Direcţia de Urbanism din cadrul Primăriei Timişoara le reaminteşte persoanelor fizice şi asociaţiilor de proprietari că, potrivit Hotărârii de Consiliu Local 196 din 2009, prin care au fost stabilite taxele şi impozitele locale pe 2010, pot beneficia de scutire în proporţie de 100% la plata impozitului datorat pentru locuinţa de domiciliu, în cazul în care se obligă ca în anul în care beneficiază de această facilitate fiscală (2010) să realizeze anumite lucrări. Este vorba de înlocuirea tâmplăriei exterioare la clădiri cu tâmplărie din geam termopan, înlocuirea acoperişurilor tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă sau refacerea acoperişurilor vechi tip şarpantă, izolaţii termice şi hidro la faţadele şi terasele imobilelor ori refacerea faţadelor imobilelor (fie îndepărtarea placajelor care se desprind de pe faţade şi înlocuirea lor cu alte placaje noi, fie îndepărtarea completă a placajelor şi astuparea rosturilor cu spumă, retencuire, zugrăvire, alte soluţii tehnice, cât şi refacerea faţadelor unde există tencuială şi ornamente).
Şeful Direcţiei Urbanism, Sorin Ciurariu, atrage însă atenţia proprietarilor că trebuie să solicite autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoria monumentelor istorice (ansamblu/sit/zonă de protecţie), precum şi pentru înlocuirea acoperişurilor tip terasă cu acoperiş tip şarpantă.
Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuinţa de domiciliu. Cei care vor să profite de aceste scutiri pot depune cereri la Biroul de Relaţii cu Publicul, la camera 12, la primărie.
Trebuie să faceţi fotografii la case
După ce au terminat lucrările, persoanele care solicită scutirea trebuie să depună la primărie mai multe documente justificative.
Pentru persoane fizice:
– copii după facturile fiscale şi chitanţele aferente lucrărilor executate;
– copie după cartea de identitate a proprietarului, cu adresa de domiciliu;
– copie după autorizaţia de construire (dacă este cazul);
– copie după extrasul de carte funciară;
– fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor.
Pentru asociaţiile de proprietari:
– copii după facturile fiscale şi chitanţele aferente lucrărilor executate;
– copii după buletinele de identitate cu adresele de domiciliu ale proprietarilor;
– extras de carte funciară colectiv in extenso (copie) ;
– tabel cu persoanele care fac parte din asociaţia de proprietari, semnat şi ştampilat de către administrator;
– copie autorizaţie de construire (dacă este cazul);
– fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!