La licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate s-au înscris trei ofertanți unici – Like Consulting SRL, ECO GEODRUM ȘI COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL – și două asocieri – VENTRA PROJECT MANAGEMENT (Leader)-UTIBER Közúti Beruházó Kft și MARIO ENGINEERING DESIGN (Leader)-H.V.I.D. CONSULTING GROUP.
„Până la data limită, astăzi, 9 septembrie, au fost depuse 5 oferte la procedura pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind execuția unui Pasaj denivelat pe DC 152 (fost DC 98) – Calea Urseni la intersecția cu Varianta Timișoara (Sud). (…)
Comisia de evaluare va analiza ofertele în conformitate cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice și va desemna ofertantul câștigător, până în luna decembrie”, anunță reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
Contractul are o valoare estimată de 996.500 lei, fără T.V.A. – aproximativ 1,2 milioane de lei sau 240.000 de euro, cu TVA –, care însă probabil va scădea în urma licitației.
Este nevoie de acest pasaj
Vă amintim, proiectul tehnic al Variantei de Ocolire Timișoara Sud prevedea, la intersecția cu Calea Urseni „amenajarea conexiunii (…) ca o intersecție la nivel, care permite doar virajul la dreapta, fără posibilitatea legăturii directe dintre localitatea Urseni și municipiul Timișoara”, potrivit caietului de sarcini al licitației. Documentul nu menționa expres dacă noul pasaj va fi superior sau inferior.
„Când s-a stabilit soluția de amenajare a acestei intersecții, s-a urmărit creșterea siguranței circulației pe șoseaua de centură prin reducerea zonelor potențiale de conflict, fluența traficului pe centură și au fost luate în considerare studiile de trafic. Soluția tehnică stabilită în baza avizelor tuturor autorităților locale și județene a fost de amenajare a unei intersecții în cruce, cu virare obligatorie la dreapta spre sensul giratoriu de la drumul județean cu Moșnița Nouă.
În urma analizării situației din prezent, a rezultat că, pentru a asigura legătura directă dintre Urseni și Timișoara pe DC 152, fără a folosi sensurile giratorii de la km 14+608 și km 18+117, este nevoie de construirea unei intersecții denivelate pe DC 152, cu pasaj superior/inferior VO Timișoara Sud”, explicau și reprezentanții DRDP Timișoara.
Eventualul pasaj – sau sens giratoriu, în loc – era în discuție de mai mult timp, dar în mai, într-o vizită pe șantierul Centurii Sud, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a confirmat faptul că acesta urmează să fie realizat. Între timp, Centura Sud a fost finalizată, iar de marți după-amiază se va putea circula pe ea.
Trimite articolul
XNu va stresati, ca pana in 2030 cel putin nu e gata. Bine ca o facut sens giratoriu in mijlocul campului pentru a avea acces usor pe viitor la terenurile smecherasilor. Mergem inainte, sau, mai bine zis: ocolim si inchidem ochii cum am facut si o sa facem in continuare ani buni. Numa bine.