Vă reamintim, la finalul lunii martie, CJ Timiș și primarii localităților din Moșnița Nouă și Bucovăț au transmis un memoriu către Ministerul Transporturilor prin care cereau o nouă variantă de traseu a autostrăzii Timișoara-Belgrad. Tot atunci, vicepreședintele CJ Timiș, Alexandru Proteasa, a semnalat mai multe nereguli în caietul de sarcini. Informații, AICI.
Proteasa a anunțat că o nouă variantă de traseu a venit de la Ministerul Transporturilor. Aceasta „întrunește în proporție de peste 90% doleanțele comunelor impactate de proiectul autostrăzii”. Până la finalul lunii aprilie, primarii localităților trebuie să trimită proiectantului alte nemulțumiri legate de noua variantă propusă.
„Am reușit să schimbăm traseul Autostrăzii Timișoara-Moravița, cel care trecea peste casele locuitorilor din Moșnița și Bucovăț! Traseul 5 anunțat de ministrul Transportului ca fiind unul final a fost contestat de Consiliul Județean și de primăriile localităților afectate, iar rezultatul este unul la nivelul așteptărilor. (…)
Pentru a susține noul traseu care să întrunească cerințele tuturor UAT-urilor impactate, am convenit ca până la sfârșitul lunii aprilie să fie trimise către proiectant toate posibilele constrângeri identificate pe noul traseu propus. (…) zeci de familii din Moșnița și Bucovăț sunt salvate”, a scris Alexandru Proteasa pe Facebook.
Vă reamintim, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat la începutul lunii martie, pe Facebook, că s-a ales varianta finală a A9, autostrada Timișoara-Moravița, care va lega Timișoara de Belgrad. Din 11 propuneri, a fost stabilit traseul care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia.
Reprezentanții CJ Timiș au precizat încă de atunci că traseul final trece printre casele oamenilor și este realizat după hărți vechi de 15 ani.
CNAIR – Compania Națională de Administrarea Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor au semnat, în 20 august 2019, contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița, pentru a primi finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Majoritatea banilor, în proporție de 85%, vin din fonduri UE.
Trimite articolul
XÎn traducere liberă… zeci de terenuri ale fratelui Ben-Oni Ardelean vor fi tranzacționate prin firma domnului Preoteasa…la un preț muuult mai mare. Și o parte se întorc la pușculița partidului. Pam-pam! :)))
-
Fake news. Nimeni nu se mai imbogateste din expropierea terenurilor. Iti da nimica toata pe ele, adica pretul pietei, nu se negociaza. Ce zici tu se practica pe vremea lui Iliescu al tau.
-
la cat esti de prost chiar crezi ce spui, mai mare hotie ca astia nu am vazut in ultimi 30 de ani
-
O sa fie interesanta si aceasta solutie pentru cei care vor dorii sa mearga la scaldat sau pescuit pe Timis in zona Giroc.
-
Cum sa te duci la scăldat în Timiș când la Lugoj de arsa aia nebunește dejecții în râul Timiș…
@Petru: Nu stiu daca Proteasa & Bucur castiga ceva din noul traseu, dar este sigur ca varianta anterioara trecea prin casele si curtile oamenilor, si chiar la sub 100m de zeci de alte gospodarii.
Ai fi vrut sa se procedeze ca la Centura TM Sud, unde DC 98 si 149 au fost lasate in aer pentru ca nimeni nu a deschis gura la timp?
-
Primarii localitatilor au fost de acord cu aceasta solutei!!!!!!
-
corect !
-
Câștigă și încă foarte mult, pentru că aveau terenuri pe unde era vechea ruta. Câștigă mai mult daca construiesc duplexuri-triplexuri decât dacă primesc despăgubiri pentru expropriere.
Sa nu ne creadă naivi.
Dar de terenurile lui Nica și ale partidului nu zice nimeni nimic?
Hai, mai, fraților! Atât ați putut? Cum să jucați terenurile oamenilor la păcănelele CNAIR-ului? Oo, pardon!
Ale securistului Drulă sau ale lui Popovici….terenuri din Remetea nimic?
-
mai mamaie, meri de-ti ia medicamentele de creier! Drula securist? are pe la 40 de ani – Revolutia l-a prins pe la 12-15 ani, deci ce securistul pacii putea sa fie? aaa scuzati, dumeavoasta mamaie va trageti dintr-o corcitura de Familie pnl-psd … inteleg
Nu in secolul acesta !
desene din astea pe harta o sa tot puneti. frectie inutila
Foarte bine! Mafia imobiliara castiga din nou! De ce sa nu mergi iarasi 1 h pana la autostrada ca in partea de nord? In loc sa fie cat mai aproape, sa fie folosita si ca centura, la timisoara s-au tot dus cat mai departe sa iti trebuiasca concediu pana ajungi la autostrazi.
Cei care au mai fost pe dincolo au vazut ca autostrazile sunt centuri de fapt a orasului, trec prin cartierele marginase si cate o ramura intra chiar pana in oras.
Dar ei dincolo nu au cate un preoteasa si alti smenari imobiliari cu interese incat pentru terenurile unui sa schimbi traseul unei autostrazi!
Marele afacerirt , rechin imobiliar clanul proteasa neam de militieni si securisti cu toata increngatura lor de vilceni banateni , bravo pe interes sa dus dracu si Mosnita