„Nu înţeleg de ce trebuie să
se schimbe structura actuală, câtă
vreme am un elefant care trăieşte pe
picioarele lui, pe care vreau să-l asociez cu un
puric, care de-abia supravieţuieşte de azi pe
mâine. Nu văd ce ne-ar putea aduce
această fuziune. Consiliul Judeţean Arad vrea
de ani de zile să scape de aeroport şi nimeni
nu-l doreşte, pentru că nu are niciun
viitor”, a declarat, miercuri,
edilul-şef al Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu.
Reacţia primarului vine după ce
municipalitatea timişoreană a primit, luna
aceasta, o adresă din partea Ministerului
Transporturilor şi Infrastructurii, semnată
de secretarul de stat PD-L Eusebiu Pistru (soţul
viceprimarului PD-L din Arad, Geanina Simona
Pistru-Popa), în numele ministrului Radu
Berceanu, în care primăriei i se cere
să se pronunţe dacă ar fi
interesată să se regăsească
în acţionariatul viitoarei
societăţi, Compania Naţională
Aeroportuară Banat.
Scopul e privatizarea
Din adresa ministerului reiese că lucrurile sunt
ca şi tranşate în ceea ce priveşte
fuziunea dintre cele două aeroporturi,
autorităţile timişorene fiind practic…
a cincea roată la căruţă.
„Ministerul Transporturilor şi
Infrastructurii a demarat deja procedurile
premergătoare fuzionării celor două
societăţi, în colaborare cu Consiliul
Judeţean Arad. De asemenea, Consiliul
Judeţean Timiş şi-a exprimat
disponibilitatea de a participa ca acţionar
în această structură. În
şedinţa Guvernului din data de 8 iulie 2009,
s-a solicitat MTI să analizeze posibilitatea ca
noua societate ce se va forma prin fuziunea celor
două aerporturi să aibă ca
acţionari şi Consiliul Judeţean
Timiş, Primăria Municipiului
Timişoara şi Primăria
Municipiului Arad”, se arată în
depeşa transmisă autorităţilor
locale.
Reprezentanţii ministerului spun şi care ar
fi scopul final al acestui proiect: „constituirea
unui pachet de acţiuni atractiv în
eventualitatea privatizării”. În
replică, primarul le-a cerut celor din Ministerul
Transporturilor o copie după studiul de
oportunitate sau fezabilitate pentru acest proiect,
în vederea luării unei decizii corecte
privind impactul asupra dezvoltării economice a
Timişoarei, pentru că,
în opinia sa, aceste documentaţii… nu
există.
Ciuhandu a spus că i-a transmis deja
preşedintelui CJ Timiş, Constantin
Ostaficiuc, că nu subscrie la acest plan, bazat pe
interese politice din sfera PD-L, ci ar fi de acord
doar cu o colaborare cu ministerul şi CJT.
Oricum, ministerul decide
Aeroportul Timişoara a deservit
anul trecut aproape un milion de pasageri, are
între 40 şi 50 de curse pe zi, în timp
ce cel din Arad are câteva curse pe zi şi a
fost tranzitat de circa 77.000 de pasageri.
„Aeroportul Timişoara
este o entitate puternică, cu perspective de
dezvoltare, dar probabil că se
intenţionează ca această entitate
puternică să fie căpuşată de
una mai slabă. (…) Am înţeles că
şi sediul se doreşte să se ducă la
Arad, iar aici să rămână un punct
de lucru, iar această nou-constituită
societate poate să trateze cu orice alţi
investitori, aleşi pe sprânceană, pe
cumetrii şi pe prietenii”, a mai
declarat Ciuhandu.
Edilul consideră că în condiţiile
în care prin HG 574/2006 a fost aprobată
prima etapă a strategiei de privatizare a unor
societăţi comerciale care aparţin de
Ministerul Transporturilor, între care se
regăsea şi Aeroportul
Timişoara, ar trebui organizată o
licitaţie internaţională, iar totul
să decurgă transparent. El a admis şi
că ministerul ar putea continua demersurile,
pentru că Aeroportul
Timişoara este în subordinea sa,
în timp ce cel din Arad se află în
administrarea Consiliului Judeţean.
Berceanu declara recent că fuziunea celor
două aeroporturi ar fi benefică pentru
că în prezent îşi fac
concurenţă. Primarul Timişoarei a
făcut apel la factorii politici şi oamenii de
afaceri să ia atitudine în acest caz.
Ostaficiuc crede că este un atac politic
Preşedintele CJ Timiş,
Constantin Ostaficiuc, consideră că aceste
declaraţii, precum şi altele venite din
partea altor lideri politici din PNL şi PSD care
s-au pronunţat împotriva fuziunii, nu sunt
decât un atac la adresa PD-L, „care
în acest moment îşi face foarte bine
treaba în judeţul
Timiş”.
El a refuzat să facă declaraţii pe tema
Companiei Naţionale Aeroportuare Banat,
precizând că va veni cu lămuriri
şi explicaţii legat de beneficiile unui
astfel de proiect săptămâna viitoare.
„Sunt în concediu, sunt la Stuttgart,
alături de Poli. Săptămâna
viitoare voi organiza o conferinţă de
presă în care voi explica exact cum stau
lucrurile şi ce se intenţionează, care
sunt avantajele, nu vreau să mă pronunţ
acum. Nu cred că nimeni nu este de acord cu
această fuziune”, a declarat
Ostaficiuc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!