Cei de la APDT au invitat să răspundă chestionarului despre brandul turistic al Timișului reprezentanți ai primăriilor din județ, 95 de reprezentanți ai unităților de învățământ superior cu profil turistic, asociații profesionale, agenții de turism, unități reprezentative de cazare, ONG-uri, instituții de cultură și artă, Asociația Timișoara´2021, instituțiile reprezentative ale cultelor, ADR Vest, Infocentre turistice etc.
Până în prezent s-au primit 68 de chestionare completate, din care 49 de la primării și 19 de la stakeholderi (persoană sau organizație care are interese într-un proiect sau entitate).
La întrebarea: “Care cuvinte vi se par cele mai potrivite, pentru a caracteriza județul Timiș?”, în top 3 se regăsesc: REVOLUȚIE, TRADIȚII și ART-NOUVEAU.
Cei mai mulți consideră că atributul cel mai potrivit pentru a descrie județul Timiș și în concordanță cu imaginea sa este DINAMIC, iar trăsătura definitorie a timișeanului este MULTICULTURALITATEA.
În topul personalităților timișene, pe primul loc este TRAIAN VUIA, iar muzica reprezentativă pentru județ este considerată a fi cea POPULARĂ. Care este Starea pe care ar trebui să o resimtă vizitatorii atunci când vin în Timiș? Conform celor mai multe păreri este BUCURIA. În privința unui simbol reprezentativ pentru județ, cele mai multe opțiuni au fost pentru: CETATE, REVOLUȚIE sau HORĂ.
La întrebarea “Ce vă lipsește în localitate pentru a deveni o destinație turistică atractivă?” cei mai mulți au nominalizat lipsa PROMOVĂRII, urmată de lipsa INVESTITORILOR ÎN TURISM și ȘCOLARIZAREA DE SPECIALITATE.
Întrebați ce i-ar ajuta să devină o localitate turistică atractivă, majoritatea au indicat: INVESTITORI ÎN TURISM și MĂSURI PENTRU INCURAJAREA TURISMULUI, urmate de INFRASTRUCTURA BUNĂ, OFERTĂ CULTURALĂ BOGATĂ și OFERTA GASTRONOMICĂ.
Referitor la factorii care ar putea ajuta la dezvoltarea turistică a Timișului, cei mai mulți au indicat: “Definirea brandului și poziționarea pe piață”, “Renovarea urgentă a clădirilor de patrimoniu” și “Încurajarea investițiilor în turismul rural”.
Ca cele mai atrăgătoare produse turistice, pentru turiștii români și străini, au fost propuse: Turism agro-rural, Turism cultural, Turism gastro-viticol, Vizite pentru tradiții și evenimente, Circuite turistice, Business Travel, Turism activ și de sănătate, Pelerinaj religios.
Întrebați care sunt județele din care Timișul poate atrage turiști români, cei mai mulți dintre respondenți au optat, în ordine, pentru: MUNICIPIUL BUCUREȘTI, urmat de ARAD, CARAȘ-SEVERIN și HUNEDOARA.
În ceea ce privește țările străine din care își doresc turiști, 66,2 % au optat pentru GERMANIA, urmată, de SERBIA, AUSTRIA, SUA, ANGLIA, UNGARIA și ITALIA.
89,7 % dintre cei care au răspuns chestionarului cred că Timișul poate deveni o atractivă destinație turistică, 83,8 % cred că oferta turistică a Timișului nu este mai prejos decât cea a județelor vecine.
„Brandul se referă, în egală măsură, la destinația Timiș, așa cum o știm astăzi, dar și la cea spre care trebuie să tindem în viitorul apropiat. Strategia de brand ne va indica modul în care ne vom poziționa pe piața internă și internațională, principiile, valorile și propunerea brandului, profilul vizitatorilor reprezentativi pentru grupurile-țintă definite (buyer personas) și pietele țintă din țară ș din străinătate. Brandul va surprinde, clar și concis, quintesența Timișului ca destinație turistică, adică, ceea ce reprezintă sufletul și spiritul acestor locuri, ceea ce eventual ne diferențiază de alte destinații și ne poate asigura un avantaj competițional pe piața internă și internațională”, transmit reprezentanții APDT Timiș.
În prezent este în derulare o altă consultare, a celor mai importante agenții de turism românești din toată țara. Întregul proces se va încheia cel mai târziu spre finele lunii noiembrie, pentru ca rezultatele finale să fie prezentate cu ocazia zilei de 1 decembrie 2020.
Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș a demarat în luna septembrie 2020 procesul de realizare a strategiei de brand turistic al județului Timiș în colaborare cu Simons Land SRL, proces care urmează să se încheie la finalul lunii noiembrie 2020.
Trimite articolul
XDe ce hora?
Incetati cu horele oltenesti. Revolutia sau Cetatea sunt emblematice.
-
Revolutie, ca cetate nu mai suntem, daca am fi avut-o intreaga! Revolutia poate sa produca si bani din turism dar la noi s-a renovat fatada operei cu urme de gloante… Astia suntem, stergem si amintirea si potentialul.
De ce se mai pune problema??? Revolutia e un potential imens turistic si de imagine! Este un eveniment istoric la fel de important ca unirea!
-
E chiar mai importanta daca vorbesti de Turism!
Unirea e un topic controvers cu o parte din potentialii turisti (cei din Ungaria, langa granita caror suntem).
Si pe restul pur si simplu nu ii intereseaza.Despre Unire vorbesti numai daca vrei turism autohton, iar in domeniul asta nu putem bate Alba Iulia, nici macar nu avem vreun avantaj fata de alte orase din tara.
EROAREA TOTALĂ = A ATRIBUI JUDEȚULUI TIMIȘ SIMBOLUL REVOLUȚIEI
1) Revoluție este simbolul Timișoarei ȘI NU al județului Timiș unde în decembrie ’89 foștii ceaușiști s-au convertit iute la noii FSN-iști!
2) Apoi, în 1990, Proclamația de la Timișoara + Piața Universități din București care susținea și idealul timișorenilor + Mineriadele NU au avut nici un ecou în județul Cimiș care era puternic roșu = FSN-izat (=PSD-izat)! Pe atunci Timișoara era izolată în propriul ei județ fiindcă era neciumată! Dacă mergeai în Lugoooj simțeai deja altă lume înverșunată împotriva timișorenilor (“ce mai vor dom’le și ăștia, vor să ne vândă țara la Câmpeanu și Coposu și să aducă regele care a furat din România zeci dev agoane cu aur și tablouri, etc.). Județul Timiș era plin cu astfel de “oameni de bine” dedicați trup și suflet “domnului” Ion Iliescu. Dovadă că în duminica orbului din mai 1990, FSN-ul (PSD-ul) a primit cele mai multe voturi = 45,63% => Terminați cu asocierea Timișoara = Timiș!
3) Pentru lecții cum se face turism meseriaș din “nimic'” = la câmpie, să meargă cei implicați în vise pt. afaceri în turism nu la cumpărături la Viena ori la scăldat la Greci, ci să ia lecții + notițe cu creionul în mână din Ungaria, să studieze cum se face acolo o servire la masă, cât de mare e o porție de mâncare, ce conține, cât costă, cum se amenajează o budă publică la șosea, cum atragi turiștii cu ștranduri ca la carte, cum se respectă disciplina în ștrand (șlapi, duș, etc.), cum e tuns gazonul, cum e ornamentat totul, mobilierul stradal, gardul, etc. Am enumerat ca la grădiniță obiecte elementare (gard, budă, iarbă, etc.) căci valahul nu știe, nu se pricepe și nu are ochi la detalii. El doar trântește termopane, lambriuri, cerbi cu coarne, muzică populară la taragoate de nu poți auzi/purta o conversație, hidoșenii, țepe, kiciuri și în final o notă de plată nesimțită pentru o porție de mămăliguță cât o țâță mică + o lingură de brânză cu smântână că vezi doamne e mâncare tradițională BIO.
-
Chapeau! Inca imi suna in memorie niste conditii turistice unguresti, intr-un restaurant de langa Miskolc, unde am negociat cam 5 minute ce putem primi de ultimii bani pe care ii aveam. Am primit suficient pentru 6 persoane (noi eram 3) si ne-am distrat pe cinste. Asta este, bunul gust si modul de a te face placut sunt deficitare, si nu se pot importa de azi pe maine, ca obiectele.
Oare ce au fumat astia care au raspuns in asa fel a pseudo-chestionarul in cauza??? Ca taaaaaaaaaaaaaaare au dat-o in bara.Este ABJECT acest chestionar si acest rezultat. O simpla intrebare: cati timisoreni au raspuns la chestionar? JEG!
Ce daracu sa caute hora printre optiuni? Sunteti normali la cap?!
Hora olteneasca, este adevaratul simbol al Timisoarei.
Calusarii sunt acuma cei mai reprezentativi pentru timisoars
-
Aia care te jefuiesc dupa ce-ti pun calus?