Se circula bară la bară: mergeai câteva zeci de metri, apoi aşteptai. Iar o zvârlitură de băţ, iar stai şi-ţi macini măselele. Şoferii erau cu nervii întinşi la maximum: ce blochează drumul? Injurături, scrâşnete de frâne când vreunul făcea cale întoarsă pe celălalt sens, sătul să mai aştepte. Când ce să vezi: drumarii au ocupat o bandă şi s-au apucat să decoperteze carosabilul.
Vreo 20 de muncitori se agitau de zor, lucrau de parcă termenul de finalizare ar fi fost… ieri. Ce să mai înţelegem? S-a dat prima de Paşte, s-au aplicat sancţiuni? Că de o organizare, în sensul de a-i respecta şi pe şoferi, care îşi sparg buzunarele să plătească taxe ca să circule decent, nici nu poate fi vorba. Săptămâni la rand, la ore când traficul rutier era anemic, s-a lucrat la trotuare şi borduri, asta în cel mai bun caz, că altădată nu era picior de muncitor, iar când traficul a ajuns la cote maxime – o dată este Vinerea Mare – i-a apucat cheful de lucru şi pe drumari! Dirijarea traficului o făcea domnul Semafor, care avea regulile lui: lasă liber drumul doar câteva zeci de secunde. Poliţie să decongestioneze traficul? Nici vorbă!
Porţiunea de drum cu pricina este în lucru de multă vreme: în timpul iernii, am văzut acolo lucrări executate în plină ninsoare – oare cât vor ţine acestea? Iar când vremea a fost excepţională, nimeni n-a mişcat o pietricică. Şoferii s-au obişnuit ca traficul să fie deviat azi pe aici, mâine pe dincolo, să fie atenţi ca vreun şofer de camion de la firma de drumuri face manevre în calea autoturismelor: da ce, e tabla lui in joc? Să nu mai vorbim de denivelari, gropi, capace de canal, pietre lăsate în drum, jaloane doborâte, care fac această poartă a Timişoarei una (încă) greu de trecut.
Calin Tenche
Citiți principiile noastre de moderare aici!