O astfel de situaţie ne-a fost sesizată de o cititoare la finele săptămânii trecute. Ea a decis să ne scrie pentru a ne povesti experienţa sa cu autobuzele RATT.
„În ultima perioada am fost nevoită să merg cu mijloace de transport în comun, respectiv E8 şi E4. Cu E8, joi aşteptam în staţia de la Profi (Dâmboviţa), iar eu mă grăbeam să ajung în Complex, pentru analize la Medlife. Aveam programare la ora 19:00. Am ajuns în statie la 18:10-18:15, iar aparatul din staţie unde trebuie să scrie când vine autobuzul respectiv tot se schimba… 18:29… 18:35… 18:48 şi da, în final a venit şi mult-aşteptatul E8 la 18:40. Vineri dimineaţa, din nou, aştept tot E8 să ajung la Medlife pentru alte analize, mi s-a spus să fiu la ora 8… Ajung la 07:10 ca să fiu sigură ca îl prind. Aceeaşi problemă – arata ore diferite, când într-un final vine la 07:45 (nr. de înmatriculare TM 15 GOC) – autobuz mic, plin ochi şi nu mai puteam urca… Am fost nevoită să iau taxi ca să ajung la timp”, ne-a scris cititoarea noastră.
Ea spune că la fel a păţit şi cu autobuzul E4 şi, din nou, a ajuns la taxi după ce a aşteptat zeci de minute în staţie.
„Trebuia să iau E4 de la Bastion, ca să ajung în Ghiroda. În staţie nu era niciun panou, decât cu E4 barat, aşa că m-am uitat online la program, unde îmi scria că vine la 11:30 şi la 12:10 încă nu ajunsese. Am sunat la un număr de relaţii RATT unde nu aveau nicio informatie şi ne-a dat alt număr, care suna mereu ocupat. Din nou am fost nevoită să iau taxi pentru a ajunge la destinaţie… Mi se pare bătaie de joc să stai şi să aştepţi în statie ca prostul, mai ales când te grăbeşti. Ce se întâmpla dacă nu aveam bani de taxi? Ăsta este sistemul nostru!!! ESTE INADMISIBIL!”, a adăugat călătoarea.
RATT: Graficele se respectă în limita posibilităţilor
Reprezentanţii RATT spun că este posibil ca reclamanta să aibă dreptate şi că vor face verificări, dar sunt situaţii când inevitabil să ajunge la întârzieri: din cauza aglomeraţiei din trafic sau a unor incidente care pot apărea.
„Vom verifica şi, în cazul în care se fac vinovaţi şoferii pentru aceste întârzieri, pentru nerespectarea graficelor, aceştia vor fi trimişi la Comisia de cercetare disciplinară, urmând să fie sancţionaţi conform contractului colectiv de muncă. În cazul celor recidivişti, care mai au abateri, în funcţie de gravitatea celor întâmplate se poate ajunge chiar şi la desfacerea contractului de muncă sau la transferarea acestora la alte secţii din cadrul RATT, ceea ce înseamnă că nu vor mai face parte din personalul de bord. Graficele sunt respectate în limita posibilităţilor. Dacă traficul este foarte încărcat se întâmplă să întârziem, dar aceste întârzieri nu sunt mari de regulă. Sau sunt cazuri când se produc evenimente în trafic, în special accidente, sau unele mijloace de transport în comun suportă defecţiuni pe traseu, deşi sunt verificate toate înainte de a ieşi pe traseu. Sunt retrase, se înlocuiesc şi atunci intervine un decalaj”, au declarat, pentru Tion.ro, reprezentanţii Regiei.
Pentru sesizări, ei recomandă folosirea adresei de e-mail relatii.publice@ratt.ro.
Dispeceratul Central al RATT poate fi apelat la 0356-803.716, iar numărul pentru Relaţii Publice este 0356-803.720.
Citiți principiile noastre de moderare aici!