Primarul Nicolae Robu a anunțat, marți, că mai-marii de la București au găsit loc și proiectelor Timișoarei în bugetul de stat pe 2020. Nu vorbim despre sume foarte mari, unele obiective chiar sunt subfinanțate, cum ar fi centura de sud, problemă despre care au atras atenția nu demult și cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Detalii, AICI!
Potrivit edilului-șef, pentru racordul la A1 au fost alocați 23.906.360 lei, pentru Centura Timișoara Sud s-au pus deoparte 40.555.000 lei, iar pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind autostrada care să lege Timișoara de Belgrad, tronsonul până la Moravița, s-au alocat 1.132.000 lei. Robu spune că suma pentru autostrada care ne va lega de Belgrad este mică pentru că doar atât mai este de făcut din SF.
Drum expres cu 4 benzi spre A1
Cele trei proiecte aparțin CNAIR, Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care se și ocupă de implementarea lor, însă afectează într-o anumită măsură și autoritățile locale sau județene.
„Sumele sunt cu statutul pe care îl cunoașteți din Legea bugetului, cea mai mare parte din ele provine din fonduri europene pentru aceste obiective și sunt și cofinanțările la care este angajat statul român. Proiectele sunt gestionate de CNAIR”, a explicat Robu.
Drumul care ne va scoate în autostradă va fi unul expres cu patru benzi și va avea cam 9 kilometri, spune primarul, de la bifurcația spre Sânandrei până la autostrada A1.
„În momentul în care va fi realizat se va distribui traficul pe autostradă, fiind cu patru benzi se va circula mai sigur și mai rapid. Vom face patru benzi și drumul actual care asigură legătura Timișoarei cu autostrada prin Dumbrăvița, dar nu e suficient și nu ar fi normal ca tot traficul să fie dus prin comuna Dumbrăvița”, a completat edilul-șef.
Girație cu semafoare între centură și Drumul Boilor
Cât despre centura de ocolire a orașului, primarul susține că încă se poartă discuții pentru realizarea unei „girații” la intersecția cu Drumul Boilor, pe care primăria îl amenajează în această perioadă.
„Se impune să se realizeze o girație la intersecția Drumului Boilor, pe care noi îl vom finaliza în primăvară, și centură. Poate fi o girație cu semafoare, acolo vor fi foarte multe mașini care vor veni spre Timișoara din toate satele din acea parte a județului. Oamenii vor prefera să vină pe acolo, nu vor mai veni pe Moșnița Nouă, pe drumul Buziașului. Între aceste ore de vârf drumul nu va fi foarte încărcat și presupun că în restul timpului trebuie să se dea prioritate traficului pe centură. Neexistând Drumul Boilor nu s-a prins în SF soluția respectivă”, a conchis Robu.
Rămâne de văzut dacă reprezentanții primăriei se vor și înțelege cu cei ai CNAIR și vor reuși să prindă „girația cu semafoare” în proiectul pentru centura de sud a orașului. Vă reamintim, centura de ocolire va avea doar două benzi, câte una pe sens, pentru că studiul de trafic întocmit de specialiștii în drumuri ar fi arătat că nu e nevoie de mai multe.
Contractul pentru centura de sud a fost semnat în decembrie 2018. Licitația pentru proiectare și execuție a fost câștigată de societatea Tirrena Scavi, la un preț de 324 de milioane de lei cu tot cu TVA. Șantierul ar trebui să țină 24 de luni, iar firma constructoare va oferi o garanție de 10 ani. Lungimea viitoarei șosele de ocolire cu câte o bandă pe sens va fi de 25,69 de kilometri.
Trimite articolul
XA trecut un an si 2 luni deja din dec 2018 si nu este un metru de centura.Si ar trebui sa fie gata in dec 2020 ?!
-
Rezolvă cei din PNL. Vor umple țara de centuri și autostrăzi.
Cam cate s-au facut din lista pt 2019? Abia au terminat podurile Dragalina si Eroilor in rest gargara ieftina.
Pasajul Solventul
Pasajul Consiliul Europei
Podul Jiul
Podul Ilsa
Podul Dragalina -reabilitare cu lărgire prin construirea a două noi tronsoane, unul de-o parte, altul de alta a celui actual (lucrare în derulare)
Podul Eroilor -reabilitare cu lărgire prin construirea a două noi tronsoane, unul de-o parte, altul de alta a celui actual (lucrare în derulare)
Podul Mihai Viteazul -reabilitare cu lărgire (încă neîncepută)
Str. Calea Bogdăneștilor -reabilitare/modernizare
Bd. Cetății -reabilitare/modernizare
Str. Gării -reabilitare/modernizare
Inelul 4: str. Grigore Alexandrescu (de pe Calea Torontalului până pe Calea Lipovei), str. Constructorilor (de pe Calea Lipovei până la UMT), str. Măcin, str. Avram Imbroane, str. Aleea Pădurea Verde, str. Behela, str. Ștrandului
Str. Mș. Constantin Prezan -lărgire la 4 benzi
Bd. Sudului -lărgire la 4 benzi
Parcări supraetajate în Cartier Calea Martirilor (2) și în Cartier Calea Lipovei (1)
Corpuri noi la Școala Generală nr. 30
Clădire cu demisol, parter și 6 etaje (deja în derulare) la Spitalul de Copii (etapa finală)
Clădire cu parter și 6 etaje la Spitalul Municipal
Maternitate cu parter și 6 etaje la Spitalul Municipal
Reabilitări și extensii la Spitalul de Boli Infecțioase (deja în derulare)
Complex Sportiv și de Agrement în Calea Lipovei
Complex Sportiv și de Agrement în Calea Buziașului
Reabilitare și supraetajare clădire istorică pe str. Vasile Alecsandri (deja în derulare)
Parcare subterană în față la Hotel Central
Piața Victoriei -înnoire rețele de utilități și repavare cu piatră naturală
Reabilitare/Extindere piste de biciclete
1. Pasajul Solventul
2. Pasajul Consiliul Europei
3. Podul Jiul
4. Podul Ilsa
5. Podul Dragalina -reabilitare cu largire prin construirea a doua noi tronsoane, unul de-o parte, altul de alta a celui actual (lucrare in derulare)
6. Podul Eroilor -reabilitare cu largire prin construirea a doua noi tronsoane, unul de-o parte, altul de alta a celui actual (lucrare in derulare)
7. Podul Mihai Viteazul -reabilitare cu largire (inca neinceputa)
8. Str. Calea Bogdanestilor -reabilitare/modernizare
9. Bd. Cetatii -reabilitare/modernizare
10. Str. Garii -reabilitare/modernizare
11. Inelul 4: str. Grigore Alexandrescu (de pe Calea Torontalului pana pe Calea Lipovei), str. Constructorilor (de pe Calea Lipovei pana la UMT), str. Macin, str. Avram Imbroane, str. Aleea Padurea Verde, str. Behela, str. strandului
12. Str. Ms. Constantin Prezan -largire la 4 benzi
13. Bd. Sudului -largire la 4 benzi
14. Parcari supraetajate in Cartier Calea Martirilor (2) si in Cartier Calea Lipovei (1)
15. Corpuri noi la scoala Generala nr. 30
16. Cladire cu demisol, parter si 6 etaje (deja in derulare) la Spitalul de Copii (etapa finala)
17. Cladire cu parter si 6 etaje la Spitalul Municipal
18. Maternitate cu parter si 6 etaje la Spitalul Municipal
19. Reabilitari si extensii la Spitalul de Boli Infectioase (deja in derulare)
20. Complex Sportiv si de Agrement in Calea Lipovei
21. Complex Sportiv si de Agrement in Calea Buziasului
22. Reabilitare si supraetajare cladire istorica pe str. Vasile Alecsandri (deja in derulare)
23. Parcare subterana in fata la Hotel Central
24. Piata Victoriei -innoire retele de utilitati si repavare cu piatra naturala
25. Reabilitare/Extindere piste de biciclete”, a notat primarul Nicolae Robu pe Facebook
-
Ce reprezinta aceasta lista ?
O mica parte din minciunile / promisiunile si NEREALIZARILE lui Robu….
-
pai lista aceea a fost doar ca sa il votam, multi nu ne-am dat seama pana nu am vazut cum o risipit si continua sa risipeasca banii timisorenilor cu sutele de milioane pe diversele evenimente culturale facute in numele Capitalei culturale Europene unde vopsitul spera sa vina cu chitara lui si sa isi planga de mila..
Da pai primaria baga cam 20 mil de euro in Colterm ca sa- i acopere pierderile…suma prezentata e ridicola…Robu a facut in timpul mamdatului doua pasaje Jiul si Popa Sapca…ala mare de la Mikelangelo l= preluat im faza de executie de la fostii…canci baze sportive ,canci centura,canci spital terminat
O sa vina PSD-iști din nou la putere…. Și tot nu va fi inaugurat nici 1 km de centura….. Este imposibil…interesele sînt așa de mari încit dacă trebuie… Gîndacul de Colorado va fi pus sub protecție numai ca lucrarile să bată pasul pe loc
-
Vrei centura? Ai 2 variante:
1. Primar competent ca si Bolojan care face indiferent de culoarea politica
2. Guvern psd si primar psd
In oricare varianta vopsitul la par dauneaza grav sanatatii. Chiar daca ramane pnl la guvernare inca 4 ani tot nu vom primii bani pentru ca nu-l mai suporta nici ai lui pe robu!
Nu e 1 metru de centura gata si robu se gandeste la semafoare DIN NOU! Si nu asa oricum ci GIRATIE CU SEMAFOARE! In loc sa propuna o intersectie denivelata!
Nu sunt bani suficienti pentru centura, dar robu da milioane de euro anual la gaura colterm si stpt si multe alte zeci de milioane pe lucrari de risipa gen portile de intrare in timisoara care cad si mai nou faimosul planseu de la camera 30. Si vine stie cate sute de astfel de sifonari de bani se intampla la achizitii fara sa aflam de ele!
Votati asa in continuare, ca asa o sa avem in continuare!
La Oradea cum s-or fi descurcat fara giratii si semafoare? Aaaaa cu pasaje …, o fi trafic mai mare la Oradea decit aici? sau o fi primarul mai destept sau mai putin hotoman?