procente!
Așa a fost ales câștigătorul 😉
-
Zona de munte, multe tuneluri … e greu
Lasati ca acuma a fost si Grindeanu pe santier si s-au accelerat lucrarile….. cat s-a putut. Ca de la putut la constructor ne vine rau.
Mai bine parfuma pututul sa nu miroase asa de rau. Dar lu Grindfeanu nu-i miroase aici.
Trebuia sa fie gata in 3 Martie.
Si daca domnul ministru s-a declarat nemultumit atunci ce ??
I-au dat si lacrimile cumva?
Nu cred !
Lucrarea este in decizia autoritatilor, care nu fac efectiv nimic, doar se declara nemultumiti si se intorc de unde au venit !
Cu siguranta in contractul se lucrari sunt clauze prin care pot aplica sanctiuni constructorului, dar, ce sa vezi, nimeni nu le aplica, doar se declara nemultumiti in declaratiile date presei si gata, se duc de unde au venit, multumiti ca au dat cu constructorul de pamant ! Vai vai !