Șantierul de extindere la patru benzi Dumbrăvița – Giarmata – A1 a ajuns la 28% din execuție la finalul anului 2021. Consiliul Județean Timiș a luat în calcul o reziliere de contract, însă se punea problema pierderii finanțării prin Programul Operațional Regional.
Instituția i-a mai dat totuși o șansă constructului, însă miercuri, 19 ianuarie 2022, a anunțat că a trimis o notificare pentru rezilierea contractului. Constructorul nu putea onora contractul cu garanția de execuție, care trebuia să fie emisă de City Insurance, societate aflată în faliment. CJ Timiș va face o expertiză pe teren și va lansa o nouă licitație.
„În data de 26 noiembrie 2021, CJ Timiș a notificat constructorul că are la dispoziție 30 de zile să facă dovada noii Garanții de Bună Execuție, iar acesta nu s-a conformat deoarece nicio instituție de profil nu și-a asumat emiterea unui instrument de garantare care să corespundă cerințelor. În absența unei Garanții de Bună Execuție, Consiliul Județean Timiș nu ar fi putut face nicio plată către constructor, iar de-a lungul anului 2021, CJT a constatat că activitatea acestuia este strâns dependentă de fluxul numerar venit din partea beneficiarului. Relațiile contractuale dintre CJ Timiș și constructor vor înceta la data de 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere. În continuare, CJ Timiș va demara o achiziție pentru servicii de expertizare, care să investigheze și confirme stadiul și calitatea execuției de până acum, pentru a stabili status-quo de unde va prelua constructorul care va finaliza lucrările. Dacă pregătirile vor decurge conform așteptărilor, la sfârșitul lunii iunie 2022, șantierul ar putea avea un constructor nou”, transmit reprezentanții instituției.
CJ Timiș nu știe nici unde se situează cu șantierul, întrucât constructorul a refuzat să actualizeze graficul de lucrări. Conform instituției, Tehnocer a fost penalizată cu 4.000/zi de-a lungul ultimelor luni.
Până acum, pe patru benzi pe șantier se circulă între benzinăria Socar și Centura Timișoarei. Pe segmentul intrare în Dumbrăvița – Giarmata nu au început încă lucrările din cauza unui blocaj privind transportul în comun.
CJ Timiș a semnat încă din martie 2018 contractul pentru „Modernizare DJ 691: lărgirea la patru benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”. Valoarea lucrărilor este de 80,34 milioane de lei, dintre care 66,48 de milioane de lei sunt bani europeni. Proiectul este desfășurat în parteneriat de Consiliul Județean Timiș, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița.
Șoseaua care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea în cele din urmă patru benzi de circulație. Șantierul a fost deschis în anul 2020, de societatea SC Tehnocer SRL. Termenul final de execuție rămâne finalul anului 2022.
Trimite articolul
XAlta parodie! Se mai face ceva serios in asta republica maiastra?
Buna administratie! ZERO!
URMEAZA REZILIEREA PE CENTURA SUD !
Timișorenii își aduc aminte că reabilitarea drumului timisoara-lugoj a durat vreo 8 ani. Poate bucata asta de la Dumbrăvița bâte recordul. Iacătă autostrada nu e gata de ani de zile și va mai dura ani pe porția tunelului urșilor. Centura Timișoarei prima parte abia s-au făcut, după 10 ani se cacaie cu a 2-a parte, a 3-a parte probabil o prind nepoții. În oraș nu s-au făcut nimic și nu se face. In timpul asta in tara peste tot se fac autostrăzi, drumuri Express, poduri peste Dunăre, în orașe pasaje, parcări etajate etc.
O vreme am zis că suntem noi blestemați, după am realizat că avem ce meritam, mai bine zis ce am votat. Am votat tot cu curu in sus, l-am ținut pe Ciuhandu mult după ce a murit cdr, am votat un Robu, un ostaficiuc care nici în partidul lor nu erau bine văzuți și când am avut și noi unul plecat la centru dintre noi, în funcție de top, grindeanu, am ieșit în stradă să urlam împotriva lui.
Felicitări, asta ați vrut, asta ați votat, asta aveți!
-
grindeanu ? ma faci sa rad , alt fripturist oportunist care nu a facut nimic pentru judetul Timis
-
E de cateva luni Grindeanu iar in functie de top si ce a facut ? + nici macar nu e “de la noi”, e din Caransebes.
-
Hahahaha grindeanu HAHAHAHA
Om mai nemernic ca ala nu exista in politica romaneasca. A capusat ANCOM-ul ani de zile si acum capuseaza transporturile.
Cat despre ce se face in restul tarii… Nici pe-acolo nu-s mai breji. Multe planuri pe hartie, multa vorba la TV, mai subtire cu faptele. Abia au terminat drumul ala de 6km de beton inceput de Drula, restul e zero. Pasaje prin Bucuresti blocate, sectoarele de autostrada se misca in stil clasic, ce drum expres merge bine, cu date reale nu abureli politicianiste?
ASA SE INTAMPLA CAND LICITATIILE SUNT CASTIGATE DE FIRME DE slaba caliatete, garantate de alte firme de asigurare care trebuiau demult sa fie in faliment dar cei pusi sa controleze au inchis ochii.
Ieri se lucra de zor. Era un escavator și o basculanta care luau din margine materiale de construcție și le cărau.
Si uite asa mai stam nspe ani pana vine alta firma de casa a altor dobitoci , cu 3 angajati in apartament . prin grija cejeteului , a mafiei de acolo , dupa care iar se reziliaza si tot asa .
O treaba de mantuiala….
Pentru ca in Romania legea ar trebuii mult inasprita pentru cei care construiesc.
De la un grafic clar care daca nu este respectat sa produca amenzi mari care sa nu mai poata fii asa usor atacate in instanta, pana la inchisoare pentru cei care nu isi fac treaba, inclusiv cei de la stat…
Avem inchisorile pline de detinuti care stau pe banii nostrii la caldurica, ar trebuii scosi la munca pentru constructii de infrastructura ca pe timpul lui Ceasca sa vedeti ce s-ar dezvolta tara…. Iar costurile ar scadea….
Doi ani doar au sapat si au lasat in paragina, urmeaza o noua licitatie care nu se stie niciodata cat va dura, dar termenul de finalizare ramane “sfarsitul” lui 2022 – termenul era septembrie 2022.
Poate vine presedintele CJT sa ne explice in detaliu, ca in campania electorala curgea cu promisiuni.
Ah, scuze, scrie in articol ca habar nu au care e situatia ca sunt incapabili sa obtina informatii.
Pai atunci zic sa va luati trotineta si sa mergeti pe teren sa vedeti concret: praf si pulbere.
Aici am , totusi o nelamurire ? Cum adica achixitorulNU stie care e stadiul lucrarilor ? Dar ei nu au diriginte de santier ? ? Sa merga el acolo si sa stea cu executantul ! Su daca ex nitifica faptul ca nu poate continua lycrarea, el va fi penaluzat !!!!! Si sa nu i se dea banii !
Si normal ca trwbuie reziliat contractul dar daunele sa le suporte ex lucrars .
Cincinalu’n 4 ani! Las’ ca se face alta licitatie faina si alte firme bagacioase cu administratorii mizerabili o sa incerce iar.
Liber la pocnitori și petarde! AUR vrea să elimine restricțiile pentru materialele pirotehnice. Limita de deținere urcă la 100 kg
Atribuirea contractelor sa se faca fara licitatie, pricipalul criteriu sa fie termenul de executie si notorietatea constructorului.
Asta e una din marile realizari ale taranului fruntas de la Dudesti ajuns mai marele judetului.Sa-i multumim la urmatoarele alegeri.
-
Bai Ioane, o fi nica taran de dudesti, de acord, dar contractul a fost semnat de mai marele dobra cu firma de casa a psd-ului, tehnocer, cu patron condamnat pt coruptie. Nu era nici un dubiu de la inceput ca asa va fi scenariul drumului.
-
Ai dreptate, multi vad , dar putini pricep. Dezastrul se datoreaza lui Dobra si a unor persoane din comisia de licitatie care aveau ceva neamuri pe la Tehnocer. Si atunci despre ce vorbim ? Si culmea mai face Dobra pe lupul moralist.
-
Amendați să le piară cheful de tepe și să le vină cheful de muncă.