În data de 20 martie 2023, reprezentanții Consiliului Județean Timiș (CJT) au predat firmei Strabag, câștigătoarea licitației, șantierul DJ 691 – tronsonul 2, șoseaua de legătură către autostrada A1. Valoarea estimată a lucrărilor este de 63.167.131 lei fără TVA, echivalentul a peste 15 milioane de euro, cu TVA inclus.
În urmă cu zece zile, după ce a mers pe șantier, președintele CJT Alin Nica declara că lucrările privind extinderea și modernizarea DJ 691, între Socar și autostrada A1, sunt în grafic, luna octombrie 2023 fiind termen limită de închidere a șantierului.
Potrivit celor de la CJT, în momentul de față constructorul nu întâmpină probleme pe tronsonul 2, iar lucrările sunt în grafic. Reprezentanții CJT au declarat pentru Tion că pe acest tronson este așternut stratul de legătură de binder pe ambele părți. Cu toate acestea, constructorul a lăsat un stâlp în mijlocul drumului.
Într-o postare pe o rețea de socializare, consilierul județean Vlad Șendroiu (USR) a scris că prezența acelui stâlp în mijlocul drumului ne va face de râs județul la nivel național. Acesta spune că liderul CJT nu a fost în stare să modifice proiectul la timp.
„Alin Nica a uitat stâlpu-n drum. Atât de mare e incompetența lui. Sau poate doar atât de mult îi pasă. Lărgirea drumului de legătură Timișoara – A1 a stat degeaba timp de doi ani, pentru că Alin Nica, președintele PNL al Consiliului Județean, nu a știut cum să gestioneze un șantier de această dimensiune. Acum ne-am trezit că a uitat stâlpu-n drum, aici, aproape de intrarea în Giarmata. Este ceva de o penibilitate rară și mi-e teamă că ne va face de râs județul la nivel național.
Luna trecută se lăuda cu felul în care a deblocat proiectul. Acum probabil va zice că nu-i vina lui, ci a constructorului cu care chiar el s-a lăudat. După aproape trei ani, de ce n-a fost în stare să modifice proiectul? De ce nu l-a modificat după ce a reziliat contractul cu primul constructor? De ce n-a modificat acum, cu noul constructor? De ce nu a discutat despre mutarea acestui stâlp cu finanțatorul ca să îl mute din timp și să nu ne trezim acum, cu stâlpu-n mijlocul asfaltului?”, a transmis, luni, Șendroiu.
Reprezentanții Consiliului Județean Timiș, instituție care gestionează lucrarea de lărgire la patru benzi și modernizare a DJ 691 – tronsonul 2, dau însă asigurări că până la sfârșitul săptămânii viitoare stâlpul va fi scos de sub tensiune și relocat.
„În momentul de față se lucrează în paralel pe diferite sectoare ale tronsonului 2, tocmai pentru a evita eventuale întârzieri. Până la sfârșitul săptămânii viitoare stâlpul va fi scos de sub tensiune și relocat. Firele sunt trase la viitoarea locație a stâlpului, însă doar Enel poate executa întreruperea de linie de la stâlpul actual, conform unei proceduri care se află în derulare”, au precizat pentru Tion reprezentanții CJ Timiș.
Anterior, pe acest tronson a lucrat firma Tehnocer. La începutul anului 2022, CJT a decis să rezilieze contractul din cauza slabei mobilizări a constructorului pe teren, dar și din cauza falimentului societății City Insurance, care trebuia să garanteze polița de asigurare. Până la finalul anului 2021, lucrările nu atinseseră nici măcar 30%.
Stadiul actual al lucrărilor
Conform celor de la CJT, în momentul de față, acesta este stadiul lucrărilor pe tronsonul 2 al DJ 691:
Sector DN Centură Timișoara – intersecție cu CF din Giarmata:
- Pe partea dreaptă, pe o lungime de circa 500 de metri este realizat sistemul rutier până la nivelul de anrobat bituminos, iar pe o lungime de aproximativ 1.800 metri este frezată îmbrăcămintea asfaltică de pe carosabilul existent.
- Pe partea stângă, pe o lungime de circa 1.900 metri este realizat sistemul rutier până la nivelul de stratul din balast stabilizat. Pe acest sector, pe o lungime de aproximativ 400 metri este așternut și stratul de bază din anrobat bituminos.
Sector intersecție cu CF din Giarmata – Girație Giarmata:
- Pe partea dreaptă, pe o lungime de aproximativ 150 metri s-a realizat sistemul rutier până la nivelul de anrobat bituminos.
Sector Girație Giarmata – Autostrada A1:
- Pe partea stângă, pe o lungime de circa 2.200 metri s-a realizat sistemul rutier până la nivel de strat de legătură din binder de criblură.
- Pe partea dreaptă, pe o lungime de aproximativ 2.400 metri s-a realizat sistemul rutier până la nivel de strat de legătură din binder de criblură, inclusiv pe cele două sensuri giratorii de la km 10+915 și km 12+490.
Lucrări la pista de biciclete:
- Pe o lungime de circa 2.000 metri s-au realizat bordurile și stratul de balast;
- Pe o lungime de aproximativ 700 metri s-a turnat stratul din beton.
Pe aceeași temă:
FOTO. Avansează lucrările de extindere la 4 benzi a DJ 691, între Giarmata și autostrada A1
Trimite articolul
XAtat e de preocupat Nica cu stalpii din Dumbravita ca a uitat de stalpii din Giarmata. E clar… e vina lui Fritz
specific autohton: dimineata la 7 imi fac lipsele, la ora 9 ma scol din pat si la 11 pozez drumul ornat cu un stalp maiastru.
sper ca va da-ti seama acum ca, toata Europa rade de noi la ce mesteri suntem. Sper sa fie dat afara dirigintele de santier pt asata. Sau cel putin muncitorii respectivi
-
ne da-m!
-
Absolut nimanui din Europa nu ii pasa de stalpul asta.
Tu mai degraba ai recapitula ortografia limbii romane…
cum “uiti” un stalp in mijlocul drumului? poate doar daca esti dereglat psihic
din pacate acel stalp ne reprezinta ca tara.
se intampla si la case mai mari, adica la nivel de cnadnr / ministru, sa ne amintim de dan șova(de cürand condamnat cu suspendare) cum se pricepea el la astfel de stalpi uitati in mijlocul drumului?
#🤪
Ati gresit !
Nu este “intrarea in Giarmata”,este Caracal.
Mutarea unui stilp este icomplicată că birocrație și disconfort fata de clienți. Urmăriți anunțul săptămânal cu întreruperile programate de e distribuție. Nu ar mai fi știre națională daca s-ar incepe cu realocarea stilpilor înainte de construcția drumului.
Dupa ce au turnat asfaltul vor scoate stalpul. Drum peticit din start.
Multi (daca nu toți) postaci nu știu să schimbe o priza.Relocarea unui stâlp de medie nu e o treabă simpla.Strabag nu a uitat de stâlp.Pentru a putea continua lucrarea a lăsat stâlpul până se rezolva cu distribuitorul soluția tehnică.O sa mute rețeaua se pare subteran.Din spatele telefonului multi zmei se arată.
-
Hai ca esti penibil cu scuzele astea de savant ratat.
Proiectul este de ani de zile, nu de ieri; stalpul putea fi mutat in acesti trei ani cat s-a taragant lucrarea, nu trebuia asteptat pana in ultimul moment. Solutia tehnica trebuia sa existe in proiect nu sa o caute acum.
Si daca vine Enel si spune ca dureaza doi ani sa mute stalpul stam cu el in mijlocul drumului?
Cum spune Anca, drum petecit din start.
Dar ce stim noi prostii care nu stim a schimba o priza, las’ ca-i bine si asa petecit.-
Nu vorbesc cu persoane care se dau cu presupusul
-
Sa mai faca …in sens…un alt sens mic in jurul stalpului :))))
Stâlpul este tot acolo….