La acest chestionar au răspuns 1.236 persoane, elevi din clasele V-XII, dar și părinți ai elevilor din clasele primare și gimnaziale.
Aproape jumătate din elevii din Timiș (49,8%) consideră că educația online nu îi ajută în totalitate și că petrec foarte multe ore zilnic pentru rezolvarea temelor. Elevii care au răspuns chestionarului au spus că volumul temelor este unul foarte mare, iar cei din clasele terminale spun că sunt încărcați cu foarte multe teme la materiile care nu le sunt necesare pentru susținerea examenelor. 11,6% dintre elevi spun că petrec mai mult de patru ore pentru a rezolva teme, iar 34,9% dintre respondenți petrec între două și trei ore pentru a participa la orele online, în timp ce 6,1% petrec peste șase ore, 77,4% dintre elevii din clasele primare petrec între 2 și 3 ore zilnic pentru rezolvarea temelor. Părinții elevilor de gimnaziu din Timiș care au răspuns chestionarului consideră că predarea online este singura soluție fezabilă în contextul actual.
„Din păcate, aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută. Lecțiile se predau mecanic, surplusul de teme este un lucru obositor, mai ales pentru elevii din clasele terminale. Bunăstarea și solidaritatea ar trebui să fie două lucruri care să primeze în această perioadă. Acum este momentul pentru o colaborare mai bună între cadrele didactice și elevi, deoarece abuzurile din mediul online trebuie stopate de urgență”, spune Alexandra Trușcă, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Timiș
Raportul poate fi consultat aici.
Trimite articolul
XDar mai mult de 50% sustin ca ii ajuta. Depinde ce unghi al raporului est prezentat….
De abia acum scoala se apropie de ceea ce ar trebui sa fie, pentru elevi. 5-6 ore/zi la scoala si 2-3 ore/zi alocate aprofundarii materiilor predate si temelor. In plus, acum chiulangeala este contorizata de platformele software. Norocul elevilor cu chiulaii din guvern si parlament, numiti politicieni, care au dat legea aceea ca notele acordate de profesori trebuie aprobate de elevi si parinti.
hai p bune?! oare cine putea raspunde asa pesimist..? nu prea cred ca elevii sunt aia care o considera asa inutila cat parintii cu gesturi si figuri, care nu concep ca odrasla care trebuie sa fie mereu primu/a din clasa sa fie acum la egalitate de sanse cu alt elev considerat “mediocru”. treaba asta cu sondaju’ e relativa si subiectiva si asa cum in strainatate e ceva normal, era evident ca in Ro va fi contestat.
…lamentari tipic romanesti..
Dacă este o metoda asa de buna aceasta predare online de ce nu o permanentizati,definitiv,s ar economi mulți bani,curent , căldură,cheltuieli de întreținere în școli,în music de personal,economii si la transport etc ?