Creșterea volumului de telemuncă și a educației la distanță ca o consecință a pandemiei de Covid-19 impulsionează cererea de soluții pentru comunicare și studiu și, evident, pentru dispozitivele care realizează aceste sarcini, în special laptopuri.
Potrivit datelor TrendForce, Chromebook-urile sunt dispozitivele cu cea mai mare cerere în rândul laptopurilor cu previziunea că în acest an acestea vor ajunge la 24,3 milioane de dispozitive vândute, o creștere cu 42,4% comparativ cu anul precedent.
Fără îndoială, sunt cifre revelatoare care contribuie la impulsionarea vânzărilor globale ale pieței de laptopuri și care, potrivit companiei citate anterior, numai în trimestrul trei al anului au ajuns la 55 de milioane de unități, 4% mai mult decât în trimestrul anterior.
Sectorul educativ și de gaming sunt principalele „motoare” ale creșterii vânzărilor de laptopuri
Cererea din sectorul educativ și pentru segmentul de gaming sunt principalele motive pentru care creșterea în al treilea trimestru este atât de pronunțată. De menționat că în primele două trimestre, o piedică în calea vânzărilor mai mari a fost și penuria de componente pentru laptopuri și multe fabrici închise din cauza pandemiei de coronavirus.
Predicțiile TrendForce arată că vânzările totale de laptopuri pentru totalul anului vor ajunge la 187,63 de milioane de unități, ceea ce ar însemna o creștere cu 14,4%, cea mai mare din 2012 încoace!
HP, lider
În ceea ce privește fabricanții de laptopuri, HP continuă să fie lider indiscutabil al segmentului, mai ales datorită ofertei bogate pe care o are pe segmentul educativ și pe cel de gaming. Potrivit previziunilor TrendForce, vânzările HP în al treilea trimestru vor ajunge la 14,6 milioane de unități, o creștere de 0,8% față de trimestrul precedent.
Pe poziția a doua se situează Lenovo, care ajunge la 11 milioane de unități comercializate în al treilea trimestru, cu 28,5% mai mult decât în trimestrul anterior, tot grație creșterii cererii de pe sectorul educațional și mai ales din China. Emag.ro ofera o mare varietate de laptopuri.
Brandurile, încrezătoare într-o creștere a vânzărilor și în ultimul trimestru al anului
În continuare, rankingul este completat de Dell care, deși în mod tradițional s-a axat pe gamele medii și high, a văzut cum îi cresc vânzărileîn al treilea trimestru și la categoriile laptopurilor de gamă entry și gamă medie, tot ca o consecință a cererii ridicate din sectorul educațional. Asta face ca Dell să ajungă la vânzări totale în trimestrul trei de 8,2 milioane de unități.
Top 5 este completat de ASUS și Acer, care vor ajunge la 5 milioane, respectiv 4,3 milioane de unități vândute, o creștere de 24%, respectiv 21% față de trimestrul anterior.
Fabricanții se arată optimiști cu privire la cererea din ultimul trimestru al anului, care ar putea aduce creșteri ale vânzărilor de până la 15,8%.
Campanii precum Black Friday și Sărbătorile de Crăciun vor aduce cu siguranță vânzări sporite pentru toți fabricanții de laptopuri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!