În iulie 2019 a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest drum, dar șantierul nu a început, spune Dobra, din cauza lipsei avizului de mediu.
„Suntem chiar în sensul giratoriu și se vede clar ce aglomerație, ce nebunie este aici. Să vă spun exact, suntem la 3 ani de când am depus cererea de finanțare. Am depus-o în iulie 2017, iar acum un an, în iulie 2019, am semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest drum. Avem o mare problemă: cei de la Agenția de Mediu nu vor să susțină realizarea acestui important proiect de infrastructură rutieră. În 2019, de la nivelul consiliului județean, am depus documentația pentru obținerea avizului de mediu, dar a fost respinsă. Am continuat, am vrut să clarificăm. Dar în februarie 2020, când am depus documentația în conformitate cu noua legislație, a fost din nou respinsă. Suntem la capătul răbdării. Cei de la Agenția de Mediu nu au înțeles importanța acestui proiect pentru județul Timiș. Noi am vrut să fluidizăm traficul, să oferim un acces mai facil la autostradă. Noi vom merge mai departe. Am demarat procedurile, am făcut și expropierile”, a spus Dobra.
Directorul executiv al Agenției de Mediu Timiș, Petru Opruț, a declarat că proiectul este în procedură și că reprezentanții acestei instituții își doresc ca el să meargă mai departe, nefiind „nicio piedică din partea Agenției de Mediu în momentul actual”.
„Proiectul este în procedură, Nu punem piedici, noi ne dorim să meargă mai departe. Nicio piedică din partea Agenției de Mediu în momentul actual. Dorim, și eu și colegele mele, și să se ducă procedura până la capăt, dar conform legii 292 pe 2018. Este motivare, totul merge înainte cu acest proiect pentru a se derula în cele mai bune condiții. De când am preluat agenția (luna aprilie a anului 2020) proiectul merge conform procedurii. S-a luat hotărârea în ședință tehnică să facem anunțurile publice, să se deruleze o ședință publică. Noi trebuie să facem dezbatere publică cu locuitorii celor două comune, Dumbrăvița și Giarmata, conform legislației”, a spus directorul executiv al ANM Timiș, Petru Opruț.
Contractul pentru proiectarea și execuția proiectului de lărgire la patru benzi a fost semnat în iulie 2019. Licitația a fost câștigată de Tehnocer, cu o sumă totală de 51 de milioane de lei, fără TVA. Firma a avut opt luni la dispoziție pentru realizarea proiectării, în valoare de 960.000 de lei, fără TVA și are 30 de luni pentru lărgirea la patru benzi a drumului de aproximativ 13 kilometri care trece prin Dumbrăvița și pe lângă Giarmata. Banii pentru proiectul de lărgire sunt asigurați din fonduri europene prin POR Infrastructură.
Trimite articolul
XCati ani dureaza procedura la autoritatile de mediu?Pana la actualul director institutia nu a existat?Cu ce s-a ocupat?Iar de la numirea actualului director,cat timp trebuie sa treaca pentru realizarea procedurii?E ca procedura de frezare a gropilor,care nu pot fi plombate concomitent cu frezarea,ci trebuie sa stea frezate gropile zile si saptamani?Se pare ca tot statul roman are o problema cu procedurile….Sistemul de management este praf….ca doar toate procedurile se fac in baza unui HG care reglementa procedurile la…finantele publice
Fara pasaj suprateran cu centura largirea drumului nu va avea niciun efect pozitiv major. Coada de 2km pe actuala o banda se va transforma in coada de 1km pe doua benzi. Nu se va castiga mai nimic ca si timp de asteptare atata timp cat gatuirea cu sensul giratoriu de la Dunca va exista. Ar trebui luat in considerare acest aspect caci este foarte important, sa fie valorificata la maxim aceasta investitie.
Asa e daca nu ati luat avizul anul trecut. Acuma daca au pus un pnlist in frunte, din nou prin “meritocratie” o sa mai vedeti voi ciuciu aviz!
Un an de zile pentru un aviz. As zice penibil, dar fiind în Romania suntem în grafic
Prea stimate si venerat Domn Dobre.Ce bine ca ati scapat de guvernare si a ajuns PNL ul.Asa ca CIUCA de bataie este PNL ul nu PSD ul.
Din spusela Prea mariei Dumneavoastra. “Am depus-o în iulie 2017, iar acum un an, în iulie 2019, am semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest drum”OARE CINE GUVERNA ATUNCI????
-
10 km de drum pe campie. O lucrare care necesita 6-12 luni maxim la noi dureaza 30 luni executia ca sa nu mai socotim avize, P.T., etc. Probabil Tekhnoceriu are doar 2 muncitori si 3 lopeti.