Fie că este vorba de preţuri, fie că într-adevăr calitatea produselor şi raportul dintre cele două caracteristici este unul excelent, cert este că timişenii sunt mari amatori de produse chinezeşti. În doar primele două luni ale acestui an din această ţară asiatică au intrat pe piaţa timişeană bunuri în valoare de 14,8 milioane de euro. Aproape sigur, mai mult de jumătate dintre aceste produse chinezeşti le găsim prin bazarele Timisoarei.
Balanţa comercială a judeţului Timiş rămâne una pozitivă. Aceasta înseamnă că valoarea produselor la export este mai mare decât sumele plătite pentru bunurile aduse din alte ţări în Timis.
Germania rămâne principalul partener economic al judeţului Timis
Mult mai bine stăm în relaţiile comerciale cu principalul partner al economiei timişene, Germania. Din acest stat au ajuns în Timis bunuri şi produse în valoare de 169,1 milioane de euro, dar au şi plecat exporturi de 194 milioane de euro. Deci, un plus de aproape 25 milioane de euro în doar două luni. Situaţia e chiar excelentă în ceea ce priveşte cel de-al doilea partener comercial, este vorba de Italia. Importurile au fost de doar 70 milioane, faţă de exporturile de 111 milioane de euro!
Prima ţară cu balanţă comercială deficitară în relaţia cu Timisul este Ungaria, de aici am importat de 34,9 milioane de euro şi am exportat de doar 29,8 milioane. Probabil aici nu sunt cuantificate şi bunurile aduse cu sacoşa, mai ales la sfârşit de săptămână, de cei plecaţi la shopping în vecini. Surprinzător, pe lista destinaţiilor de export sau de provenineţă a importurilor nu apare Serbia, un sector care ar trebui mult mai bine exploatat din punct de vedere economic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!