Nu e grozav, dar nici dezastruos, par să spună reprezentanții STPT, care au raportat o medie de 150 de pasageri pe zi, la finele lunii aprilie, cu vârfuri de 180 de pasageri pe zi.
„Avem o medie cuprinsă între 150-180 de călători, zilnic, cu vaporașele care circulă în regim de transport public, de luni până vineri”, ne-a declarat Nicolae Bitea, șeful STPT.
Pasageri pe zile
- 162 – miercuri, 29 aprilie
- 151 – marți, 28 aprilie
- 181 – luni, 27 aprilie
- 138 – vineri, 24 aprilie
- 172 – joi, 23 aprilie
- 128 – miercuri, 22 aprilie
- 151 – marți 21 aprilie
Distanțarea fizică a pus amprenta și pe această rută, cifrele fiind departe de cei 1000 de pasageri pe zi pe care administrația locală îi raporta în octombrie 2018, atunci când serviciul era proaspăt lansat. Gradul de încărcare al celor șapte ambarcațiuni era atunci de 85 la sută, susțineau sursele citate.
Vă reamintim că 32% din angajații STPT sunt în șomaj, printre care se află și directori, dar conducerea societății de transport a decis să nu oprească circulația vaporașelor pe perioada stării de urgență din cauza pandemiei de coronavirus. A fost sistată doar navigarea ambarcațiunilor în regim de agrement. Potrivit reprezentanților STPT, toate cele șapte vaporașe circulă prin rotație pe Bega, însă deodată pe canal sunt două sau trei.
Trimite articolul
XRaportarile sunt una, realitatea e alta. STPT minte cu nerusinare, stati pe malul apei si numarati pasagerii, asta in cazul in care aveti ce numara….si vedeti cum se plimba goale! Consuma combustibilul de pomana, probabil doar ca sa-si justifice salariile cei ce le conduc( marinari ar fi mult prea mult sa-i numim) !
Nu este dezastruos ??? ESTE FALIMENT garantat.
Cu 150 pasageri platitori pe zi NU SE ACOPERA nici macar costurile uniu “vaporas” pentru O SINGURA ORA de functionare… (salarii pentru 2 angajati, combustibil, costuri fixe, impozite, TVA etc….)
Minciuni gogonate !
Deci pe luna vor fii 3000 de pasageri si din astia jumate platitori
Deci 1500 de lei
Cat are salar acel renumit capitan care a vorboit pe toate posturile de televiziune de la inaugurare
Acum nu mai apare
Un papagal …
Din asta se vede cat de inutile sunt.
150 de pasageri pe zi nu acopera nici macar tiparirea tichetelor de calatorie. Total inutile, ! Ca din astia precis marea majoritate sunt pensionari, adica calatori de pomana!
daca adunam ce cheltuieli sunt necesare pentru acest hatar al unui om fara minte.
Adica sapte vaporase plus de sapte ori personalul (capitan, al doilea om + casierita) plus toata administratia portuala, adica gramada aia de dirextori, sefi si sefuleti si amante angajate ce se gandesc toata ziua cum sa ne amageasca ca avem nevoie de transport pe Bega. Plus personalul ce le face mentenanta, plus cheltuielile de intretinere plus motorina ce o consuma si ce se fura . Plus intretinerea pontoanelor de la statii. Plus circul cu hibeernarea intr-o hala cu trabsport dus / intors si hibernarea conservelor.
Sa nu mai vorbesc de lioata aia de parzici comunali ce pazesc aceste “bijuterii” pe Bega plus Politia aia fluviala cu salupa.
Deci daca tragem linie si facem totalul ajungem ca 0,05% incasari si 99,95% sunt cheltuieli. Cheltuieli suportate de catre noi, nu de catre Primarie, de Primar sau consilierii lui trepied de telefon.
Si cand mai aud ca Dobra cu PSD-ullui vrea sa extinda transportul pe Bega pana la sarbi, ma crucesc si zic “Da-le doamne un pic de minte, ca astia nu stiu ce vorbesc. Sau stiu! Ca au si ei de hranit Capiotanii lor, amantele lor, matrozii lor, Capitania judeteana, porturi de cladit, ecluze de inaugurat, de zici ca i-a facut mama hinjineri de transport fluvial. Poate comanada si ei niste spargatoare de gheata si niste Vase Amiral.
Fara vaporaselle astea ar fi trait Timisoara mult mai bine.
-
esti EXTREM de generos cu acel 0,05% incasari. robulache si intreaga clasa politica merita sa fie aliniata la un perete + soarta lui ceausescu doar pentru asta, sa nu mai vorbim de intregimea furtului national
-
se pare ca cineva a citit gandurile multor timisoreni. multumim!
-
un proiect inutil care ar trebui suspendat urgent in stare de urgenta si fondurile directionate spre nevoi REALE!
180??? Si 1000 sunt extrem de putine. La 7 vaporase inseamna cateva persoane pe ora/vaporas.
Cati bani se ingroapa cu vaporasele anual???
Vad ca la noi in timisoara se practica la maxim uitatul. Am uitat de toti banii aruncati de robu aiurea: palmieri, semafoare, vaporase etc si cate nu stim din contractele la preturi enorme pentru prostii.
Dar sper sa il votati tot pe el la urmatoarele alegeri, ca nu cumva sa avem vreo sansa de normalitate!
Strict din punct de vedere financiar, aceste vaporase sunt o sugativa de bani. Nu exista rationament pentru a functiona.
Ca arata bine cand se plimba pe Bega cu copacii infloriti, e altceva.
Dar din pacate nu traim intr-o luma utopica, in care salariile sau combustibilul sunt platite cu floricele sau like-uri pe FB.
-
Nu arata bine deloc. Am calatorit mai mult ca altii in Europa si am calatorit si cu vaporase. Nu am vazut nicunde asa hidosenii, asa facute la mantuiala. E adevarat ca in multe alte tari vaporasele de agrement sunt firme private care fac asa ceva. Deci e interesat sa mearga bine. Are la bord si restaurant, si vizibilitate panorama. Si chiar daca sunt firme ale orasului arata muuuuuuult mai bine. Astea ce sunt facute pentru Timisoara sunt facute de amatori, din fibra ce are si asa durata de viata scurta, cativa ani, vreo 5-6 ani si dupa aia le arunci ca periclitezi viata pasagerilor.
Si da, sunt o sugativa, ca asa se vrea. Deci ai sapte vaporase, si le dai drumul in fiecare zi la cate unul, sa ajunga toate la rand….. (deci pe luna merge numai 4 zile) si ai o gramada de institutii si bugetari ce sug la bani bugetati. Sunt curios daca Administratia portului Timisoara lucra si pe timp de iarna, cand vaporasaele isi fac somnul de hibernare. Oare ce fac acei directori iarna? Si capitanii, si …si…. si? Stau si taie frunza la caini si castiga bani. Probabil fac si ore suplimentare, sau au spor de stres, de pericol de inecare, de toxicitate de la tonnerul din imprimanta, etc.
Adevarul este ca aceste vaporase au fost facute cu fonduri europene impreuna cu amenajare Begai, proiect facut de USL atunci, cand si-au impartit fondurile. PSD a facut canalul, si PNL a facut vaporasele, dar obligatioriu la firma din Galati, firma care pana atunci a facut 2-3 barci de pescari si deodata a primit contract de milioane cu vaporase. Habar nu avea de facut asa ceva dar a facut dupa principiul: Fa si tu ceva sa se vada ceva, ca si asa e pentru jumulit bani si nu pentru “imbunatatirea transportului public in Timisoara”!
Chiar sunt curios daca firma aia de Galati mai exista si cate vaporase a mai facut inca! Cred ca in cel mai bun caz a facut o luntre pentru pescuitul in DElta la Belima!. Atata. Si le vom mai avea, aceste termopane plutitoare, inca cativa ani, ca altfel ne cere UE banii inapoi, ca noi am zis ca e pentru binele locuitorilor din Timisoara. Parca e 5 ani termenul de folosire. De aia le si scoate pe toate sapte, dar decalat, ca sa arate ca e nevoie de toate. Deparca nu ar ajunge numai 1 vaporas la “fluxul extrem de mare de calatori” din urbe.
Pai cum sa nu scada numarul calatorilor cand pe de o parte avem un traseu injumatatit iar pe de alta parte avem epidemia/pandemia asta nenorocita care te tine in case. In plus mai vine si decizia inexplicabila a celor de la stpt de a nu se naviga sambata si duminica in regim de transport in comun. Dar nici aceasta masura n-ar fi adus calatori in plus avand in vedere traseul injumatatit si pandemia…
La restul mijloacelor de transport in comun scaderea este si mai drastica. Scrieti si despre ele cate ceva din perioada pandemiei…
DNA mai există? Nu se autosesizează să investigheze cum e cu primăria și fondurile cheltuite aiurea? Poate ajung și verifică și șpăgile…
-
pai cum sa se autosesizeze cand primarul si protejatii lui sunt pe mana cu DNA. de ce credeti ca de 8 ani de zile DNA a chemat o singura data gibonul prim-sef al urbei si nici macar pentru ceva serios? din pacate nu mai e nicio speranta in aceasta tara corupta din maduva oaselor.
E trist ca astfel de proiecte se fac fara consultarea urbei si ca nu exista un mecanism de franare a primarului a carui minte patineaza. Nu ma refer neaparat la Dl.Robu, poate oricand sa vina un alt visator care sa-si planteze fantana muzicala in mijlocul parcului doar ca sa bifeze o realizare pe care sa-si puna numele, fara sa-i pese de cei care vor sa se plimbe in parc ca sa aibe parte de un pic de liniste. Si odata investitia facuta… bani-s cheltuiti, o data pe investitie si apoi pe mentenanta.