Ministerul Dezvoltării a reușit să lanseze, în luna noiembrie, a doua licitație pentru cele 44 de autobuze electrice, după ce prima procedură a fost un eșec total. Până la termenul limită de depunere a ofertelor s-au declarat interesate cinci firme sau asocieri: Solaris Bus & Coach din Polonia, New Kopel Car Import – importatori israelieni ai autobuzelor BYD din China, Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS – producător turc, Golden Dragon – Xiamen Golden Dragon Bus Co LTD din China și Bozankaya Otomotiv Mak – turcii care construiesc și noile tramvaie pentru Timișoara.
Contract de 35 milioane de euro
Contractul licitat de Ministerul Dezvoltării se referă la „56 de autobuze electrice cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes”. 44 dintre ele sunt pentru Timișoara, iar 12 vor ajunge în Brașov, iar în ambele orașe vor fi construite și stații de încărcare rapidă și lentă. Valoarea contractului pentru Timișoara este de 172,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, echivalentul a peste 35 milioane de euro.
La prima licitație au fost trei oferte: New Kopel Car Import – Shlomo Motors LTD, Solaris Bus & Coach și Bozankaya Otomotiv Mak. După un an și jumătate, procedura a fost anulată, pentru că MDRAP a invocat „lipsa experților” pentru evaluare și a solicitat prelungirea perioadei. În februarie 2020, fostul primar al Timișoarei Nicolae Robu și fostul său consilier personal, acum secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, Cătălin Iapă, spuneau că în scurt timp va fi gata licitația. În august, prima procedură a fost anulată.
Tot în această toamnă a fost lansată și licitația de autobuze electrice pentru Lugoj. Pentru a treia oară, pentru că primele două au fost anulate din motive de procedură. Șase firme sau asocieri vor să aducă în Lugoj autobuze electrice, iar ofertele sunt în evaluare.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAcesta a fost proiectul de suflet al secretarul de stat Catalin Iapa pacere l-a rezolvat de mult !
Circa 18 metri lungime si circa conditii de ses. A mai fost o licitatie de pomina prin Bucuresti cand se certau din cauza acestui circa…in final cred ca acest circa inseamna de fapt circ…
Bravo Robu!
Atenție la ce cumpărați și la ce contracte se fac! Să nu fie niste porcarii că și lăudatele “Armonia” a nesimțitului debarcat.
Ce atâta graba?!
Data fiind si prezenta firmei Linde in Timișoara, poate era mai de doamne-ajuta,, realizarea unui Hub pentru dezvoltarea transportului local cu celule de combustie, alimentate cu hidrogen, ocazie cu care mare parte din infrastructura necesara alimentarii cu pantografe, ar putea fi eliminata.
-
pai si spaga de pe contract ?
vrei sa iei painea de la gura lor ?