Luni, 6 septembrie, s-a încheiat procesul de depunere a ofertelor pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru șoseaua de mare viteză (drum expres – o „autostradă” fără bandă de urgență) Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj. Până la termenul limită au fost depuse cinci oferte, patru fiind asocieri de firme:
- Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS
- Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING – G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL
- Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA –SCA TEAHA&FUZESI
- Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL
- Ofertant YUKSEL PROJE AS
Valoarea estimată a contractului este de până la 150 de milioane de lei cu TVA. Durata contractului este de 43 de luni, din care 3 ani reprezintă Studiul de Fezabilitate.
Comisia de Evaluare a CNAIR va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice și va desemna un câștigător.
Vă reamintim, ministrul Transporturilor anunța la lansarea licitației că drumul de mare viteză Lugoj – Craiova, de 250 de km, este „o promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat”. De asemenea, ministrul puncta că studiul de fezabilitate va fi detaliat, pentru a elimina dificultățile ce pot apărea pe teren.
În toamna lui 2020, Senatul României a aprobat tacit mai multe proiecte legislative, printre care și cel referitor la Autostrada Sudului, numită A6: execuția Autostrăzii Sudului A6 Lugoj – Caransebeș – Drobeta-Turnu Severin – Craiova – Roșiorii de Vede – Alexandria – București.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XCam mult durează studiul . Execuția e doar 7 luni?
-
Numai studiul dureaza 3 ani, si alea 7 luni sunt asa de trecere, pana aduna hartiile. Nu e nici o executie aici. Exe utia va dura si ea ceva timp. Mai intai pana se ajunge la executie, ca nu sunt bani, ca vine alt guvern care va uita de acest drum ca mai important ar fi undeva la Prurut. Dupa aia se cauta constructor, se liciteaza, se revoca, se vface din nou cutarea constructoruluio. Asa ca de circulat se va ciecula poate in 2033. Si asta daca avem noroc.
-
Și la final vor veni cei de la ussr în frunte cu “specialistul” în infrastructură Drulă (deși el are zero studii în domeniu) să ne spună că nu e bun studiul de fezabilitate și că trebuie refăcut.
-
Daca erai atent chiar Drula a inceput licitatia. Altii nici macar nu au pronuntat un cuvand despre acest drum.
-
-
legea fiind aprobata, guvernantii n-au alta sansa decat sa o aplice. Daca nu aplica legea, devin automat zero barat ca politicieni, si vor fi taxati, astia-s USRistii, PNLisitii, PSDistii, de la UDMR nu ma astept sa aiba asemenea interese. Deviatia de la autostrada la drum express, va fo de asemenea taxata, nu exista cale de mijloc pentru lege, chiar daca o sa sara de c_r in sus anti-oltenistii needucati, care nu stiu nici ei sa respecte legea, si anume Constitutia, care defineste clar statul român, unitar si indivizibil.
“SF” adica science fiction
Fereasca Dumnezeu!
Mai asta ne trebuie. Nu-s destui? Cel mult sa faca toate benzile in directia Craiova, poate le da idei.
hai sa fim realisti …intre Orsova si Severin pe defileul Dunarii le va lua 10 ani sa ridice viaducte si tunele prin munte…se vor lua bani nenumarati pentru studii de toate felurile…ca in toti cei 30 de ani ce au trecut
-
@Povesti Exact asa voiam sa intreb, cum rezolva serpentinele destul de solicitante intre Herculane si Mehadia sa le transforme in autostrada
-
good point …le-am trecut cu vederea se pare:) tocmai ce-am venit din Sibiu pe “autostrada” imbinata cu DN din lipsa unor tunele printr-un deal ::)) despre ce vorbim…
-
Cine a circulat prin Europa a observat ca in zone de munte doar drumurile aglomerate raman la nivel de autostrada. Exista si optinune ca la campie/ses sa avem autostrada, iar la munte drum expres sau chiar rapid (care poate fi 2+1 alternativ).
Drumuri din acestea rapide sunt plin de ele in Germania si chiar este o placere sa conduci pe ele. In general viteza este aproape constanta sau variaza putin, nu ai giratorii sau alte intersectii. Nu ramai in spatele unui TIR o vesnicie si nici nu trebuie sa depasesti, punandu-ti viata in pericol.
-
one way ?
in 2021 voi numiti 130km/H (cu restrictii de 90km/h in anumite portiuni) mare viteza?!
-
În ce hal se circula acum mai facem și mofturi ca va fi limita de 90km și 130km/h. În primul rand nu te mai chinui sa depășești 3 tiruri care merg lipite.
-
Din experienta mea, viteza medie pe un drum european / national este 60-65 km/h. Pe autostrada este de 100-110 km/h. Ma astept pe un astfel de drum sa fie totusi resonabila, intre cele doua, dar fara riscurile unui drum national.
Multumim domnului ministru drula pentru promisiunea indeplinita de a avea o licitatie pentru un SF. Nu am avut destule sf uri pana acum, dar cu asta, ne apropiem de norma. Speram sa nu expire pana se va incepe si ceva constructie, dar daca expira, nu i nimic, mai facem un sf, mai facem si niste invarteli cu terenurile care trebuie expropriate etc. bani sa curga.