În următoarea ședință, consilierii județeni din Timiș vor avea pe masă proiectul referitor la inițierea procedurilor de elaborare a studiilor și documentațiilor necesare pentru dezvoltarea unui complex sportiv pe actualul amplasament al stadionului ”Dan Păltinișanu” din Timișoara.
Se vorbește de ceva timp despre demolarea actualului stadion și construirea unuia nou, modern, în același loc.
În ședința de consiliu județean care va avea loc, cel mai probabil, în 19 decembrie, aleșii vor discuta proiectul referitor la începerea procedurilor privind dezvoltarea unui complex sportiv, pe actualul amplasament, cu reabilitarea stadionului vechi sau demolarea lui și construirea unuia nou, pe structură metalică și acoperit. Președintele Consiliului Județean Timiș spune că se va merge pe ideea construirii unui stadion nou.
„Vom merge pe construirea unui stadion nou și implicit demolarea celui vechi. Vom căuta soluții pentru finanțarea acestui proiect. Există o variantă și pe parteneriat public-privat. Consider că este un obiectiv important”, a spus Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.
Stadionul Dan Pălrinișanu are o suprafață totală de 55.423 metri pătrați, din care 38.193 mp suprafață construită. Stadionul are în prezent o capacitate de 32.821 locuri pe scaune și o instalație de nocturnă de 1.456 lucși, suprafața de joc din gazon natural având dimensiunea de 105×68 m și o pistă de atletism cu o suprafață de 17.230 mp.
„Menționăm că, în prezent, infrastructura, soluțiile arhitectonice și funcțiunile curente nu mai corespund standardelor și normelor internaționale, în plus, limitează valorificarea potențialului municipiului Timișoara, principalul pol de creștere economică de interes național din vestul României în organizarea de evenimente sportive, culturale și de agrement la standarde europene. Mai mult, în anul 2021, Timișoara va fi Capitala Culturală Europeană, toate acestea arătând importanța realizării unui complex sportiv la nivel de standarde europene”, scrie în raportul proiectului de hotărâre.
Conform unei evaluări făcute de experți, la stadionul Dan Păltinișanu ar trebui reabilitate multe elemente, de la scări la gradene, tribune și scări de acces.
Proiectul întocmit de S.C. Europroiect S.R.L. privind evaluarea siguranței structurilor construcțiilor la stadionul Dan Păltinișanu Timișoara menționează următoarele:
„La Tribuna Oficială precum şi la Tribuna 2, pentru evaluarea consecinţelor care ar putea urma din cauza fisurii verticale observate pe faţadă şi a crăpăturilor din astfaltul de coronament, se impune să se urmărească în timp comportarea de ansamblu a rambleului, gradenelor şi a construcţiilor prin masurători topometrice periodice, in vederea elaborarii proiectelor de consolidare.
La copertinele metalice elementele ce prezintă zone afectate de coroziune vor fi curăţate de rugină şi apoi protejate împotriva coroziunii cu pelicule rezistente. Se vor verifica periodic bazele stâlpilor ce au fost protejate cu tablă. Se propune demolarea şirului de stâlpi dinspre terenul de fotbal, împreună cu acoperişul zonei aferente, din motive funcţionale.
La Tunelul Auto, deasupra frontonului din exteriorul stadionului se va decoperta stratul de pamânt. Se va verifica starea betonului şi dacă există armături expuse. Acestea se vor trata şi se vor proteja împotriva coroziunii. După aceea, se va turna un strat de beton de egalizare C25/30, cu pantă spre lateralele frontonului, pe o lăţime de 2-3 m. Se va realiza o hidroizolaţie din membrană PVC şi se va turna beton de protecţie peste hidroizolaţie C25/30. Taluzul de pământ se va reface şi se va înierba.
Tot la Tunelul Auto, în dreptul racordului cu tribunele, se va desface betonul şi hidroizolaţia pe lăţimea tunelului şi sub treptele de la tribune, în zona unde sunt infiltraţii de apă, la ambele capete ale frontonului interior al tunelului auto. Se va verifica starea betonului şi dacă există armături expuse. Acestea se vor trata şi se vor proteja împotriva coroziunii. După aceea, se va turna un strat de beton şi se va reface hidroizolaţia cu membrană PVC şi se va turna beton simplu de protecţie C25/30 slab armat. Tencuielile şi zugrăvelile de la tavane şi pereţi din interiorul Tunelului Auto afectate de infiltraţii se vor reface şi se vor trata cu soluţie antimucegai.
Tunelul jucătorilor pentru acces pe teren va fi supus unei urmăriri curente, pentru observarea unor infiltraţii noi.
Gradenele tribunelor din incinta stadionului prezintă cele mai multe degradări, din cauza clasei de beton necorespunzătoare (C8/10 În loc de C30/37) şi a vechimii stadionului (1963), degradările fiind cele mai pronunţate în zona de Sud a stadionului. Nisipul de sub gradene a fost spălat de apele meteorice şi depozitat la baza taluzului în interiorul stadionului, iar, în unele locuri, acest lucru a fost cauza ruperilor gradenele ce apoi au căzut în golurile lăsate de nisipul spălat.
Gradenele trebuie refăcute complet în acele zone, deoarece au suferit degradări iremediabile. Refacerea taluzului pe care sunt aşezate gradenele se va realiza prin reconstituirea stratului de nisip compactat, stabilizat cu 3-4% ciment. Soluţia corectă este înlocuirea tuturor gradenelor prefabricate din beton armat la care să se utilizeze beton de clasă C30/37, conform normativelor actuale.
Se vor curăţa sau reface rigolele de la baza tribunelor pentru scurgerea apelor meteorice şi se vor înlocui capacele acestora.
Toate scările de acces în interiorul Stadionului şi la tribune trebuie refăcute, având în vedere că s-au tasat diferenţiat şi sunt foarte degradate, punând în pericol siguranţa spectatorilor şi a personalului din incintă. La refacerea scărilor se va lua măsura etanşării treptelor scărilor din beton. Această măsură se impune pentru a împiedica apa să se infiltreze sub treptele de beton şi astfel, în anotimpul friguros, să îngheţe şi să exercite presiune asupra betonului din trepte”, scrie în concluziile acestui raport.
Citiți principiile noastre de moderare aici!