Licitația pentru „Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara (proiectare și execuție)” a fost lansată de C.N.C.F. „C.F.R.” S.A.- SUCURSALA REGIONALĂ C.F. TIMIȘOARA – UNITATE OPERAȚIONALĂ pe 28 octombrie 2023. Ofertele au putut fi depuse timp de trei luni și jumătate, iar pe 15 februarie, prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), s-a anunțat că acestea sunt cinci la număr.
Dintre acestea, trei provin de la cu ofertanți unici: PORR Construct, FCC CONSTRUCCION S.A. și SWIETELSKY CONSTRUCT, bineînțeles, fiecare cu subcontractanți. Celelalte două sunt din partea unor asocieri: PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Lider) – Homlok Románia Kft. – DRUM ASFALT și BAWI CONSTRUCTION (fosta WIEBE ROMÂNIA) (Lider) – CONSTRUCTIM S.A..
Acum, ofertele intră în etapa de evaluare financiară, care, teoretic, ar trebui să fie finalizată pe 13 martie. Cele cinci oferte vor fi evaluate, tradițional, după criteriul „cel mai bun raport calitate-preț”. Mai exact, prețul va fi punctat cu 40%; perioada de garanție a lucrărilor – cu 15%; experiența deținută de șeful echipei de proiectare – cu 16%; experiența deținută de expertul proiectant de infrastructură și suprastructură feroviară – cu 9%; experiența deținută de managerul de proiect – cu 20%.
Potrivit procedurii de pe SEAP, valoarea estimată a contractului este între: 323.297.762,98 și 353.781.161,43 de lei. Este vorba de o sumă fără TVA. Altfel, luând în calcul nivelul superior, ar fi disponibili 421 de milioane de lei, adică aproximativ 84,4 milioane de euro. Durata contractului va fi de 30 de luni – 8 pentru proiectare și 22 pentru execuție – la care se vor adăuga încă alte cel puțin 60 de luni ca perioadă de garanție a lucrărilor.
O linie nouă, una modernizată și o stație
Potrivit anunțului de pe SEAP, CFR SA – Sucursala Regională Timișoara caută să găsească un constructor care să realizeze o nouă linie de cale ferată, dar care să și modernizeze o porțiune deja existentă de cale ferată și să ridice o gară în apropierea aeroportului.
„În urma finalizării studiului de fezabilitate au fost prevăzute o linie nouă electrificată, racordată în linia existentă CF 217 Timișoara Est – Radna, o stație de cale ferată cu două linii pentru trenurile de călători situată în imediata vecinătate a Terminalului aeroportului internațional Traian Vuia Timișoara și modernizarea liniei existente CF Timișoara Est – Radna, de la stația CF Timișoara Est până la punctul de racordare”, se arată în descrierea procedurii.
Calea ferată dintre Gara de Est din Timişoara şi Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timișoara va avea o lungime de 10,2 kilometri, dintre care 5 kilometri ar reprezenta partea nouă, iar restul de 5,2 kilometri, partea care trebuie reabilitată. Investiția ar trebui să faciliteze accesul călătorilor dinspre aeroport către Timișoara și invers. Întocmirea studiului de fezabilitate aferent a început în 2020, iar la începutul anului 2023, Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici. Există și o finanțare europeană pentru acest proiect.
Pe aceeași temă:
Tren între Gara de Est și Aeroport. Investiția se face cu bani europeni
Trimite articolul
XIai, ca m-a “stracnit” ideea. A reluat si Slitz fetisurile lui Pletea? Alea cu metroul aeroport-oras, doar ca-i spune cale ferata? Pai aeroportul Timisoara e cam cat o statie de autobuz mai rasarita din tari mai dezvoltate. De unde sustenabilitate? Cum va rezista dpdv economic si cum va recupera investitia? Ar avea logica lucrarea DOAR daca s-ar face planuri de extindere, fie si ulterioara a aeroportului. Ar trebui expropriat niste teren pt a putea prelungi pistele si altul pentru facilitati de cazare si parcare. Si mai ales ar trebui adusi operatori mai multi si mai mari. Altfel … degeaba. Doar bani aruncati. Mai bine ramaneti la studii si proiecte, ca acolo va pricepeti.
-
Tu stii sa citesti? CFR a lansat licitatia. CFR, nu Fritz.
Pararea ta e egala cu 0 barat daca nu esti in stare sa intelegi un text simplu.
Numarul de zboruri nu justifica costurile cu constructia căii ferate pentru ca pur si simplu nu vor fi suficienti calatori ceea ce inseamna frecventa redusa si implicit neutilizarea serviciului. Pentru cei care calatoresc cu trenul spre Timisoara se justifica daca au legatura la o ora convenabila dar nu cred ca sunt multi in aceasta categorie. In plus se prevede viteza maxima de 120kmh dar intrebarea este unde va rula trenul cu aceasta viteza ca doar nu în oras iar cand se apropie de aeroport trebuie sa franeze.
-
Bleah! Rahaturi electorale si furaciune de bani cu studii si proiecte fanasmagorice.
idee excelenta. O sa dezvolte teribil zona. O infrastructura pusa la punct dezvolta Aeroportul si regiunea. Super proiect.