Pentru proiectul de la Remetea Mare s-a făcut studiu de fezabilitate și diferite demersuri pentru a se realiza pe ciclul de finanţare europeană 2014-2020. Locul găsit în master planul naţional de transport centrului i-a mirat pe toţi. Consiliul Judeţean Timiş a trimis deja documentaţia la Bucureşti pentru a se trece în master plan actuala locaţie, despre care s-a tot vorbit – Remetea Mare.
„Din punct de vedere al consiliului judeţean nu se pune în discuţie schimbarea locaţiei centrului intermodal, prins în master planul realizat de către Ministerul Transporturilor. Susţinem această idee datorită faptului că locaţia terminalului de la Halta Semenic, de la Giroc, este total periferică faţă de ceea ce înseamnă conectivitatea la infrastructura rutieră, la structura aeriană şi cuprinde doar linia de cale ferată, ceea ce în planul de dezvoltare, în cadrul acestor centre intermodale, nu este de ajuns”, spune vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş Călin Dobra.
Centrul Intermodal de la Remetea, care este propus de către consiliul judeţean şi care, pe ciclul de finanţare 2014-2020, va avea ca beneficiar al proiectului tot administraţia judeţeană, şi nu SNCFR, cum a fost pe vechiul ciclu de finanţare, este o variantă „total superioară, din toate punctele de vedere, în ceea ce priveşte locaţia, mai ales că la ora actuală există şi un studiu de fezabilitate realizat pe această locaţie”, explică Călin Dobra.
Locaţia de la Remetea are acces direct la drumul european E 70, Bucureşti – Timişoara-Budapesta, este aproape de autostradă, se află la aproximativ 3 kilometri de A1, are în apropiere calea ferată legată de magistrala Budapesta – Bucureşti, linie electrificată, accesul de cale ferată secundară racordată la magistrala Bucureşti-Budapesta în incinta Aeroportului Internaţional Timişoara – la aproximativ 3 kilometri, ceea ce poate adăuga şi componenta de transport aerian, prin conectarea cu viitorul terminal cargo intermodal al aeroportului – care a fost avizat de Comisia Europeană prin programul TEN-T. Practic se asigură interconectivitatea între trei moduri de transport – feroviar, aerian şi rutier.
„Master planul e la stadiul de analiză şi de discuţii. Am făcut toate demersurile, documentaţiile le-am trimis la Ministerul Transporturilor, pentru a susţine modificarea în cadrul master planului a locaţiei privind intermodalul. În 2015, pe următorul ciclu de finanţare, urmează depunerea proiectului. Nu mai suntem legaţi de SNCFR, să le acceptăm condiţiile lor pentru depunerea cererii de finanţare. Va prelua consiliul judeţean în totalitate”, spune Dobra.
Valoarea intermodalului de la Remetea ajunge la 23 de milioane de euro. La Halta Semenic e prins în masterplan cu 6 milioane de euro.
„Dorim să fie susţinut intermodalul în locaţia agreată de către consiliul judeţean, acolo în zonă, la Halta Semenic, nu se pretează un astfel de centru”, mai spune vicele CJ Timiş.
Articole pe aceeași temă:
Master Planul ciudateniilor: terminalul intermodal de la Remetea inlocuit cu un proiect de la Giroc
Citiți principiile noastre de moderare aici!