Valoarea tranzacţiei este estimată la 7,1 miliarde de dolari.
Shuanghui International este acţionarul majoritar al Henan Shuanghui Investment & Development Co, cel mai mare procesator de carne din China. Conform acordului încheiat de cele două companii şi aprobat în unanimitate de consiliile directoare ale companiilor, Shuanghui va prelua toate acţiunile Smithfield.
“Afacerile vor continua ca de obicei, doar că mai bine, la Smithfield. Nu anticipăm schimbări în privinţa modului cum derulăm operaţiunile în SUA şi la nivel global”, a declarat C. Larry Pope, preşedinte şi director general al Smithfield. Potrivit Reuters, Shuanghui va plăti 4,7 miliarde de dolari şi va prelua datorii ale Smithfield în valoare de 2,4 miliarde de dolari.
Shanghui se angajează să continue dezvoltarea pe termen lung a Smithfield. “Împreună vom putea acoperi cererea în creştere pentru carne de porc pe piaţa din China, prin importul de produse din carne de calitate ridicată din SUA, continuând în acelaşi timp să deservim pieţele din SUA şi la nivel global”, a afirmat preşedintele Shuanghui, Wan Long.
Pe lângă SUA, Smithfield Foods are operaţiuni în România, Marea Britanie, Franţa şi Polonia. De asemenea, compania americană este prezentă prin societăţi mixte în Mexic, China şi Spania. Tranzacţia ar putea fi analizată de Comisia pentru Investiţii Străine în SUA.
Shuanghui Group, cu sediul în provincia chineză Henan, este compania holding pentru Henan Shuanghui Investment & Development. Shuanghui este cel mai mare producător de carne de porc din China, conform datelor companiei, iar produsele sunt vândute sub numele Shineway. Conform acordului încheiat între cele două companii, Shuanghui nu va închide facilităţi de producţie şi locaţii ale Smithfield, iar înţelegerile anterioare cu angajaţii privind salariile şi beneficiile vor fi respectate. Finalizarea tranzacţiei depinde de îndeplinirea unor condiţii, inclusiv obţinerea acordului acţionarilor Smithfield şi a avizelor din partea autorităţilor americane.
Cele două companii se aşteaptă să finalizeze tranzacţia în a doua jumătate a anului.
Vânzările Smithfield Foods în România au crescut cu 3% în primele nouă luni ale anului fiscal 2012, intervalul mai-ianuarie, la 190,5 milioane dolari, de la 184,3 milioane de dolari în perioada similară a anului anterior.
Citiți principiile noastre de moderare aici!