Doi angajați de la un call-center de pe strada Divizia 9 Cavalerie au sesizat redacția tion.ro că la început de săptămână a fost confirmat primul caz pozitiv în firmă, iar până miercuri deja erau infectați 5-6 colegi. Ei reclamă că angajatorul nu le oferă posibilitatea să lucreze de acasă. Mai mult, nu ar fi luat măsurile de prevenire a infectării cu Covid-19, întrucât nu ar exista intrări și ieșiri separate și nu s-ar respecta distanțarea. Spun că au avut doar un birou distanțare între ei, „mască nu, mănuși nu”.
„În data de 15.02.2021 am fost anunțați că o colegă a ieșit pozitiv la testul Covid-19. Singura măsură care s-a luat a fost să nu ne atingem de biroul ei. Văzând nesimțirea firmei și cum pun viața în pericol a 150 de persoane, ne-am revoltat și ne-au dat drumul acasă. În data de 16.02.2021 am fost chemați din nou la muncă și s-au descoperit încă trei cazuri. Am fost amenințați că, dacă mai comentăm, o sa fim luați în birou și sancționați sau dacă nu ne convine situația să ne dăm demisia. Având in vedere că știm cu toții că lucrăm într-o firmă nu foarte prietenoasă cu curățenia, nu avem încredere că s-a făcut dezinfectarea”, s-a plâns una dintre angajate.
Un alt angajat spune că cei din conducere nu au încercat să îi trimită în telemuncă.
„Noi ne-am interesat și se poate lucra în telemuncă, dar nu vrea angajatorul. Nu s-a încercat deloc să ne trimită în telemuncă. Colega nu și-a dat seama că are Covid și a venit la muncă. Spațiile sunt comune și nu avem măsuri: doar un gel de mâini simplu, nu avem plexiglas, nu avem nimic”, a spus acesta.
Contactat de TION, reprezentantul firmei din Timișoara a spus că a urmat toate procedurile de la depistarea primului caz, iar angajații nu au lucrat până acum în regim de telemuncă întrucât a existat „o problemă tehnică”.
„Noi avem toalete pentru bărbați și femei separate. Avem firmă care face curățenie dimineață și dezinfectează locurile comune. S-a încercat la începutul pandemiei de a da posibilitatea de a se lucra de acasă, dar cum suntem specializați pe telecomunicații nu s-a putut, pentru că am întâmpinat o problemă tehnică. Am avut un caz prin care am fost sesizat duminică seara, dacă nu mă înșel, imediat am sunat la DSP, am anunțat și am urmat procedurile specificate de ei. În plus, am făcut noi o anchetă internă și am chemat o altă firmă de curățenie cu nebulizare avizată de DSP. Este dezinfectant la fiecare birou și distanțare asigurată și totul se face conform legii.
Într-o firmă cu multe persoane se fac bisericuțe. În ancheta noastră internă, la cea mai mică bănuială se putea sta acasă până la efectuarea unui test. Cei care nu au fost contacți direcți automat vin la firmă. Eu gestionez o firmă și sunt responsabil de producție. Dacă au motiv să nu vină, pot să o facă, conform legii. Noi am achiziționat teste rapide și vom începe o acțiune cu medicul specializat pe medicina muncii să-i testăm pe angajați”,ne-a spus Alessandro Noro, coordonatorul call-center-ului „Let’s call and go” de la Timișoara.
În evidențele DSP Timiș, call-center-ul nu apare ca potențial focar, iar reprezentanții instituției au comunicat că obligația de a anunța cazurile pozitive în firmele private revine reprezentantului societății în cauză. Conform aceleiași surse, se declară focar de coronavirus când există trei cazuri pozitive confirmate, care au fost contact direct. Inspectorii sanitari fac în prezent o analiză a firmei reclamate.
Potrivit unuia dintre angajați, sunt șapte cazuri confirmate în firmă la această dată.
Trimite articolul
XMa che bella voce!
-
Eeehii ciccio, come va? In quale modo stai aiutando con questa problema? O sei uno dei troll che sta cercando di giocare con la mente meravigliosa ed innovativa delle rumene?! Si si, lo sappiamo: le rumene belle donne con la mente orientate alla crescita, innovative… ma siiii, anche le loro voci sono assolutamente da morire!!!
“cum suntem specializați pe telecomunicații nu s-a putut, pentru că am întâmpinat o problemă tehnică”.
Clar 😀
Sa fiti voi sanatosi cate focare din astea exista… E plin de cazuri nedeclarate, si nici nu se mai testeaza decat foarte putin.
Orange?
Situația e clară. Dl Alessandro are de răspuns in fata legii. Iar pentru tăinuire, dosar penal. Fără discuții și fără negocieri.
-
Asa s-a facut si la cel din Politie care a imbonavit un spital intreg. si? Au inchis dosarul penal si a scapat. Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul
Nu era destul ca lucrau in call centre (care da boala ocupationala) – acuma si asta.
firma de 2 lei, au posibilitatea sa va lase sa lucrati de acasa si va tin acolo pt ce, probabil e vreun manager mai tampit
Scriu urmatoarele din perspectiva unui sot ingrijorat:
1. Deviza firmei “usa e deschisa”, cu absolut orice problema ai avea, fara ca angajatul sa fie ajutat/inteles
2. Teamleaderii ascund pt firma si executa tot ce li se cere de sus… chiar si cu urlete
3. Problema sigurantei si a sanatatii este inca de la inceputul pandemiei, cu musamalizarea problemelor, exemplu bun chiar firma mama (din Italia), ce aplica aceleasi reguli (profitul in detrimentul sanatatii angajatului) cautati pe Google stirile privind moartea lui Emanuele Renzi de anul trecut
4. Desi, a murit o persoana pentru profitul lor, nu au ezitat a lua masuri privind sanatatea angajatiilor, in Italia s-a aplicat telemunca…dar pentru Romania este o “problema tehnica”???
5. Interesant este ca firme concurente in acelasi domeniu, pot practica telemunca, de un an de zile
6. Stam cu inima in san, de fiecare data cand merge la lucru…aceleasi scuze, controale mai deloc, doar obligatii si drepturi putine…usa este deschisa de nu le convine!
7. Asa zisele masuri, au fost luate mereu cu intarziere… termometru da, dar deloc folosit, covoras la intrare pauza, mizerie si praf, nici macar manusile sau mastile nu au putut fi asigurate de catre firma, distanta foarte mica, stand angajatii chiar si spate in spate, un dezinfectant pt 3-4 randuri (adica la peste 25 persoane), nu la fiecare birou, precum a mentionat angajatorul!
8. Abia dupa 3 confirmati, au fost trimise acasa asa zisele contacte directe, 5-6 persoane doar, la peste 120 de persoane cu birouri deschise???
9. S-a ajuns deja la 6-7 confirmati, ce se asteapta pt telemunca? Sa trebuiasca sa moara si aici cineva?
10. Cat despre autoritati, bine ca lasati strainii sa faca legea la noi in tara!
Lista ar putea continua… dar sper, ca in ultima clipa, lucrurile sa fie facute asa cum trebuie: siguranta aganjatilor inaintea profitului!
-
Solutia de imbunatatire a vietii in companie este sa se constituie un sindicat care sa apere drepturile angajatilor
-
Domnele Claudiu tin sa mentionez ca noi am incercat sa cream un sindicat acum 2 ani dar acest manager nu a aceptat si au dat afara 7 oameni care au deschis proces si au castigat bineinteles, puteti cauta linistit pe google veti mai gasii si alte informatii despre aceasta firma care a fost activa si in Bacau si peste noapte sau trezit oamenii fara loc de munca.
-
-
Autoritatile lasa strainii sa faca legea la noi in tara pentru ca supravietuiesc din jumatatea de salar ce o iau pe spatele angajatilor. Daca ar aplica legea si nu i-ar lasa sa lucreze, in loc de a lua 1/2 din salarul angajatilor ar trebui sa dea de la stat banii de medical si nu au de unde. De fapt bugetarii statului roman te inchiriaza la italianul ala, iar la sfarsit de luna iti iau jumate din ce castigi pentru a plati pensii speciale si sporuri. Asa ca scapa cine poate, iar care scapa trebuie sa munceasca pentru ca pensiile si sporurile trebuie platite in fiecare luna.
-
Aveti dreptate domnul ioan si eu am lucrat in aceasta firma pana in septembrie cand am fost suspendat de la locul de munca de catre acest manager cu un motiv absurd de lipsa de la locul de munca 2 ore si 30 minute in 4 ani de zile, in continuare figurez ca angajat al acestei firme dar nu am mai fost platit si nici decizia de incetare al contractului individual de munca nu mi a fost dat, inainte cu 3 zile sa fiu suspendat am primit inclusiv o palma dupa cap in tim ce lucram de la acest manager care vine la noi in tara sa faca legea, multe amenintari din partea acestei firme.
-
Sunt acasa de 6 luni de zile neplatit asteptand decizia acestei firme pentru a o contesta bineinteles (trebuia sa fiu platit pana la decizie dar se pare ca ei fac ce vor in tara noastra iar nimeni nu ia masuri)
-
-
Si daca se închide baraca, și rămân peste 120 de familii fara venit, e mai bine?
Ca la romani la nimeni!!! Firma striga dsp, iar dsp striga firma… si singurii care sufera sunt angajatii! Penibil!!!
PNL și USR+ o mare mizerie gasca de crima organizata .Ati băgat amante, soti ,membri de partid în DSP uri din toată tara .
Nu ma deranja dacă erau oameni competenți dar din păcate toti sunt niște șpăgari si retarzi .
Niste paraziți pe salari babane.
-
De acord… La fel ca și PSD, UDMR și alte kkte de partide. Totul ține de mentalitatea noastră românească până la urmă. Nepotisme existau și înainte de revoluție dar după a fost din păcate și mai rău. Și un mare merit îl are și Nea Nelu și partidul său de hoți.
Aceasta este soarta slugilor. Cuvântul lor este fără valoare.
Muncă până la epuizare, bani puțini, datorii la bănci ș.a.m d.
Asta da SUEDIA!
Raspunsul administratorului este o minciuna imensa si jalnica, va zic si de ce:
– Nu s-a incercat niciodata in aceasta pandemie sa se lucreze in regim de telemunca avand in vedere ca suntem aproximativ 150 de angajati in firma impartiti in 3 departamente si era risc mare de focar inca de la inceput.
– Pentru aproximativ 150 de angajati avem doar o bucatarie comuna unde nu mananca nimeni pentru ca suntem inghesuiti si trebuie sa mancam prin alte parti a biroului pentru a nu sta unul langa celalalt.
– De cate ori am cerut explicatii de ce nu se poate telemunca ni s-a raspuns ca daca nu ne convine sa ne dam demisia, sa tacem si sa ne vedem de lucru(“state zitti e lavorate” pt cine stie italiana).
– Avem un gel dezinfectant la aproximativ 30 de oameni, nu unul la fiecare birou….nu ti-e rusine sa minti in acest hal ?
– Nu se ia temperatura la intrare, nu avem covoras dezinfectat cand intri in firma, intrarile nu sunt separate si fiecare intra pe unde doreste, nu avem plexiglas, abia se face curatenie pe jos.
– Activitatea este de asa natura incat team leaderul se plimba la fiecare angajat pentru asistenta (adica sunte vectori), deci respectarea distantei nu este valabila si nici angajatii nu stau la o distanta de minim 1,5 – 2 metri intre ei cand lucreaza.
– Este foarte interesant cum firmele concurente pot lucra in regim de telemunca si n-au intampinat “probleme tehnice” sau daca au intampinat sigur au rezolvat-o intr-un an.
Am ajuns sa fim umiliti si batjocoriti in tara noastra de catre straini, asta-i realitatea.
Se transmite si prin call center ,adica prin fibra optica,virusul?
Subscriu atat cele relatate de Ioan in comentarii, cat si ce declarara cele doua persoane in articol!!!!
Cand ceream explicatii, nici usa nu ni se deschidea… managerul sta inchis in birou, comunica de un an de zile doar prin teamleaderi… el era safe si angajatii la inghesuiala!
Masuri, masuri, masuri???? Usa este deschisa!!!
Au dat atatea OUG-uri de un an si de zile, dar call centerele nu au fost incluse!!! Atatea firme au callcentere…atatea persoane, riscuri enorme…nici o masura! Arafat, Velea, Tataru si cei noi… ati luat cascavalul si tara arde!!! Ard spitale, gradinite, sar oamenii de la balcon…cine e menit sa ne protejeze, nu exista! Si ve e ai grav…PE BANII NOSTRI!!!
Inchideti firma daca pune in pericol sanatatea angajatilor.
Italianul vrea sa vada bunaciunile angajate, la munca. Nu vrea sa le lase acasa.
Solutia este destul de simpla: demisia in bloc. Sa plece macar jumatate din angajatii cu casca si microfon. Sa se mute in italia si sa isi bata joc de ai lor. Problema e insa tocmai la voi, la fiecare dintre voi. Sunteti insuficient de educati, sau cu insuficiente capacitati incat sa aveti un job decent. si atunci normal ca acceptati orice primiti. Deci solutia este demisia in masa, e mai bine pentru toata lumea.