La Pasajul Solventul încă se lucrează la construirea chesonului, „cutia” de beton cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care va fi împinsă pe sub calea ferată.
Faza propriu-zisă de împingere se va desfășura începând din noiembrie, cu o lună mai târziu decât anunțau reprezentanții primăriei la precedentele actualizări.
„Cel mai mare șantier din Timișoara pe care nu l-ați văzut niciodată. Este un pic închis, dar de fapt este gigantic. Acum construim un mare cheson, un fel de cutie de beton, pe care o să îl împingem sub liniile de tren. Este cel mai mare proiect cu această nouă tehnologie din România. Asta înseamnă că nu trebuie să dezafectăm liniile de tren în timpul lucrărilor, ci trenurile funcționează în mod normal.
Încă construim, am turnat 1.800 de metri cubi de beton. În noiembrie o să fie gata și o să începe să împingem. Probabil, cam jumătate de metru pe zi, astfel încât în primăvara viitoare o să avem aici principalul element al pasajului gata”, a anunțat primarul Dominic Fritz.
;
Se lucrează din 2020
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă.
Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).
Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul.
În aprilie, reprezentanții constructorului ne spuneau că lucrările ar trebui să fie gata în primăvara lui 2025. Astfel, dacă va fi respectat și noul termen, lucrările ar trebui să fie gata cu o întârziere de vreo doi ani și ceva față de termenul inițial.
Lucrările au fost întrerupte la finalul anului trecut, la un procent de finalizare de 45% și reluate mai apoi în primăvară.
Construcția chesonului a început din luna iunie, de atunci desfășurându-se două etape de turnare a betonului.
Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
De menționat că în continuarea pasajului va fi ridicat și Podul Solventu. Primarul aduce aminte și despre acest proiect, în valoare de aproximativ 220 de milioane de lei.
„Deci Pasajul Solventul este un uriaș proiect care leagă Ronaț de Dâmbovița și tragem tare să finalizăm și proiectul tehnic pentru podul peste Bega care o să fie în continuarea acestui pasaj și atunci chiar am finalizat, am completat inelul IV și toată zona Ronaț va fi conectată de restul Timișoarei. Cred că este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care îl avem după Revoluție”, precizează Fritz.
În august, era anunțat faptul că urmează să fie făcute exproprierile necesare pentru construcția viitorului pod.
Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA. A fost o problemă și cu terenurile pe care APM le-a depistat ca fiind contaminate sub fostul combinat chimic Solventul, însă ar fi fost găsită o soluție ca podul să nu treacă peste ele.
Trimite articolul
XDeci draga DoNimic, inelul 4 e si pe cealalta parte de la AEM peste Bega catre muzeul satului, ai cam uitat se pare…
Inelul 2, ai uitat de podul Isho, nici nu ati preluat strada aia cu 4 benzi facuta de cei de la ISHO, nici macar atat
Podul de la Jiul era pregatit pt licitatie, l-ai anulat ca nu era prioritar. Prioritare sunt se pare Rita Ora, oengeala ieftina de gen redarea strazilor pt comunitate. multe studii de fezabilitate si randari
Daca mai ingustezi si Sagului la 2 benzi in numele a ceva ineptii verzi oeng-iste ne-ai rezolvat…
Slava
-
Ai găsit tu finanțarea de 40 mio euro pentru bucata lipsă din inelul 4 ?
-
pai vezi cate studii si randari au platit baietii, acolo sunt banii dumneavoastra…
-
-
Inca un pod la Isho? Poate un pod pietonal, da, dar in rest nu mai este nevoie de pod rutier acolo.
-
domnule mile, de ce nu mai comentati pe forum???
chesonul care va fi impins pe sub linii … tot auzim de asta cam de mult timp.
Sunt deja suspicios.
Oare chiar il vom impinge ?
Noi toti oare ? ca la piramide ?
Si daca nu se poate impinge ?
Opaaa …
Ca na, e prea greu acu. Doar veo 3600 de tone inteleg.
Plus forta de frrrecare.
Pai unii imping, ceilalti trag. Hai cu totii. Hais, cea.
Pt inelul 4.
Pt stapanul inelelor.
Hopaaa…. ne oprim, ca intram in politic’.
Dar liniile de tramvai spre gara cand se fac? Sau iar ati uitat de ele ca de bucla de intoarcere? Parca aia era provizorie sau ramane asa pana la urmatoarele alegeri…
Si apropo de Calea Bogdanesti, benzile de circulatie inguste vor crea mari probleme cand se va deschide traficul spre Calea Sagului sau gara iar pista de biciclete este inutilizabila din cauza denivelarilor de la fiecare access auto. Pietonii umbla prin soare in timp ce pomii ieftini care inca nu s-au uscat zgaraie vopseaua de pe tramvaie.
Un esec rasunator al unei administratii incompetente ale carui consecinte le vom simti pe termen lung noi cetatenii acestui oras de 5 stele.