Ministerul Afacerilor Interne transmite că de miercuri, cetățenii din Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara şi județul Ilfov pot obține certificate de naștere și deces în format digital, scrie Agerpres.
Activitatea de înregistrare a evenimentelor de viață, naștere și deces, desfășurată de către ofițerul de stare civilă, se va realiza în format digital.
Punerea în funcție a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) a fost inițiată în aprilie la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale ale județului Ilfov. Apoi, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor a realizat operaționalizarea sistemului în celelalte șapte reședințe de județ.
Urmează o nouă etapă de extindere a SIIEASC, când în sistem vor fi introduse și alte localități din județele Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș.
Punerea în funcție la nivel național a acestui sistem se va face treptat, urmând a se finaliza în acest an, pe 24 septembrie, precizează Ministerul de Interne.
Implementarea sistemului a costat aproape 185 de milioane de lei, cu TVA inclus, din care 155 de milioane reprezintă finanțare nerambursabilă prin Fondul European de Dezvoltare Regională. 28 de milioane de lei vin din bugetul național, iar restul reprezintă cofinanțarea eligibilă a beneficiarului.
Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din cinci platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.
Citiți principiile noastre de moderare aici!