La sfârșitul lunii februarie, mai multe persoane nemulțumite de lipsa legăturii feroviare pentru călători între Timișoara și Vârșeț au lansat o petiție care, la momentul redactării acestui material, are aproape 70 de semnături. De altfel, de la eliminarea acestei conexiuni, la 1 august 2017, nu mai există nicio altă legătură feroviară între România și Serbia.
Inițiatorii petiției cereau, astfel, printre altele, și măsuri din partea ministerului, prefecturii sau companiei publice CFR Călători. Reprezentanții companiei au explicat pentru Tion că există, în continuare, discuții cu partea sârbă, dar neînțelegerile au pornit de la costuri.
„Facem precizarea că CFR Călători operează trenuri de călători în cadrul contractului de servicii publice, însă efectuarea serviciului public de transport feroviar de călători este limitată numai la teritoriul național.
În prezent, între România și Serbia nu este asigurat transportul feroviar cu trenuri de călători. Circulația trenurilor internaționale către Serbia a fost suspendată din 1 august 2017 și are la bază refuzul părții sârbe de a achita costurile ce rezultau din operarea trenurilor internaționale pe teritorul sârb. Operarea trenurilor pe întreaga distanță se efectua exclusiv de către CFR Călători, cu material rulant și personal propriu inclusiv pe teritoriul sârb, partea sârbă neavând această posibilitate.
În încercarea CFR Călători de a restabili traficul feroviar de călători dintre România și Serbia, partea sârbă a comunicat că este interesată de circulația trenurilor, dar nu acceptă costurile cu tracțiunea pe care CFR Călători le are pe teritoriul sârb.
Precizăm că toate convenţiile care se încheie între operatorii feroviari naţionali de transport (ex: CFR Călători – BZD, CFR Călători – MAV Start) stabilesc clar modalitatea în care cel care angrenează cheltuieli cu operarea pe teritoriul celuilalt operator feroviar îşi va recupera costurile de tracţiune, fiind condiţii definitorii.
Menționăm că CFR Călători este în continuare deschisă discuțiilor cu partea sârbă în scopul negocierii reluării traficului feroviar de călători între România și Serbia, în condiții de echilibru financiar și de respectare a convențiilor internaționale”, au transmis pentru Tion reprezentanții companiei.
Vă amintim, trenurile de pe ruta Vârșet – Timișoara au funcționat între 2012 și 2017. Au fost scoase de la 1 august 2017, compania Srbija Voz invocând atunci numărul redus de pasageri. Totuși, pentru reluarea curselor au mai existat cereri, inclusiv o altă petiție, din 2019.
Pe aceeași temă:
De la 1 august cursa feroviara dintre Timisoara si Varset devine istorie
Trimite articolul
XIn mod direct UE, SUA si Germania ai-au bagat imputita de coada.S-a dus Werner in Africa dar niciodata in Serbia.
-
Sarbul o natie de idioti de departe ” cald verde si sarb ..” nu ai vazut.
-
ba chiar am vazut multi. iar tu esti opusul, pe langa ca esti si xenofob.
-
Ce ai vazut cal verde ?? Va ca ai replici de sexomarxist, eu iti doresc sa lucrezi cu ei si probabil ca iti schimbi parerea , dar nu cu sarb din TM.
-
-
tu esti pe langa subiect! Cand bisnitarul mioritic facea trafic de tigari si alcool de la sarbi cauzand intarzieri de zeci de minute la controlul vamal cu perturbari a traficului este clar ca nu se putea continua in acest mod. Nimeni nu poate accepta comportamentul unor bisnitari
-
bine ca avem trenuri pe Anina cu 109 angajati la 33 km de linie si un tren pe zi dar nu pot plati motorina pe cei cativa km cu Desiro in Serbia