Acum, pe masa aleşilor judeţeni va sta un proiect care reglementează acordarea acestui sprijin financiar unităţilor de cult din Timiş.
La finalul lunii august, când s-a dat suma totală de 600.000 de lei diferitelor culte, anumiţi consilieri au cerut ca banii să meargă ţintit către anumite biserici, care sunt în nevoie, şi să nu mai fie daţi cultelor pentru ca acestea să decidă ce să facă cu aceste sume. Acum a apărut pe ordinea de zi un proiect care se referă la acest regulament.
Astfel, prin acest regulament, li se pune în vedere unităţilor de cult care solicită fonduri nerambursabile procedurile de acordare a acestui sprijin, reguli referitoare la prezentarea cererii de sprijin financiar şi alte măsuri. Mai mult, există deja un model pentru cererea de sprijin financiar, modelul contractului de finanţare şi chiar şi o declaraţie cum că solicitantul nu are conturile blocate ori probleme de ordin penal cu legea.
Evaluarea şi selecţia cererilor de sprijin financiar se face de către Comisia de evaluare a proiectelor, care va fi stabilită prin dispoziţia preşedintelui consiliului judeţean, din care vor face parte 7 membri – 3 membri dintre personalităţi din domeniul culturii din judeţul Timiş, 2 membri consilieri judeţeni şi 2 membri din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Timiş.
Pe baza propunerilor venite din partea Comisiei de evaluare a proiectelor şi aprobate prin Hotărâri ale Consiliului Judeţean Timiş privind alocarea sprijinului financiar pe unitățile de cult se va comunica acestora contractul de finanţare, modelul de raportare şi documentele pe baza cărora se acordă sprijinul financiar aprobat precum şi cele referitoare la justificarea sumelor cheltuite.
Conform Regulamentului de finanţare, pentru a intra in posesia fondurilor alocate, unitatea de cult beneficiară a sprijinului financiar va transmite finanţatorului anumite documente care stau la baza acordării sprijinului financiar: pe măsura derulării proiectului, beneficiarul va solicita virarea sumei aferente cheltuielilor efectuate până la acea dată, în baza documentelor justificative depuse (copii contracte, facturi, ordine de plată, chitanţe, etc), în termen de maxim 30 zile după verificarea documentaţiei depuse, finanţatorul va vira suma solicitată de beneficiar; dacă aceste cheltuieli pentru care a fost solicitată suma se achită după încasarea acesteia de la finanţator, beneficiarul se obligă să depună copii de pe documentele care atestă efectuarea plaţii (copii ordine de plată, chitanţe, etc.); beneficiarii vor putea solicita o nouă tranşă (până la nivelul contractului de finanţare) numai după justificarea efectuării plăţii pentru suma primită anterior în conformitate cu prevederile menţionate la pct.1).
Tot acest regulament stipulează şi faptul că o nouă cerere de alocare a unui sprijin financiar va mai putea fi depusă numai în anul calendaristic următor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!