În acest moment, Aeroportul Cioca are doi „stăpâni”: terenurile aparțin Consiliului Județean Timiș, însă aerogara și hangarul aparțin Primăriei Timișoara. Cum din 2000 încoace conducerea Consiliului Județean Timiș nu a fost de aceeași culoare politică cu cea a Primăriei Timișoara, cu excepția scurtei alianțe USL (PSD+PNL+PC), la aeroportul, cu mici excepții, a fost lăsat de izbeliște.
Faptul că locația este generoasă și poate găzdui diverse evenimente a fost demonstrată în toamna anului trecut de organizatorii Flight Festival, la care au participat peste 20.000 de oameni.
Acum, consilierii județeni cer din nou să intre în proprietatea clădirilor de la Aeroportul Cioca, pentru a putea investi legal în renovarea lor.
„N-aș vrea ca și acele clădiri să se prăbușească, așa cum se întâmplă cu imobilele centrale deținute tot de Primărie. Avem un plan concret și complex de dezvoltare a Aeroportului Cioca. Vrem să îl aducem la un nivel la care să desfășurăm acolo evenimente aeronautice, cultural-artistice, zboruri de agrement, aerotaxi, parașutism și multe altele. Pentru asta, am solicitat din nou Primăriei transferarea clădirilor aerodromului în patrimoniul Județului. Altfel, nu ne putem atinge de ele, fiind obligați să asistăm la degradarea lor pe zi ce trece”, a declarat președintele CJ Timiș, Călin Dobra.
Acesta susține că Aeroportul Cioca ar putea deveni un punct de interes național.
„Ceea ce ne-am propus să facem n-a avut Timișoara niciodată și posibil să nu găsim niciunde altundeva în țară. Nu vrem doar să repunem în funcțiune aerodromul pentru activități curente de zbor, ci să-l transformăm într-un punct de interes național pentru evenimente aeronautice, care să aducă și venituri importante în bugetul județului.”
Potrivit reprezentanților CJ Timiș, instituția derulează în prezent licitația pentru contractarea serviciilor de proiectare necesare certificării aerodromului. Au fost depuse două oferte, acestea aflându-se deja în evaluarea tehnică. Anul acesta, instituția a alocat suma de trei milioane lei pentru investiții în dezvoltarea locației, mai spun sursele citate.
Trimite articolul
XCat de cretin poti sa fi sa faci pista si aeroport peste casele din Dumbravita si casele din Timisoara. Se numeste imbecilitate marca PSD… semnat idiot Dobra si interesele celor cu paraitoarele second hand. Sa primul accident sa-l vad pe cretinul Dobra cum o sa rapunda in fata faptelor.
-
Zota, stai sa vezi cum apar imediat postacii pesedaci si iti vor da exemple cum in 3 orase mari niste aeroporturi mici au AJUNS dupa 100 de ani sa fie inghitite de oras, si de aia ar trebui sa facem si noi la fel, chiar daca noi abia acum investim in aerodrom, deci la fel de bine s-ar putea face de pe acum IN AFARA ORASULUI, la minim 10 km, unde ar fi evident locul unui aeroport.
-
Voi tot nu pricepeti ca acolo se va dezvolta aerodrom autorizat ?incercati sa va obisnuiti cu ideea
-
Pai e o idee foarte proasta, extrem de… romaneasca.
Adica “bagam o caruta de bani in ceva ca sa il facem din start PROST si cu carpeli, desi acum cativa ani am promis clar ca il facem undeva mai departe, dar ne-am razgandit doar pentru ca exista interese, de cetateni nu ne pasa…”
-
-
Facem un ” burning man ” local ?