Situaţia modului în care se desfăşoară controalele în mijloacele de transport în comun ne-a fost sesizată recent de un călător nemulţumit de felul în care se procedează.
„Să vă zic unul din motivele pentru care RATT este în faliment: pentru că puţinii controlori ce mai lucrează acum au primit ordin recent de la şeful mare să nu mai dea amenzi la cei depistaţi fără bilet şi doar avertisment scris sau verbal. Consideraţi că este corect să nu fie sancționaţi cei fără bilet şi alţii să îşi facă abonament şi să fie fraierii celor de la RATT? Eu am vorbit cu nişte controlori de la ei, din ce au rămas, şi mi-au povestit”, ne-a scris un cititor www.tion.ro pe pagina noastră de Facebook.
Conducerea RATT susţine că se merge pe avertisment doar în anumite cazuri, iar la a doua abatere călătorii nu mai sunt iertaţi.
„Se merge pe avertisment doar în cazurile în care există abateri tehnice minore faţă de funcţionalitatea sistemului şi pe undeva omul când îşi uită cardul acasă şi îl putem verifica în sistem, pentru că după CNP-ul acela este card valabil, nu emitem amenda ca să fie anulată apoi în instanţă. La cel cu bilete, unde sunt imperfecţiuni în compostare, în imprimare – la fel. Dacă chiar îl prindem fără bilet, fără card de transport, mai avem şi o altă variantă, în care îl ducem până la primul chioşc, să îşi cumpere omul, dacă este de bună credinţă, o legitimaţie pe o zi sau un bilet pentru călătoria respectivă. Avem şi tendinţa asta de acum înainte, mai omenească şi mai cu faţă umană. Este o măsură pe care am luat-o în varianta în care călătorii noştri înţeleg să îşi cumpere bilete şi abonamente (…) Atunci, la prima abatere, în sistem când o înregistrăm mergem pe avertismente, a doua oară amendă, pentru că foarte mulţi oameni care au primit avertisment au avut abateri tehnice minore de la compostare sau validare… Dacă nu deţineau deloc abonament era cu totul altceva”, a explicat directorul general al RATT, Ioan Goia.
Şeful RATT spune că, în prezent, instituţia dispune de circa 25 de controlori şi se fac selecţii în continuare.
Nu se ia în calcul posibilitatea de a achiziţiona bilete sau legitimaţii direct de la şoferi sau vatmani, la urcarea în mijloacele de transport în comun, motivându-se că acest lucru ar crea complicaţii cu gestiunea şi ar conduce la modificarea programelor de circulaţie, timpii de staţionare în staţie fiind mult mai mari.
Călătoria fără bilet, abonament sau legitimaţie de călătorie adecvate mijlocului de transport în comun folosit sau refuzul prezentării organelor de control, la cerere, a actelor de identitate constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de 200 de lei potrivit hotărârilor de consiliu local în vigoare.
Potrivit reprezentanţilor RATT, de la începutul anului şi până în prezent au fost aplicate 255 de amenzi și 53 de avertismente.
Citiți principiile noastre de moderare aici!