Conform DRDP Timișoara, lucrările din luna septembrie au presupus executarea de lucrări la drum – strat de fundație de balast (zona Freidorf), așternere strat de bază (zona Chișoda) și piatră spartă (zona Moșnița Nouă); lucrări la structuri – pasajul de la conexiunea cu DN 59 Timișoara – Șag; alte lucrări la bretelele cu nodul rutier DN 6 Timișoara – Remetea Mare.
„Antreprenorul are în continuare o mobilizare insuficientă, prestând activități similare pe o perioadă îndelungată. Ritmul de realizare a lucrărilor este scăzut, existând chiar sectoare abandonate. Ploile din ultima parte a lunii septembrie au întârziat și mai mult activitatea din șantier”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Lucrările de execuție sunt undeva la 57%.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”.
Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, dar reprezentanții DRDP au anunțat că noul termen final este acum ultima lună a anului 2022. Având în vedere că s-a intrat în sezonul rece, execuția până la termenul dat se află în imposibilitate de îndeplinire.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
De-a lungul timpului, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor și chiar a luat în calcul anularea contractului cu constructorul la un moment dat.
În ultima vizită pe teren, vineri, 27 august, Sorin Grindeanu a declarat că a avut discuții cu firma care se ocupă de Centura de Sud a Timișoarei, iar aici ar fi fost îndepărtate obstacolele majore.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XReziliati acum!
Relicitati la iarna.
Semnati contractul in primavara.
Poate in 2024 circulam pe centura asta….
Eu nu inteleg de ce firmele care nu respecta termenele mai au dreptul de a participa la licitatii???
De ce nu se face o lista neagra cu firmele cu probleme, firmele care nu respecta termenele, sau firmele care castiga licitatii desi au 10 angajati sau chiar niciunul in documente asa cum s-a mai intamplat la unele proiecte de prin timisoara.
Acele firme sa fie interzise la a mai participa la licitatii pentru 10 ani!
-
Daca tu ai fi la putere….l-ai sapa pe varu-tu?…sau mai grav…te-ai sapa pe tine?
mno, daca tine ritmul, in 2 ani e gata! Doamne ajuta! dar nu inteleg dc se asteapta terminarea inelului de sud pt a demara cel de vest?
-
Inca nu se stie unde se intalnesc si daca nu??
-
Pai ca sa castige tot firma asta licitatia.